וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור שלה: רשת סטורי ועמותת המכללה מציגות את herstory®

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 8:49

לקראת יום האישה הבינלאומי, רשת האופנה Story חוברת לעמותת 'המכללהּ' הפועלת ליצירת הזדמנויות לנשים הנמצאות במצבי זנות ואלימות, ויחד הן מציגות את פרויקט herstory® ששופך אור על סיפורן של נשים פמיניסטיות, אקטיביסטיות שפרצו דרך במהלך ההיסטוריה ושינו את העולם

herstory. טלי שטמברגר,
לא נכנעת! הפרויקט המשותף למען נשים ממעגל הזנות והאלימות של רשת סטורי ועמותת המכללה/טלי שטמברגר

הפרויקט המשותף herstory® של רשת האופנה Story ועמותת 'המכללהּ' חושף 8 חולצות T המספרות את סיפורן של נשים פמיניסטיות ופורצות דרך, כמחווה לאופן בו שינו את העולם.

הפרויקט נוצר מחיבור השמות באנגלית של עמותת המכללהּ וסטורי, (Her Academy, Story) והוא מהווה תיקון למונח ,History כלומר, הסיפור שלו ומספר דווקא את הסיפור שלהן. זהו סיפורן של שמונה נשים מהפכניות שהצליחו לחולל מהפכה ושינוי כנגד כל הסיכויים. ממש כמו הסטודנטיות הלומדות במכללהּ, מהפכניות בזכות עצמן, גדולות מהחיים שלמרות הכל שינו ומשנות את חייהן מתוך רצון ליצור לעצמן מסלול חדש.

חולצות ה-T שעוצבו כמו גם הפרויקט כולו על ידי דפנה בלוך מעצבת גרפית, ארט-דירקטורית, מרצה בשנקר, שותפה במותג המצליח Lazy Eye.ppl, נושאות ציטוטים אייקונים של נשים אקטיביסטיות פורצות דרך בהן:

Mria Wright Edekma, שהייתה אקטיביסטית אמריקאית מעוררת השראה לזכויות האזרח משנות השישים והשפיעה על מנהיגים כמו מרטין לותר קינג. ייסדה את הקרן להגנת ילדים שחורים החיים בעוני שכך היא אמרה: "You can't be what you can't see".

Audre Lorde משוררת, פרופסור לפילוסופיה ופעילת זכויות נשים ואדם. הגדירה עצמה כלסבית, שחורה, סוציאליסטית, אמא, לוחמת ומשוררת שהקדישה את חייה כדי להיאבק בכל צורות האי צדק ולמען עולם ללא היררכיה ודיכוי, וכך אמרה: "I am not free while any woman is unfree"

Rosa Parks הייתה פעילה בתנועה לזכויות האזרח האמריקנית, הנהיגה חרם קשה כנגד הפליית השחורים על ידי חברת האוטובוסים כשאלה נדרשו לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס.
בתום 380 יום של הימנעות השחורים מנסיעה באוטובוס של חברת האוטובוסים הגזענית, שונה החוק המפלה. וכך אמרה: "The only tired I was, was tired of giving in"

Nina Simone מוזיקאית מוכשרת ופורצת דרך שהשתמשה בכאב ובכעס שלה למחאה נגד דיכוי תוך שהיא משלמת מחיר כבד על עמדותיה ומחאותיה הפוליטיות וכשהיא סופגת גזענות כאשה שחורה בארה"ב. שיריה הפכו לנכסי צאן ברזל וכך הם עד היום. וכך אמרה: "I was a rebel with a cause"

Joan Didion עיתונאית, סופרת, ותסריטאית אמריקאית, נחשבת לחלוצה של "העיתונות החדשה", כתבה כמה מהאנליזות החריפות בנושאי תרבות, פוליטיקה, ספרות, משפחה ואובדן. כך אמרה: "You have to pick the places you don't walk away from"

Carol Hanisch הייתה אקטיביסטית פמיניסטית רדיקלית חברה בקבוצת "הגרביים האדומות" (Restockings) שנוסדה בניו יורק בסוף שנות הששים ופעלה להעלאת מודעות פמיניסטית. וכך אמרה The personal is political""

Silvia Rivera אקטיביסטית טרנסג'נדרית ביסקסואלית אמריקאית. ממייסדות חזית השחרור ההומו לסבית(Gay Liberation Front) וייסדה עם חברתה מרשה פ ג'ונסון את ארגון S.T.A.R.‏ שהתמקד בסיוע לנוער ולנשים טרנסיות ומלכות דראג חסרות דיור. וכך אמרה - I'm still a revolutionist

רונית אלקבץ שחקנית, בימאית ותסריטאית מהמובילות בתחום הקולנוע הישראלי, וכשחקנית מוכשרת, זכתה להכרה עולמית גם בקולנוע הצרפתי. כיהנה משנת 2011 כנשיאת תנועת "אחותי - למען נשים בישראל", תנועה שהקימו פעילות פמיניסטיות מזרחיות. וכך אמרה "אני יודעת להיות נאמנה לעצמי, זה מה שאני יודעת הכי טוב".

הרסטורי מחיר 180 שח. טלי שטמברגר,
herstory, חולצת T למען נשים ממעגל הזנות והאלימות, המחיר: 180 שקל/טלי שטמברגר

מגשימות שאיפות, רצונות וחלומות

עמותת המכללהּ פועלת על מנת לאפשר לכל אישה שנמצאת או הייתה במצבי זנות ואלימות להתפרנס ממקצוע שבחרה לפי שאיפותיה, חלומותיה ורצונותיה וזאת על ידי הקניית ידע ומיומנויות, לצד יצירת ערך עצמי, תחושת מסוגלות ושייכות לקהילה, ומתוך דאגה לתנאי הקיום הפיזיים והחברתיים הנחוצים לה לטובת השתלבות בחברה ובמעגל העבודה.

המקצועות הנלמדים במכללהּ הם: בק אופיס, יישומי מחשב, QA, הנהלת חשבונות, שיווק דיגיטלי, הכנה להוראת פילטיס, מבוא לגרפיקה (גרפיקה ממוחשבת), תומכות חינוך לגיל הרך, מזכירות וניהול משרד, מכונאות אופניים, עברית, אנגלית, ערבית, ועוד.

העמותה נותנת מענים נוספים באופן הוליסטי על מנת ליצור לסטודנטיות הזדמנות להתרכז בלימודים ובהשתלבות בתעסוקה כגון תשלומי שכר דירה, סיוע במיצוי זכויות (כמו למשל ביטוח לאומי) הסדרת חובות, מזון וציוד לילדות/ים. משרדי המכללהּ פתוחים חמישה ימים בשבוע משעות הבוקר ועד שעות הערב, במרחב המשרה נינוחות וביטחון, המוגש בו אוכל טבעוני, חם ומזין לאורך כל היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
herstory פרוייקט משותף למען נשים ממעגל הזנות והאלימות. טלי שטמברגר,
חולצת T עם משפטי העצמה: פרויקט משותף למען נשים ממעגל הזנות והאלימות, herstory/טלי שטמברגר

הופכות את היוצרות

המייסדות והמנהלות השותפות, הן איריס שטרן לוי, פמיניסטית אקטיביסטית ופעילת שטח מאז שנות ה-90, מרצה בתחומים שונים הנוגעים למגדר, פמיניזם ותקיפה מינית. במשך שש עשרה שנים ריכזה את מערך המתנדבות במרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בהמשך הקימה בשותפות את עמותת "הופכות את היוצרות" והייתה פעילה בארגונים "בת שלום" ו"נשים חוצות מחסומים" - קבוצת נשים מתל אביב ומג'נין.

טל חמווי פעילה פמיניסטית ועיתונאית לשעבר בעלת תואר MA סיימה את לימודיה במלגת הצטיינות בתוכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב. בעברה ניסיון עשיר בעשייה עבור אוכלוסיות מוחלשות ופעילות רבה במאבק נגד הדרת אוכלוסיות שוליים ונגד אלימות כלפי נשים.

"אחת ממטרותינו מעבר לקורסים ולליווי התעסוקתי הוא יצירת קהילה ותחושת שייכות בקרב הסטודנטיות שכן הן חיות בבדידות בשל חיי ההישרדות שעברו והסטיגמה החברתית שהודבקה להן.

אנו דואגות למלא את הוואקום גם בתחום הזה במהלך כל השנה באמצעות מפגשים חברתיים, טיול שנתי ובנוסף חוגגות יחד את ערב ראש השנה וערב פסח כדי שאף סטודנטיות כולל הילדות והילדים לא תישאר לבד. אנו דואגות להן להסעות, מתנות ושוברים לקניית בגדים לחג".

herstory פרוייקט משותף למען נשים ממעגל הזנות והאלימות. טלי שטמברגר,
herstory פרויקט משותף למען נשים ממעגל הזנות והאלימות/טלי שטמברגר

הזדמנות שווה לכולן

911 אופנה בעלת רשת סטורי, הוקמה ב-2001 על ידי אורי רייז מתוך מחשבה להציע את המותגים הטובים בעולם ובישראל לקהל המקומי. החברה מייצגת מותגים בעלי אג'נדה ירוקה שתומכים בקיימות ובאחריות חברתית. בין המותגים שהיא מייצגת ומפיצה אפשר למצוא את Scotch & Soda ,Veja, Nudie Jeans, Vagabond ואחרים.

רשת סטורי מונה שש עשרה חנויות ועוד שש חנויות אאוטלט ברחבי ישראל ואתר און ליין הנחשב אחד מאתרי האיקומרס הפופולריים. בנוסף, 911 אופנה היא בעלת הזיכיון הבלעדי בישראל של המותגים alo yoga, allsints ו -scotch & soda, ומפעילה עבורם רשתות חנויות עצמאיות בקניונים והלוקיישנים המובילים בארץ.

הקשר בין רשת סטורי ועמותת המכללהּ, החל עוד משלב הפיילוט של העמותה בטרם הקמתה בשנת 2016. בעלי תפקידים מרשת סטורי לימדו ומלמדים את הסטודנטיות מקצועות מתחום הקמעונאות ושירותי משרד, תוך שילוב בוגרות הקורסים במגוון תפקידים שונים ברשת. גילוי נאות: אורי רייז מבעלי רשת סטורי הוא בן זוגה של טל חמווי אחת ממייסדות עמותת המכללה.

עדי טיגר אזולאי סמנכ"לית שיווק 911 אופנה: "בבסיסה רשת סטורי מייבאת מותגים מכל העולם המספרים סיפור ודוגלים באג'נדות סביבתיות וחברתיות. פרויקט herstory®, הוא המשך ישיר לשיתוף הפעולה בין רשת סטורי והמכללהּ בה אנו תומכים לאורך כל שנות פעילותה ומתוך הערכים שלנו הדוגלים בין היתר בשוויון חברתי ומתן הזדמנות לכל אחת ואחד להשתלב בחברה ולהרגיש בעל ערך".

בנוסף ליוזמה הנ"ל, עמותת המכללה תקים מייצג מרהיב עם משפטים של נשים פורצות דרך מכל העולם, במדרגות הצמודות לקניון טיאלוי בתל אביב,בכניסה הראשית מרחוב החשמונאים החל מיום רביעי הקרוב 6.3.24

פרויקט ה - T של herstory® יימכר בחנות סטורי, כיכר דיזנגוף 94 תל אביב ובאתר. מידות: S עד XL
המחיר: 180 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully