וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ: נעסיק עוד אלף עובדים בצפון ובדרום

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 9:48

לפי פרץ, התעשייה האווירית תתגדיל את המפעל ברמת הגולן שיעסיק עוד מאות עובדים, לצד כ-500 עובדים בבאר שבע וכ-80 עובדים נוספים באופקים: "הסיוע הטוב ביותר לחיזוק רוחם של תושבי הפריפריה, הוא יצירת מקומות תעסוקה"

בוידאו: התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולר/התעשייה האווירית

את עמיר פרץ, יו"ר התעשיה האווירית אין צורך להציג. הוא היה שר ביטחון, שר כלכלה, יו"ר מפלגת העבודה, יו"ר ההסתדרות, ראש המועצה שדרות ותושב העיר עד היום, פעיל חברתי בנשמה. וכמובן מי שאישר לפתח את מערכת כיפת ברזל.

בשנתיים האחרונות, מאז נכנס לתפקידו, התנזר מהתקשורת מבחירה והוביל את החברה לרווחים פנומנליים, שזינקו על רקע מלחמת אוקראינה רוסיה.

טבח ה-7 באוקטובר, שפגע אנושות בעירו, שדרות, והביא לפינוי תושביה לראשונה בתולדותיה, הביא אותו לגבש מהלך עסקי-חברתי שתוביל התעשייה האווירית בשנים הקרובות, "עם הפנים לפריפריה", שתביא להעסקת כאלף עובדים נוספים באזור הנגב והצפון.

עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
פרץ. עם הפנים לפריפריה/פלאש 90, שירה דיאמנט

בשיחה עם "וואלה", חושף פרץ, שהחברה תגדיל את המפעל ברמת הגולן שצפוי להעסיק עוד כמה מאות עובדים, תקים מרכז קליטה וטיפול ממוחשב בירושלים שיעסיק כ-80 עובדים, וזאת בנוסף לעוד שני מפעלים שעליהם כבר דווח.

באופקים יושקעו 50 מיליון שקלים, בייצור ציוד אלקטרוני בטכנולוגיות מתקדמות, ייצור רתמות חיווט תעופתי עבוד מערכות אזרחיות וצבאיות וביצוע הרכבות אלקטרומכניות מוכללות, שבו יועסקו כ-80 עובדים. בב"ש כבר הונחה אבן הפינה למפעל לייצור כלים אוטונומיים יבשתיים, בהשקעה של 100 מיליון שקלים בו ייקלטו כ-500 עובדים.

פרץ מאמין שהסיוע הטוב ביותר לחיזוק רוחם של תושבי הפריפריה, הוא יצירת מקומות תעסוקה, בנוסף למתן סיוע נפשי ופסיכולוגי תוך עמידה בסטנדרטים כלכליים שיצדיקו את קיומה. בנוסף לכל אלה הוא מקדם פרויקט חדשנות בדימונה ואילת.

בעוד כעשרה ימים תפרסם התעשייה האווירית, חברה ממשלתית מונפקת, המייצרת מוצרים תעופתייים, יבשה, ים, מערכות חלל, סייבר, ואלקטרוניקה, מערכות בטחוניות וצבאיות, את הדו"ח הכספי לרבעון האחרון של שנת 2023, שאמור להיות טוב מאלה שקדמו לו, בעקבות המלחמה בצפון ובדרום.

מכירות החברה ברבעון השלישי של 2023 עמדו על 1.3 מיליארד דולר, 7% יותר בהשוואה לשנה הקודמת. ולפי הדו"חות המאוחדים לתשעת החודשים הראשונים של 2023, שהסתיימו ב-30 בספטמבר, מכירות התעשייה האווירית הסתכמו ב-3.873 מיליארד דולר, גידול של 8% מהתקופה המקבילה בשנה שקדמה להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המפעל היבשתי החדש של התעשייה האווירית בבאר שבע. התעשייה האווירית,
תכנון המפעל החדש שיוקם בבאר שבע/התעשייה האווירית

מאז מלחמת אוקראינה חוות התעשיות הביטחוניות ביקושים אדירים לתחמושת ולנשק. המלחמה בעזה והמחסור בחימוש הגבירו עוד יותר את הביקושים לחברות בארץ, במיוחד לאור העבודה שמשרד הביטחון גיבש תוכנית "עצמאות חימוש", שפירושה הרחבת התעשייה הביטחונית הישראלית כדי לייצר עצמאות ייצורית לחלק מצרכי צה"ל, כמו פצצות מטוסים ועוד. כמו כן, במלחמת עזה נכנסה לפעולה מבצעית לראשונה מערכת "החץ" שפיתחה התעשייה האווירית, אשר פועלת נגד טילי החות'ים.

בסוף נובמבר חתמה החברה על שני חוזים נפרדים עם שתי מדינות, לאספקת כתב"מים מתאבדים, בהיקף של מעל לחצי מיליארד שקלים. שתי ההזמנות הללו מצטרפות להצטיידות מוקדמת יותר של מדינות נוספות במערכות חימוש לטווח ארוך.

שנת 2024 אמורה להיות אחת השנים הטובות ביותר בתולדות התעשיה האווירית, כך שהיא יכולה להרשות לעצמה בשקט להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקה במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל, ולא רק בדיבדינדים של מאות מיליונים לקופת המדינה, אלא גם ביצירת מקומות עבודה וחיזוק הפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully