וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מאריך בפעם השלישית את ההקלות בבנקים ומרחיב את קבוצת הזכאים

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 10:37

המתווה כולל דחיית החזר הלוואות ומשכנתאות ללא ריביות ועמלות למפונים, חיילי מילואים, משפחות הרוגים, פצועים וחטופים, נפגעי הנובה ועוד: "קוראים לציבור לבחון היטב את הצורך בדחיית ההלוואות ולהיערך לחזרה לשגרת תשלומים"

מסיבת עיתונאים, נגיד בנק ישראל אמיר ירון העלאת ריבית/בנק ישראל

בנק ישראל מאריך את ההקלות במערכת הבנקאות ומרחיב את אוכלוסיית הזכאים.
המתווה מאפשר לקבוצת הלקוחות במעגל הראשון - האוכלוסיות שנפגעה באופן ישיר מנזקי המלחמה - לדחות ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות, לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור בחשבונות עו"ש מריבית על יתרת החובה עד לסכומים קצובים, וזאת למשך שלושה חודשים נוספים ביחס למה שאושר עד כה.

קבוצת הלקוחות במעגל הראשון כוללת תושבים שמתגוררים או מחזיקים עסק שנמצא בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה; אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם מדינתי רשמי נכון לתאריך 7.11.23 והמתגוררים באחד מהיישובים המופיעים ברשימות המפורסמות באתר בנק ישראל; אוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסי צו 8; חשבונות של חטופים או נעדרים; אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה (בני זוג, הורים, אחים וילדים) להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים; נפגעי מסיבת נובה.

עוד נכללים בקבוצה זו חיילי מילואים שאושפזו לתקופה של 7 ימים לפחות בשל פציעה שנגרמה להם מהמלחמה, וכן הורחבה רשימת נפגעי המסיבות ותכלול לא רק את נפגעי מסיבת נובה אלא גם את נפגעי מסיבת פסיידאק ונפגעי מפגש ההיערכות לפסטיבל מידברן.

חיילי המילואים יהיו פטורים מחיוב בריבית על יתרת החובה בחשבון העו"ש (נכון להיות הלקוח במינוס בחשבונו ערב מועד פרסום המתווה הנוכחי) וזאת עד ליתרת חובה של 10,000 שקל למשך שלושה חודשים, בהתאם ליתרות החובה בפועל. זיהוי חשבון הלקוח כחשבון של חייל מילואים יתבצע לפי מענק המילואים שהוזרם לחשבון הלקוח בחודש ינואר 2024. ההטבות לחיילי המילואים אמורות להינתן באופן יזום על ידי הבנק לתקופה של 3 חודשים נוספים כאשר זיהוי החשבון של חייל המילואים יתבצע לפי מענק המילואים שהוזרם לחשבון בחודש ינואר 2024.

ליתר הלקוחות ניתנת האפשרות לדחות, ללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה.

נגיד בנק ישראל אמיר ירון החלטת ריבית 27/11/23. יחצ,
ירון. "צעד חשוב בהתמודדות הפיננסית של משקי הבית והעסקים הרבים שנפגעו"/יחצ

מבנק ישראל נמסר כי נכון לסוף חודש ינואר נדחו כ-306 אלף הלוואות, בסכום כולל של כ-5.5 מיליארדי שקל. מתוך סך הדחיות, כ-40% הן דחיות של משקי בית, מרביתם בהלוואות לדיור, והיתר במגזר העסקי (מתוכם כ-40% לעסקים זעירים, 21% לעסקים קטנים והיתר לעסקים בינוניים וגדולים).

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר כי "מתחילת המלחמה נקט בנק ישראל בסט רחב של פעולות ותוכניות שמטרתן תמיכה בפעילות השווקים וסיוע למשקי בית ועסקים שנפגעו כדי לצלוח את התקופה. מתווה דחיית ההלוואות הוא צעד חשוב בהתמודדות הפיננסית של משקי הבית והעסקים הרבים שנפגעו באירועי ה-7 לאוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל.

"המתווה מאפשר למשקי בית ולעסקים לגשר על אילוצים תזרימיים ולצלוח את התקופה הקשה. בכך תורם המתווה גם ליכולת של המשק כולו להתאושש בצורה טובה יותר מהקושי הכלכלי שפקד אותו".

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, אמר כי "מדינת ישראל עדיין מתמודדת עם מצב בטחוני מורכב ולכן החלטנו להמשיך ולהקל על הלקוחות ולהרחיב בפעם השלישית את המתווה המקיף שאומץ על ידי הבנקים, תוך מתן סיוע ייחודי לחיילי המילואים. ההארכה הנוספת, הכוללת שילוב אוכלוסיות נוספות בקבוצת הזכאים, נועדה לסייע לאלו שעדיין זקוקים להקלה תזרימית על מנת לצלוח את השפעות המלחמה.

"מכיוון שתקופת הדחייה המצטברת עשויה להיות ארוכה יחסית, אני קורא לציבור לבחון היטב את הצורך בדחיית ההלוואות, גם אם אלו נעשות ללא חיוב בריבית ועמלות, וכן להיערך לחזרה לשגרת תשלומים סדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully