וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רבבות של גאווה: המלגה הסמלית ללוחמת המילואים

4.3.2024 / 11:51

תכנית המלגות לחיילים משוחררים קרביים העניקה את המלגה ה-20,000 לחיילת לוחמת שנמצאת במילואים מאז ה-7 באוקטובר. ב-22 שנות פעילותה חילקה תכנית IMPACT מלגות בסך של כ-900 מיליון שקלים

אורנה פסח ותמר אלפסי. אורי שמש, FIDF,
אורנה פסח ותמר אלפסי/אורי שמש, FIDF

IMPACT - תכנית המלגות של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), העניקה השבוע את המלגה ה- 20,000. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל על בסיס מצב סוציו-אקונומי ובכפוף לשעות התנדבות בקהילה.

המלגה הוענקה לסגן (מיל) תמר אלפסי, ששירתה במילואים החל מה-7 באוקטובר ביחידת נפגעים בנהריה.

אלפסי החלה את השנה הראשונה ללימודי תואר ראשון במדעי הרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, כצעד ראשון לקראת הגשמת חלומה להיות רופאה. תמר נולדה בישראל, היא האחות הקטנה מתוך ארבעה ילדים, כולם זכו לקבלת את מלגת IMPACT. לאחר שסיימה את לימודי התיכון בחרה לעשות במשך שנה מכינה קדם צבאית, שירתה כקצינת ת"ש של חטיבת כפיר ובהמשך כמפקדת צוות בבה"ד 1.

תוכנית IMPACT העניקה ב- 22 שנות פעילותה מלגות בשווי של כ-900 מיליון שקלים ורושמת עד היום 94% הצלחה פנומנאלית עם למעלה מ-15,300 בוגרים, מתוכם - 20% נשים לוחמות! מלגאי התוכנית קיימו 7.5 מיליון שעות התנדבות לקהילה במגוון תחומים. מנתוני התכנית עולה כי 35% מהבוגרים סיימו לימודי הנדסה, 10% משפטים, 13% מדעי החברה ו- 8% מדעי המחשב.

עוד עולה כי בחלוקת מלגות על פי חילות, 45% מהמלגאים שירתו בחיל רגלים, 7% באיסוף קרבי, 7% חיל שריון, 6% חיל הנדסה, 5% משמר הגבול, 4% פיקוד העורף ו-4% שירתו בחיל האוויר.

"התקופה האחרונה חיזקה את חזון התוכנית, להעניק את מלוא ההערכה וההוקרה ללוחמות וללוחמים שלנו, על שרותם הצבאי המשמעותי והמסור למען ביטחון המדינה". אומרת אורנה פסח, מנהלת תוכנית IMPACT. "אנו מצדיעים ל-20,000 מקבלי המלגות וגאים לסייע להם בבניית עתידם ועתידה של מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מילגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully