וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מזועזעים": אגף התקציבים מתעלל במפוני הקיבוצים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 8:08

אגף תקציבים הודיע אמש כי יופסק המימון ל"חדרים עודפים" במלונות המפונים ונעשה בהם שימוש למפגשים עם פסיכולוגים ועובדים סוציאלים, חדרי טיפול ומועדוני ילדים נוער: "מאיפה נממן את זה? הם מפרקים את הקהילות שנשארו חסרות כל"; באוצר מכחישים: "הטענה אינה נכונה"

5 שיגורים נפלו בקיבוץ אילון בשטח פתוח/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

30 מחבלים על טויוטות ואופנועים, הגיעו בבוקר ה-7 באוקטובר לכניסה לקיבוץ מפלסים, פחות מקילומטר וחצי מרצועת עזה. בדרך רצחו אזרחים שנקלעו לדרכם. הם פוצצו את השער, פרצו פנימה וליד הרפת חטפו עובדים תאילנדים, ששוחררו מאוחר יותר על ידי 12 חברי כיתת הכוננות וקצינים בחופשה, שהדפו אותם ועוד שתי חוליות שנכנסו ממוקדים נוספים.

ארבע שעות נלחמו לבד, עד שחברו אליהם חברו אליהם כוחות של סיירת מטכ"ל וגדוד ההכשרות של חטיבת כפיר. אף חבר מפלסים לא נרצח או נחטף. שישה נפצעו, ביניהם שלושה קשה. אחרי שחולצו מהתופת, שוכנו חברי הקיבוץ מוכי הטראומה במלון דן אכדיה בהרצליה.

תוך כמה ימים הקימו שם מערך של שירותים קהילתיים, ביניהם גני ילדים וחדרי טיפול, שסייעו לחוסן של חברי הקיבוץ ומוקמו בכמה חדרים ואולמות במלון, שהפכו לשטחים ציבוריים, במימון המדינה. במקום שהמדינה תעודד ותטפח את המנועים החברתיים של הישובים המפונים, כדי שישובו כקהילה לביתם, היא מתעללת במפונים, והכל בגלל חישובים קטנים ומקוממים במיוחד.

אתמול הודיע אגף התקציבים במשרד האוצר, שהמדינה לא תממן יותר את "החדרים העודפים" האלה בבתי המלון, בהם שוהים עכשיו כ-37 אלף מפונים, כי "אין בהם צורך", אלא רק את חדרי המלון שבהם המפונים גרים בפועל.

ואם לא די בכך, הסכום ששולם עליהם מקופת המדינה במהלך חמשת החודשים החולפים, יקוזז מתקציב משרד התיירות, עונש על רוחב הלב של הנהלת המשרד שביקשה להקל על חייהם. הסכום עליו מדובר: כ-7 מיליון שקלים בחודש, תקציב זניח שמעיד על קטנוניות מיותרת.

בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
בני נוער מפונים מהעוטף. המצולמים לא קשורים לכתבה/אתר רשמי, משרד הרווחה

נטע דויטש, מנהלת צוות המנהלת החוץ יישובית של מפלסים, והרפרנטית החינוכית של הקיבוץ, מזועזעת. "אנחנו מרגישים איך המדינה מפוררת את היסודות שהצלחנו לבנות פה", היא אומרת. "אתם לא מקנים לנו ביטחון וכבר שומטים מתחת לרגלנו את המעט שנותן לנו תחושה של בית?

"אין לנו שום תלונה למלון. הם היו מעל ומעבר, עמדו איפה שהמדינה לא היתה והושיטו יד כשהקמנו את חדר הדואר, הגנים ובתי הילדים, שמשמשים את תלמידי א' עד יב', כשהם חוזרים ממסגרות החינוך. יש לנו חדר נוער שבו הם נפגשים, והוא מסייע במניעת מצבי סיכון. חוץ מזה יש חדרי טיפול לעובדים הסוציאליים, הפסיכולוגים, הפסיכיאטרים והמטפלים בחיות לילדים.

"מאיפה נממן את כל זה? מכספי 'תקומה' שאומרת לנו שאנחנו צריכים לבחור על מה להוציא את הכסף, כי אם נשתמש בו לטיפול, לא יהיה לנו למיגון לגני הילדים? אנחנו אחת הקהילות היחידות שהצליחה לשמר את עצמה, 550 חברים שמרוכזים בהרצליה. עכשיו מצמצמים לנו תקציבים, מורים, מטפלים, דוחפים אותנו לחזור לקיבוץ בלי להכריז על זה, אומרים, תישארו במלונות, אבל תממנו את הכל לבד. הם מפרקים את הקהילות שנשארו חסרות כל".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הטענה העולה מפנייתך אינה נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully