וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר המים של ישראל: מתחילת המלחמה, חל גידול של 18% בשתיית מים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:46

לכבוד יום המים הבינלאומי שחל החודש (22.3), שטראוס מים, מפרסמים את סקר המים השנתי של המותג תמי4, עם הרגלי השתייה של הישראלים. על פי הסקר, 46% מהנשאלים העידו כי המשקה הראשון שלהם בבוקר הוא מים וממוצע הארצי לשתיית מים עומד על 7 כוסות ביום לאדם

אישה שותה מים עם לימון. Olena Yakobchuk, ShutterStock
סקר המים של ישראל: מתחילת המלחמה, חל גידול של 18% בשתיית מים/ShutterStock, Olena Yakobchuk

יום המים הבינלאומי שקבע האו"ם לפני 32 שנה (1992), בא לשים זרקור על החשיבות של המים ולנקוט בפעולות על מנת לשפר את איכות המים ואספקתם, בעיקר סביב נושא שינוי האקלים.

לכבוד יום המים הבינלאומי שחל החודש, ערכה חברת "שטראוס מים", סקר ייעודי באמצעות שולמית טופ ומכון המחקר KANTAR, בקרב מדגם מייצג של 2,500 משיבים (בוגרים 18+ כולל מגזרים ערבי וחרדי, נוער גילאי 13-17).

שמרית ורשובר, מנכ"לית תמי4, שטראוס מים: "מים הם חלק מהחיים שלנו והשנה, על רקע המלחמה ותחושות הלחץ והחרדה אנחנו מבינים שמים מהווים גם מקור לרוגע ואיזון, ויש לזה גם אישוש בנתוני המחקר. הנושא השנתי שלנו השנה הוא - 'אוהבים מים בקטע אחר' - כל אחד שותה את המים שלו קצת אחרת ומסיבות שונות. מנתוני הסקר ניתן ללמוד על הרגלי צריכת המים של נשים, גברים, צעירים ומבוגרים ובאזורים שונים בארץ. במחקר השנה אף גילינו שחלק מהישראלים מגדירים את עצמם כאנשי מים (54%). הקונצנזוס הוא שכולם שותים מים".

שמרית ורשובר מנכלית תמי4 שטראוס מים. יחצ שטראוס מים,
שמרית ורשובר מנכ"לית תמי4 שטראוס מים/יחצ שטראוס מים

מתחילת המלחמה גידול של 18% בשתיית מים

מנתוני הסקר עולה כי באזור הדרום והשפלה שותים 7.1 כוסות מים בממוצע ליום, בבאר שבע שותים 8.6 כוסות ביום, בירושלים 6.8, באזור המרכז 6.7, בצפון 6.5 ובשרון 6.1. כמו כן, הנשאלים העידו כי הם שותים הרבה יותר מים בקיץ מאשר בחורף: הפער בין שתי התקופות קצת יותר גבוה מ- 40%, כלומר, 9.9 כוסות מים בקיץ לעומת 6.9 כוסות מים בחורף.

שתיית מים הינה בעיקר בריאה וטובה לגוף, מרווה את הצמא שלנו , אך גם בעלת יכולת להפיג מתחים. פעולת שתיית המים מספקת דרך פשוטה אך יעילה לתחושת רוגע. בזמנים של מתח מוגבר וחוסר ודאות כמו בזמן מלחמה, זה טבעי שאנשים ישתו יותר מים.

במסגרת הסקר, שנערך בימי המלחמה, נמצא כי 3 מכל 4 אנשים מדווחים על תחושות לא נעימות כמו מתח, חרדה ומצב רוח ירוד. כשליש מהנשאלים אשר דיווחו על תחושות לא נעימות כתוצאה מהמלחמה, שותים מים כאמצעי להקלת התחושות ושיפור מצב הרוח. כמו כן, חלה עליה משמעותית, כ-20% בצריכת הקפה, המים או התה.

באופן כללי, כמחצית מהאוכלוסייה העידו שהם זקוקים להיות בקרבת החברים והמשפחה כאמצעי להפגת המתח והחרדה (נשים יותר מגברים). בנוסף, כרבע מהאוכלוסייה מדווחים על כך שהם נוטים לאכול יותר ולהאזין יותר למוזיקה מתחילת הלחימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שטראוס מים  מציג את סקר המים של ישראל. יח"צ שטראוס מים,
שטראוס מים מציג את סקר המים של ישראל/יח"צ שטראוס מים

הקפה מאחוריך!

המשקה הפופולרי הנפוץ ביותר הוא מים ובמקום השני, הקפה. 90% מכלל האוכלוסייה שותים מים, בממוצע 7 כוסות ליום. במקום ה-2 מדורג הקפה (80%), אותו לרוב שותים בממוצע של 2.5 כוסות ביום.

אלה שמשלבים אימוני ספורט בחייהם בתדירות גבוהה, מעידים כי הם שותים יותר מאלה שאינם מתאמנים (7.6 כוסות ביום לעומת 6.1). כמו כן, בסקר עולה כי באופן כללי אנשים המקפידים יותר על אורח חיים בריא, גם שותים יותר מים מכלל האוכלוסייה (7.5 כוסות לעומת 7.0).

בקרב הצעירים (גילאי 18-29) עולה כי הם שותים הרבה יותר כוסות מים ביום (7.3) בהשוואה למבוגרים (6), אך שתיית הקפה שכיחה יותר אצל המבוגרים (2.7), לעומת הצעירים (2).

מתחילים וסוגרים את היום עם מים

השנה, המים ניצבים בראש המדרג גם בבקרים, כאשר מחצית מהאוכלוסייה שותים מים כמשקה ראשון בבוקר, שזו עליה בהשוואה לשנה שעברה (40%). ביחס לשנה שעברה, שתיית המים עלתה גם בערב: 64% מהנשאלים העידו כי המשקה האחרון שלהם בערב הוא מים (בשנה שעברה - 57%) . קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה מעידים שהם מרגישים יותר טוב בימים שהם שותים יותר מים.

עלייה בצריכת המשקאות המתוקים

61% מכלל הנשאלים שותים משקאות מתוקים מוגזים ו- 49% שותים משקאות מתוקים שאינם מוגזים. ביחס לשנה שעברה, אנו עדים לכך שחלה עליה בשיעור גבוה יחסית בצריכת משקאות מתוקים בקרב הצעירים (75% מול 69%).

ניתן להסביר זאת כשמדברים על הכנסת אורחים: נמצא כי הצעירים יציעו לאורחים משקאות ממותקים (62%) יותר מאשר כל משקה אחר. לעומת זאת, מבוגרים יציעו יותר קפה, תה ומים מאשר שתייה מתוקה. כמו-כן, בדומה לשנה הקודמת, 39% מכלל האוכלוסייה צורכים שתיה מתוקה רק בסופ"ש.

סודה כתחליף למשקאות ממותקים

1 מכל 5 אנשים השותים סודה מוסיפים לה טעם כלשהו, תופעה זו שכיחה יותר בקרב הצעירים, שאוהבים להפוך את הסודה למשקה מוגז ממותק בהשוואה לבוגרים. יתר על כן, שיעור לא מבוטל מהנשאלים (43%), תופסים את הסודה לגמרי כתחליף למים, אם כי שכיחות תופעה זו נמצאה נמוכה יותר בקרב בני הנוער בהשוואה לבוגרים (15% מול 45%).

ילדים ונוער אוהבים את המים בבקבוק רב פעמי

76% מהילדים הולכים לגן ולבית הספר עם בקבוק מים רב פעמי, כך מעידים הוריהם, 51% מבני הנוער הולכים לבית הספר עם בקבוק מים רב פעמי ו-40% מבני הנוער הקונים בקבוקי מים מינרלים מעידים כי הם ממחזרים את הבקבוקים לעיתים קרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully