וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת ברנשטיין רייך מונתה לקונסול כבוד של סרי לנקה בחיפה

5.3.2024 / 15:38

ברנשטיין-רייך משמשת מנכ"לית חברת בנקאות השקעות וייעוץ להודו ודרום מזרח אסיה בקבוצת BDO, ומכהנת כנשיאת לשכת המסחר ישראל-אסיה

ענת ברנשטיין רייך. פאול אורלייב,
ענת ברנשטיין רייך/פאול אורלייב

אתמול ערך מרכז העסקים של BDO בחיפה, בשיתוף שגרירות סרי לנקה בישראל, טקס שבמהלכו שגרירות סרי לנקה הודיעה רשמית על פתיחת קונסוליית כבוד בחיפה, ועל מינוייה של עו"ד ענת ברנשטיין-רייך לקונסולית הכבוד שלה לאזור חיפה והצפון. ברנשטיין-רייך משמשת מנכ"לית חברת בנקאות השקעות וייעוץ להודו ודרום מזרח אסיה בקבוצת BDO, ומכהנת כנשיאת לשכת המסחר ישראל-אסיה.

האירוע התקיים במרכז העסקים של BDO בחיפה, שמספק מעטפת רחבה של שירותים וייעוץ מקצועי לעסקים באזור חיפה והצפון. באירוע השתתפו שגריר סרי לנקה בישראל, נימאל בנדרה; שחר זיו, מנכ"ל ויו"ר פירמת BDO; עו"ד אדווה בלמס, שותפה ב-BDO ומנהלת מרכז העסקים של BDO חיפה; ואורחים נכבדים נוספים מהקהילה העסקית.

נימאל בנדרה, שגריר סרי לנקה בישראל: "קונסולית הכבוד החדשה של סרי לנקה, עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, עוסקת בקידום המסחר עם סרי לנקה זה שני עשורים, ותרמה רבות לשיתופי הפעולה בין שתי המדינות. הקונסוליה בחיפה תקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי בין סרי לנקה לצפון ישראל. לאלפי עובדי הסיעוד מסרי לנקה, שעובדים כיום בחיפה ובצפון, יצטרפו בקרוב עובדים נוספים, כחלק מהסכמים בין ממשלת ישראל וסרי לנקה להבאת עובדים מסרי לנקה לסייע לישראל בשעה קשה זו".

הקשרים העסקיים בין סרי לנקה לישראל מתהדקים משמעותית בשנים האחרונות, הן בתחום המסחר והן בתחום התיירות. באחרונה נחתם הסכם להפעלת טיסות ישירות בין שתי המדינות, בהמשך ישיר לסיוע שהעניקה סרי לנקה לישראלים שביקשו לחזור לישראל בצו 8 בפרוץ המלחמה.

"להמשיך לקדם את היחסים הכלכליים"

שגרירות סרי לנקה הפגינה בתחילת המלחמה מנהיגות יוצאת דופן, כשקראה לעובדי הסיעוד לא לעזוב את ישראל. השגרירות הדגישה שזה הזמן לתמוך בישראל ואכן, אף עובד לא עזב. העובדים מסרי לנקה התנדבו לעבוד בחקלאות ואף הגיעו כדי לתרום דם, ובסרי לנקה התקיימו תהלוכות תמיכה בישראל.

באסון של ה-7 באוקטובר נרצחו שני עובדי סיעוד מסרי לנקה בקיבוץ בארי, לאחר שסירבו להשאיר לבד את מטופליהם, ועובד נוסף מסרי לנקה נפצע קשה בעת שהגן על אזרחים ישראלים שהיו איתו. במחווה מרגשת, תושבי הקיבוץ הגיעו לטקס הזיכרון שנערך לנרצחים לפני יציאת ארונם לסרי לנקה, והמשיכו לדאוג למשפחות העובדים הזרים גם לאחר מכן.

עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, קונסולית הכבוד של סרי לנקה לאזור חיפה והצפון: "מזה שנים אני פועלת לקידום הסחר והיחסים בין ישראל וסרי לנקה. במקביל, הקמתי את לשכת המסחר ישראל-סרי לנקה. תיירות ויהלומים היו עד היום הרכיבים העיקריים של היחסים המסחריים בין המדינות. מלבד עובדי הסיעוד מסרי לנקה שעובדים בישראל, יצטרפו בקרוב עובדים בתחום החקלאות, הבנייה והתעשייה. גידול במספר העובדים מסרי לנקה יגדיל את הסחר בין המדינות, ויסייע להרחיב באותה מידה את היקף היחסים הדיפלומטיים. בכוונתי להמשיך לקדם את היחסים הכלכליים של סרי לנקה עם עסקים בצפון ישראל, ובה בעת לדאוג לכל הצרכים של העובדים הזרים שיתגוררו בצפון הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully