וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד אלף שקל לחודש למשפחה: נקודות זיכוי חדשות להורים לילדים עד גיל 3

5.3.2024 / 20:42

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתוסיף נקודות זיכוי להורים לילדים עד גיל 3 או מענק עבודה של עד 470 שקל לחודש לכל ילד בטווח גילאים זה. ההטבה תינתן רטרואקטיבית מתחילת השנה לאחר אישור החוק בכנסת; העלות לקופת המדינה: 2.15 מיליארד שקל בשנה

האזעקה בפעילות ילדים, בית חבד, שדרות, 4 במרץ 2024/לפי סעיף

הטבה משמעותית להורים לילדים עד גיל 3: ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לסיוע להורים לילדים עד גיל 3, המגדילה את ההכנסה הפנויה של הורים לילדים בגילאים אלה ונועדה לסייע להורים לילדםי רכים לקחת חלק בשוק העבודה.

הגדלת ההכנסה תתבצע על ידי תוספת נקודות זיכוי ממס או על ידי תוספת למענק עבודה להורים שהכנסתם נמוכה. החוק עוד טעון אישור מליאת הכנסת בקריאות שנייה ושלישית כאמור.

על פי הצעת החוק, החל משנת המס 2024 יקבלו הורים לילדים שגילם עד 3 תוספת של נקודות זיכוי ממס לפי החלוקה הבאה: בגין כל ילד שנולד בשנת המס תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה, בגין כל ילד שמלאו לו שנה או שנתיים בשנת המס יינתנו שתי נקודות זיכוי לכל הורה, ובגין כל ילד שמלאו לו 3 שנים בשנת המס, תינתן נקודת זיכוי אחת לכל הורה. נקודות זיכוי אלה יינתנו בנוסף לנקודות שהורים לילדים מקבלים כיום.

שווי נקודת זיכוי לשנת 2024 הוא 2,904 שקל לשנה, ומשמעותה של כל נקודה היא הפחתה של כ-242 שקל לחודש במס המשולם. הדבר רלבנטי להורים בעלי שכר אשר מגיע לרף המס. שווי ההטבה להורה שיכול לנצל את נקודות הזיכוי במלואן יכול להגיע עד לכ-484 שקלים חדשים לחודש לכל הורה, ועד לכ-968 שקלים חדשים למשק בית לחודש, לכל ילד בטווח גילאים זה. הורה יחיד במשפחה שאין בה הורה נוסף יהיה זכאי לכפל נקודות זיכוי בגין כל ילד בגילאים האמורים.

.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
גן ילדים. החוק נועד להקל על הורים עובדים/פלאש 90, משה שי

הצעד הנוסף בחוק שאישרה ועדת הכספים הוא מתן תוספת למענק עבודה להורים לילדים שגילם עד 3, אשר הם הורים עובדים בעלי הכנסה נמוכה. הסכום המקסימלי שהורים אלה יוכלו לקבל יהיה 470 שקל בחודש בגין כל ילד עד גיל 3. התוספת תינתן להורים שהכנסתם החודשית הממוצעת נמצאת בטווח ההכנסה המזכה, והם עומדים בתנאי הזכאות האחרים שנקבעו בחוק מענק עבודה.

החוק מגדיל את גובה ההכנסה המזכה למענק - כך, למשל, בעוד שתקרת ההכנסה המזכה במענק עבודה לשנת 2023 להורה לילד או שניים עומדת על 6,850 שקל, תקרת ההכנסה שמזכה במענק לילד עד גיל 3 עומדת על 8,255 שקל להורה לשניים שאחד מהם גילו עד 3, ושכר של עד 9,531 שקל להורה לשני ילדים שגילם עד 3. משמעות הדבר היא שישנם הורים שאינם מקבלים מענק עבודה כיום ובכל זאת יהיו זכאים למענק לילד עד גיל 3.

תוספת נקודות הזיכוי צפויה להביא לאובדן הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקל בשנה החל משנת המס 2024, ותוספת מענק העבודה צפויה להגדיל את הוצאות הממשלה על תשלום מענק עבודה בכ-850 מיליון שקל בשנה החל משנת 2025.

לאחר אישור החוק במליאה ופרסומו ברשומות, תוענק ההטבה רטרואקטיבית החל מתחילת שנת המס, ורשות המסים תוציא הנחיות לציבור המעסיקים בנוגע למימוש ההטבה. שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על מנת לממש את ההטבה. עצמאים, וכל שאר החייבים בהגשת דו"חות שנתיים למס הכנסה, ייהנו מההטבה כחלק מחישוב המס השנתי לאחר הגשת הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully