וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים מרגישות שדואגים להן כלכלית? תלוי מתי

7.3.2024 / 8:24

לקראת יום האישה הבינלאומי, ערכה מאסטרקארד סקר כדי לבחון האם נשים מרגישות מועצמות. רק כ- 25% מהנשים מרגישות שבמקום העבודה שלהן קיימת מדיניות תמיכה כלכלית

תפיסת גנב כרטיסי אשראי בערערה/דוברות המשטרה
עובדי חברת הייטק מאוכזבים. ShutterStock
שיוויון מגדרי? אנחנו רחוקים משם/ShutterStock

לקראת יום האישה הבינלאומי, ערכה מאסטרקארד סקר בכדי לבחון האם נשים מרגישות מועצמות כלכלית.

רק כ- 25% מהנשים מרגישות שבמקום העבודה שלהן קיימת מדיניות תמיכה כלכלית, כך חשפה היום מאסטרקארד בסקר שערכה. 34% מהנשים הגדירו זאת כך: "כבר אין תחושה שלילית בעת בדיקת יתרת חשבון הבנק", בעוד שכמעט רבע (23%) מהנשים אמרו שזה אומר שהן יכולות לעזור מבחינה כלכלית לחברים ומשפחה. עם זאת, המחקר גילה שנשים מרגישות מועצמות כלכלית רק בחלק מההיבטים של חייהן.

עיקרי המאמר

  • לקראת יום האישה הבינלאומי, מאסטרקארד בוחנת מה המשמעות של העצמה פיננסית עבור נשים ברחבי אירופה.
  • כשני שליש מהנשים שנשאלו מתארות "העצמה פיננסית" כתחושת שליטה מוחלטת בכספן, אך עדיין ניכרים פערים בהרגשת השליטה בין הבית והעבודה.
  • קיים רצון עז של נשים לחיפוש מידע כדי לשפר את המצב הפיננסי שלהן, אך כמעט שליש מהנשאלות חוששות מביקורת שהן יקבלו אם ידונו בנושא בפתיחות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מכשולים להשגת העצמה פיננסית

הנשאלות הודו בחוסר אמון במעסיקים שלהן בכל הנוגע להכללה פיננסית, כאשר רק 25% מהנשים דיווחו שבמקום עבודתן קיימת מדיניות תומכת נשים כגון שכר שווה ואפשרויות פנסיה נוחות.

הממצאים חשפו גם גורמים נוספים המעכבים נשים, למשל - 41% נמנעות מלהעלות סוגיות כלכליות בשל חששות לפרטיות ו-29% חוששות מהביקורת שהן עשויות לקבל.

זאת למרות ששני שלישים מהנשים (64%) אמרו שהן היו מעריכות שקיפות רבה יותר בשכר ובכספים.
מכיוון שנשים לא צפויות להרוויח שכר שווה עבור עבודה שוות-ערך עד שנת 2277 (בשיעור הנוכחי, ע"פ דו"ח הפורום הכלכלי העולמי), פערי השכר בין המגדרים הודגשו גם כן כמכשול להעצמה כלכלית של נשים.

הבנה אישית של כספים

בניגוד למקום העבודה, נשים מרגישות יותר שליטה על הכספים שלהן בבית. לאור אי הוודאות הכלכלית לאחרונה, 68% מהנשים שנשאלו אומרות כי יש להן אמון רב בהבנתן את נושא החיסכון ו- 51% מעידות על כך שיש להן הבנה כיצד לתקצב את כספן. המחקר גם הראה של- 42% מהנשים יש הבנה של נושא המשכנתאות.

עם זאת, יש פער גדול בין גברים לנשים בכל הנוגע להשקעות, כאשר רק 38% מהנשים בטוחות בהבנתן לגבי השקעות לעומת 54% מהגברים.

בחורה צעירה עם כרטיס אשראי מול מחשב נייד. ShutterStock
יותר ממחצית יודעות לתקצב/ShutterStock

גם היתרונות של העצמה כלכלית ניכרו:

עבור נשים שאכן מרגישות מועצמות כלכלית, כמעט מחציתן מסכימות שזה חיזק את הביטחון העצמי שלהן, ובאופן לא מפתיע, ל- 46% מהן יש רצון עז לחפש מידע והדרכה כדי לעזור לשפר את המצב הכספי שלהן.

מדיה חברתית היא מקור הולך וגדל לעצות

בחיפוש אחר ייעוץ פיננסי וכדי לשפר את הביטחון הכלכלי שלהן, רוב הנשים פונות לרשתות החברתיות להכוונה.

  • כ- 77% מהנשים אמרו שסרטוני YouTube הם צורה יעילה של לימוד, אחריהם 64% אמרו שאינסטגרם ו- 62% ציינו שפלטפורמת TikTok היא הצורה היעילה.
  • רק 4% פנו לכלי בינה מלאכותית (AI) למרות ש- 77% מהן מצאו שמדובר בכלי יעיל ושימושי.
  • 81% מהנשים מעדיפות לפנות לקורסים וסמינרים מקוונים כדי להגביר את הידע הפיננסי שלהם.

אימיר קריבן, נשיא מערב אירופה במאסטרקארד. מציין כי "במאסטרקארד, אנו מתמקדים בעיצוב עולם טוב יותר עבור נשים במקום העבודה שלנו ובחברה הרחבה יותר; זה כולל הבטחת שכר שווה, הרחבת הזדמנויות לעובדות, תמיכה בבעלי עסקים קטנים ובסטארט-אפים, והשראת קריירות STEM לנערות צעירות כדי להעצים את הדור הבא של נשים".

שוויון מגדרי מהווה חלק מרכזי מה-DNA הארגוני של מאסטרקארד. בעולם, נשים במאסטרקארד מרוויחות $1.00 על כל $1.00 שמרוויחים גברים בהתבסס על עובדים באותה רמה שעושים את אותה עבודה.
בנוסף, מאז 2020, החברה סיפקה ל-27 מיליון נשים יזמיות פתרונות שיכולים לעזור להן להצמיח את עסקיהן, תוך דילוג מעל היעד הראשוני של 25 מיליון עד 2025.

באמצעות Girls4Tech, מאסטרקארד הגיעה גם לכמעט 6 מיליון בנות ברחבי העולם, מה שעורר אותן להמשיך בקריירות STEM ולעשות צעד משמעותי לקראת העצמת הדור הבא. התוכנית בוצעה ב-63 מדינות, מתוכן 23 באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully