וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה בשוק צפון: ההודעה השקרית שנשלחה לעשרות אלפי לקוחות

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 14:16

בעלי המתחם הקולינרי "שוק צפון" ברמת החייל פינו את דוכן חברת "נוי השדה" לאחר שטענו שלא שולמה השכירות, בתגובה הוציאה החברה הודעה שקרית בתפוצה רחבה כי המתחם כולו נסגר: "חציית גבול, בעלי עסקים כאן התחילו לבכות מלחץ"

פתיחת שוק צפון, תל אביב/צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

"לקוחות יקרים. ברצוננו לעדכן שלצערנו מתחם שוק צפון נסגר, ולכן עלינו לסגור את סניף נוי השדה במתחם", כך נפתחה הודעה שנשלחה לעשרות אלפי לקוחות חברת "נוי השדה", שמוכרת תוצרת חקלאית ישראלית ומונה 13 סניפים ברחבי הארץ.

ההודעה הזאת היתה יכולה לעבור מתחת לרדאר בקלות, אילו היתה נכונה: שוק צפון לא נסגר, ומי שנאלץ לסגור את הדוכן שלו, היא דווקא נוי השדה, שככל הנראה החליטה להתנקם בבעלים וגרמה נזק לעסקים הקטנים שעדיין פועלים שם.

מתברר, שמאחורי הניסוח הקורקטי והמנומס, מסתתרת דרמה שהתרחשה אתמול בשוק צפון בתל אביב. לפי קבוצת סמלת, שהבניין בבעלותה ולקחה על עצמה את ניהול השוק לאחרונה, החברה דרשה מ"נוי השדה" תשלום עבור חודש מרץ, וכשהכסף לא הגיע לטענתה, הטונים עלו, החשמל נותק ותכולת הדוכן סולקה החוצה. מיד אחרי האירוע, הופצה ההודעה איתה פתחנו, ובה הפניה לאתר, לאפליקציה, ולסניף בשרונה.

בעלי הדוכנים האחרים בשוק התחילו לקבל הודעות מודאגות מלקוחות והרגישו חסרי אונים. "אנחנו בתקופה כל כך קשה", אמר לוואלה אחד מהם, "ענף המסעדות במלחמת הישרדות, בקושי מצליחים לנשום, לא עושים דבר כזה. יש לכם מחלוקת עם בעלי הבית, תפתרו אותה ביניכם. למה אתם גוררים את כולנו פנימה? בעלי עסקים כאן התחילו לבכות מלחץ".

סמלת שלחה הודעה מרגיעה לעסקים, שהיו בטוחים שהם צריכים לחפש פרנסה חדשה, ובה פירטה את השתלשלות האירועים: "נאלצנו להוציא את נוי השדה החוצה מהמתחם, למרות שנעשו מולם מאמצים להגיע להסכמות, והם סירבו לפגישה. אנחנו נדאג ששוק צפון ימשיך לפעול ולעבוד, וכל החנויות במקום ישגשגו".

הודעת נוי השדה ללקוחות. מערכת וואלה!, צילום מסך
ההודעה ששלחה נוי השדה ללקוחותיה. "מתחם שוק צפון ברמת החייל נסגר ולכן עלינו לסגור את הסניף"/צילום מסך, מערכת וואלה!

נחזור שבע שנים אחורה. בינואר 2016 היה שוק צפון כוכב השעה. מיכל אנסקי ורועי חמד, הוריו של שוק הנמל המצליח בתל אביב, שפתחו את אחיו הצעיר בלב אזור התעשיה של רמת החייל, הביאו לשם שמות קולינריים נוצצים בהם יובל בן נריה, "טאיזו" ודיוויד פרנקל, "פרונטו" והשף אבנר לסקין, ולצדם מסעדות עממיות יותר כמו כתר המזרח, שפתחה שם שני סניפים, חנות גבינות, קצביה, תבלינים ופיצוחים.

אלא שההבטחה הגדולה לא התממשה. ההייטקיסטים שהסתערו על השוק בצהריים, זנחו אותו, הוא החליף כמה וכמה בעלים, שהאחרון שבהם לא הצליח לשרוד את המלחמה, נכנס לחובות ועזב. שבעת העסקים שנשארו שם פנו לחברת הרכב "סמלת", הבעלים של הבניין, ושכנעו אותם לקחת על עצמם את ניהול המתחם, למרות שלא מדובר בליבת העסקים של הקבוצה.

החזון של סמלת לשמור על 7-8 דוכנים במתחם אוכל שיישאר בתוך המבנה, ולהשכיר את החזית לעסק קמעונאי, כשיש כבר כמה מועמדים על הפרק ולצורך העניין הכניסו לשם צוות תפעולי והתחילו להשקיע כסף בעיצוב מחדש.

"הסוחרים הם אנשים טובים ששכנעו אותנו לשמור על רוח המקום", אמרו שם לוואלה, "וישבנו עם כולם כדי לסגור תנאים. הצענו גם ל'נוי השדה' להישאר והם התחילו לזגזג, כן רוצים, לא רוצים. כשלא שילמו את מרץ, נאלצנו להוציא אותם וכבר יש מישהו שרוצה להיכנס במקומם. בכל מקרה, הפצת ההודעה השקרית היא חציית גבול".

מסמלת נמסר: "קבוצת סמלת תמשיך לפעול לרווחת בעלי העסקים במתחם שוק צפון הפועלים על פי התנאים המוסכמים. אנו מזמינים את כולם להגיע לשוק צפון ולהנות מחווייה קולינרית ייחודית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שוק צפון. יח"צ,
הדוכן המפונה של נוי השדה. "היינו חייבים להתפנות מהרגע להרגע תוך שהפעילו עלינו לחצים ואיומים"/יח"צ

תגובת נוי השדה: "המקום כמעט ריק, רוב השוכרים עזבו או פונו"

מנוי השדה נמסר בתגובה: "בתאריך ה-30.1.24 קיבלו כל בעלי העסקים במתחם 'שוק צפון' הודעה כי עלינו לפנות את החנויות המושכרות על ידינו ללא כל שיהוי עקב חוסר היתכנות המתחם בידי החברה שבבעלותה המותג 'שוק צפון' (אן בסדר בע"מ). כמו כן, גם נקראנו לשיחה אישית עם החברה בה נאמרו לנו הדברים פנים מול פנים.

"ניסינו ככל שביכולותינו להשאר פתוחים ולהמשיך לעבוד למרות שהמקום כמעט ריק, רוב השוכרים עזבו או פונו, המתחם חשוך, ורוב דלתות הכניסה למתחם נעולות. כמו כן שילמנו את כל התשלומים בגין השכירות ודמי הניהול במתחם.

"אולם, בתאריך ה-6.3.24 הגיעו אלינו לדוכן מטעם חברת סמלת (הבעלים של הבניין), כיבו לנו את החשמל בדוכן, ואיימו שבמידה ולא נפנה אותו עכשיו, הם יביאו חברה חיצונית שתפרק את כל המקום. ביקשנו לפחות לסיים את השבוע כדי לא לזרוק את התוצרת החקלאית אולם הדבר לא עזר והיינו חייבים להתפנות מהרגע להרגע תוך הפעלת לחצים ואיומים כלפינו.

"נגרם לנו נזק אדיר, העסק שלנו נפגע והיינו מחויבים לנסח הודעה ללקוחותינו הנאמנים, שלמרות הכל המשיכו לתמוך בנו ולהגיע לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית בתקופה זו. ההודעה נכתבה מתוך כבוד ללקוחות שהם החשובים לנו מכל, שלא יגיעו לשווא ויגלו שהמקום סגור".

  • עוד באותו נושא:
  • שוק צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully