וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירים ברחו והישראלים מדוכאים, למה זינקו מניות רשתות המלון?

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 7:41

מניות שלושת רשתות המלון הבולטות הנסחרות בבורסה עלו בכ-28% מאז ה-7 באוקטובר. התיירים אמנם נטשו, אבל המלונות נהנים מהכנסה בשל המפונים הרבים, והצורך החזק של הישראלים בחופש ומנוחה, כשהאופציות מעבר לים סובלות מבעיות גם הן ובראשן האנטישמיות ועליית מחירי הטיסות

מלון יו ספלאש ריזורט נערך לקליטת תושבי ניר יצחק/מעריב

מגזר התיירות הוא תמיד הראשון להיפגע עת המלחמה, ועם זאת מניות סקטור המלונאות מזנקות בעשרות אחוזים גם בהשוואה למצבן טרום פרוץ המלחמה בארגון הטרור חמאס בעזה והלחימה העזה מול ארגון הטרור חיזבאללה בצפון.

מניות שלושת רשתות המלון הבולטות הנסחרות בבורסה בתל אביב ואשר נבחנו עלו ידי וואלה! כסף לאותה התקופה עלו בכ-19.5% בממוצע מאז יום המסחר האחרון טרום פרוץ מלחמת עזה ועד יום המסחר האחרון השבוע (ה'), ובכ-28.4% מאז ה-7 באוקטובר. זאת לעומת עלייה של כ-6.9% במדד ת"א 125 מאז סוף יום המסחר ב-5 לאוקטובר האחרון ושל כ-14.6% מאז ה-7 באוקטובר.

המזנקת הגדולה היא מניית פתאל, שעלתה בכ-31.2% מאז ה-5 באוקטובר ובכ-43.4% מאז ה-7 באוקטובר. אליה נצמדת מניית ישרוטל עם עלייה של כ-26.3% ושל כ-35.3% לאותן התקופות, ורק מניית רשת המלונות דן משתרכת מאחור עם עלייה של כ-1% ושל כ-6.7% בהתאמה לאותן התקופות.

השאלה העולה היא אם אין תיירים, וחברות המלונאות עצמן מתריעות על פגיעה בתוצאותיהן העסקיות, כיצד מניותיהן מזנקות?

תוצאות רשתות בתי המלון. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
תוצאות רשתות בתי המלון/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

גורמים בשוק ההון מסבירים, כי דווקא לימוני המלחמה הם מה שמאפשרים את תמחור המשקיעים ללימונדה העתידית.

זאת היות ותחרות המלונות המקומיים על התייר הישראלי הינה אל מול מלונות חו"ל, שלעת זו אינם זוכים ליהנות מכספי הישראלים בצל אירועי התרעות המל"ל, גלי האנטישמיות ושלל ההפגנות ברחבי העולם כנגד ישראל. גם העובדה שחברות תעופה רבות עצרו את השירות לארץ והתוצאה היא עליית מחירים חדה בתחום, הובילה למצב זה.

ובזמן שהתחרות חסומה עקב האירועים, והביקוש לחופשה רק גדל, שוק ההון צופה כי ביקוש זה יתפרץ אל עבר המלונות המקומיים, כפי שנצפה כבר בעבר אחר מבצעים צבאיים ומשברים גלובאליים שונים, ביניהם גם מגפת הקורונה.

בנוסף, בניגוד לאירועי עבר, במסגרתם המלונות הישראליים ספגו היעדר הכנסות בתקופות המדוברות, הרי שבתקופה הנוכחית הם נהנים ויהנו מסל של פיצויים מרשות המיסים, לצד הכנסות מכספי משלם המיסים מאירוח מפוני הדרום והצפון - גם אם לא בשיעורים להם הם רגילים.

כך שהשוק מתמחר קדימה אל עבר 'התנפלות' הישראלים על מוקדי הנופש המקומיים, שסביר כי יעלה עימו גם את המחירים, שלבסוף גם משולמים על ידי הישראלים - עד לחזרת רוב חברות התעופה לשרת את ישראל לנפישתנו בחו"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
מלונות תל אביב. נהנים מפיצויי רשות המסים לצד כספי משלם המסים מאירוח מפוני הדרום והצפון/ShutterStock

תמיכה נוספת שמקבלות החברות המזנקות, ובעיקר פתאל, הינה בדמות מגמת ירידת הריבית, וזאת עקב היות החברה ממונפת, ולפיכך תזכה להקטין את עלויות המימון שלה ולשפר בכך את תוצאותיה העסקיות.

דן, לעומתה, אינה זוכה לאותן העליות, וגורמים בשוק ההון מייחסים זאת להיעדר מסחר במנייתה באותו שיעור כמתחרותיה בטבלה, היות ורובן מוחזקות על ידי בעלי עניין.

העמקת החזית הצפונית, עם זאת, עלולה להשפיע לשלילה על חברות המלונאות, כשאר החברות במשק, ובכך ייתכן כי גם כיוון מניותיהן ישתנה בהתאם.

עד שהחזית הצפונית תוכרע, חברות התעופה הזרות יחזרו לנחות בישראל, הישראלים ימשיכו להשתוקק לאתנחתת חופשה, שה-7 לאוקטובר, כך נראה, רק הגביר את הצורך בה, וחברות המלונאות ימשיכו להזדקק לתמיכת המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully