וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגולטורים נדרשים להקל על תהליכי המימון של פרויקטים סולאריים"

7.3.2024 / 15:09

בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת קרא עו"ד אמנון אפשטיין לרגולטורים לספק הגנות לבנקים כדי שיוכלו לממן את המעבר לרכישה של חשמל מיצרנים פרטיים. יוסי דיין, מנכ"ל משרד האנרגיה, התייחס גם למרדף לרכישת גנרטורים: "לא נכון להשקיע בגנרטורים וזה לא צו השעה"

מימין חוני קבלו אמנון אפשטיין דייב רוזנברג בכנס אילת אילות. רונן כהן,
מימין חוני קבלו אמנון אפשטיין דייב רוזנברג בכנס אילת אילות/רונן כהן

כנס אילת אילות הבינלאומי התקיים בפעם העשירית באילת, בהשתתפות בכירים במשרדי הממשלה ובמשק האנרגיה והסביבה וגורמי מקצוע נוספים במשרד להגנת הסביבה. במסגרת הכנס התקיימו דיונים שעסקו בקידום אנרגיה מתחדשת, מעבר לחשמל ירוק במגזר העסקי, טכנולוגיות לאנרגיה נקייה, מוכנות המשק לאפס פליטות ועוד. יו"ר הכנס היא דורית בנט, מנכ"לית אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ציינה בפתח הכנס כי "אנרגיה נקייה משמעותה שיפור באיכות החיים שלנו ובשמירה על בריאותנו ובריאות ילדינו. בימים שבהם משבר האקלים הולך ומחמיר, ההבנה כי עלינו לפעול במהירות ובנחישות הולכת ומתעצמת. אנרגיות מתחדשות מציעות פתרון בר-קיימא וידידותי לסביבה, הן תורמות לביטחון האנרגטי שלנו, פותחות אפשרויות תעסוקה חדשות ומחזקות את הכלכלה ומאפשרות ביזור אנרגטי בכל המדינה שנכון גם בהיבט הבטחוני - ובכך תתאפשר רציפות תפקודית של חשמל למשק."

עו"ד אמנון אפשטיין, שותף וראש מחלקת אנרגיה תשתיות ואקלים במשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM) קרא לרגולטור להקל על תהליך המימון של הפרויקטים הסולאריים. לדבריו, "בדומה לגוגל, אמזון וענקיות טכנולוגיה נוספות שאימצו יעדים של מעבר ל-100% חשמל ירוק עד 2025, הגיע הזמן שהחברות הישראליות תצטרפנה למיזם חשמל 100 שנועד להוביל את המשק הישראלי לכלכלת 100% חשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2048. כדי שזה יקרה, הרגולטור הישראלי צריך לגלות מעורבות ולהעניק הגנות לבנקים כדי שהם יוכלו לממן את המעבר מהסכמי מכירת חשמל עם חברת החשמל להסכמים עם יצרנים פרטיים עם מחיר חשמל לא קבוע. בדומה להקלות שניתנו בשנת 2010 עם פריחתו של השוק הסולארי בישראל, כך גם היום נדרש הרגולטור להקל על המימון של הפרויקטים ולקדם הסכמים בילטראליים למכירת חשמל".

יוסי דיין. ניר שמול,
יוסי דיין/ניר שמול

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, קרא לציבור ולגורמים עסקיים במשק לנצל גגות ושטחים פנויים לצורך התקנת מתקני אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה. זאת, לצורך הרחבת הפתרונות להבטחת אספקת חשמל בעתות שגרה וחירום. "מעבר למשק חשמל מבוזר מבוסס אנרגיות מתחדשות ואגירה הוא הבסיס להבטחת אספקת חשמל בעתות שגרה וחירום. מערכת סולארית לאספקה עצמית היא הפתרון היעיל והכלכלי לאזרחים, שישאר איתם שנים. בשגרה היא תייצר תשואה לבעליה, ובחירום תספק חשמל שוטף במקום שימוש בגנרטורים מזהמים שזמן הספקת החשמל מהם מוגבל".

מנכ"ל משרד האנרגיה, יוסי דיין התייחס לריצה של הציבור לרכישת גנרטורים כהיערכות לתרחיש עלטה אפשרי. לדבריו, "לא נכון להשקיע בגנרטורים וזה לא צו השעה. אנחנו עמלים על אמינות וביטחון אנרגטי. משרד האנרגיה פועל לתוכנית אגירה לבתים פרטיים וזה חלק מניהול תקין של המשק. דיין התייחס גם להשקעה במחקר ופיתוח של אנרגיה מתחדשת, "יחידת המדען הראשי לא תיסגר בשום פנים ואופן. זה ייעקר את המהות של קידמה ופיתוח והיתרונות היחסיים של ישראל ומשרד האנרגיה. לצורך גיוון מקורות האנרגיה, עתיד מדינת ישראל תלוי גם במחקר ופיתוח מקורות אנרגיה חדשים".

  • עוד באותו נושא:
  • תשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully