וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיון שעלה בטיול אחרי צבא הפך ל-30 חנויות: הסיפור של רשת Story

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 7:11

רעיון שצץ לאורי רייז במהלך טיול אחרי צבא לברזיל הפך במהלך השנים לרשת אופנה משגשגת עם מותגים שמשלבים ערכים של קיימות ואיכות הסביבה. "כדי למצוא מותגים ייחודיים, להביא אותם למודעות הישראלית ולהפוך אותם להצלחה נדרשים אורך רוח וסבלנות - אבל זה חלק מהקסם"

חנות של רשת האופנה 'סטורי' ביהוד. אייל טאוג,
החנות של רשת האופנה 'סטורי' בעיר יהוד/אייל טאוג

מאחורי הצלחה ישראלית גדולה (אך צנועה) בתחום האופנה, עומד בחור צעיר שיצא לטיול אחרי צבא וחזר עם בשורה אופנתית לנשות ישראל. מזיהוי פתרון בתחום ההלבשה התחתונה, הוא הקים חברת אופנה שאינה מביישת את הפעילות של הענקיות בתחום כשהכל התחיל מהתשוקה להביא את השפע הקיים למודעות הישראלית

בשנת 1998, בעודו מטייל עם חבר בברזיל, זיהה אורי רייז (47) את פוטנציאל ההצלחה של כתפיות הסיליקון השקופות בתחום ההלבשה התחתונה והביא אותן לארץ. הביקושים, הפופולריות וההצלחה שגרף הפתרון לכתפיות החזיה עבור נשים רבות, הביאו אותו להתעניין בתחום האופנה כולו, "הייתה תחושה שהאופנה בארץ דלה, שהשפע שנמצא בחו"ל צריך להגיע גם למודעות הישראלית", כך מסביר רייז את התשוקה שלו להיכנס לתחום.

85 מותגים, למעלה מ-300 עובדים

עם השנים, במקביל ללימודים אקדמיים, הוא החל לחפש מותגים מדוברים ומצליחים במקומות שונים בעולם, מותגים עם תוכן, שלא מציעים רק פריטים יפים, מעודכנים וטרנדיים, אלא גם מחזיקים סיפור.

רייז מסכם את האסטרטגיה שעומדת בבסיס החברה: "אני מחפש מותגים שאני יכול להתרגש מהם, אני צריך להתאהב ולהתחבר לסיפור של החברה, לאנשים שעומדים מאחוריה ולמסר שהם משדרים. כדי למצוא מותגים ייחודיים, להביא אותם למודעות הישראלית ולהפוך אותם להצלחה, נדרשים אורך רוח וסבלנות אבל זה חלק מהקסם".

לאחר שנים של שוטטות בין עולמות האקדמיה והאופנה הבינלאומית, הקים רייז בשנת 2001, ביחד עם חברו גידי פדרמן, את קבוצת 911, שפעלה בשנים הראשונות כשואו רום סיטונאי למותגי נעליים וכיום, 23 שנים מיום ההקמה, היא מייבאת למעלה מ-85 מותגי אופנה ולייפסטייל, מפעילה כ-30 חנויות פיזיות בבעלות מלאה וחנויות נוספות שמפועלות ע"י זכיינים, מוכרת בסיטונאות לאלפי נקודות מכירה בפריסה ארצית, מתפעלת אתרי סחר מקומיים ומעסיקה למעלה מ-300 עובדים.

אולסיינטס לסטורי קיץ 24. יח"צ חו"ל,
קמפיין אופנה של המותג ALLSAINTS (אולסיינטס) לקיץ 24, Story/יח"צ חו"ל

מאיצי ההצלחה והכפלת הפעילות

בשנת 2008 נפתחה החנות הראשונה של רשת STORY ברחוב שנקין בתל אביב והיא מאגדת תחתיה את עשרות המותגים שמייבאת הקבוצה. החזון היה להקים רשת חנויות מולטי-ברנד שתציע מגוון מותגים אופנתיים שעוד לא הכרנו ותציג את הסיפור שעומד מאחוריהם. בימים אלו, מפעילה רשת STORY בישראל 14 חנויות, 6 אאוטלטים ואתר איקומרס שנחשב למוביל בתחומו.

בנוסף לחנויות רשת STORY, קבוצת 911 מפעילה חנויות מונו של מותגים פופולריים כמו ALO YOGA, ALLSAINTS והמותג ההולנדי המצליח SCOTCH & SODA, שזוכות להצלחה רבה בקרב קהל מקומי רחב שחובב אופנה.

בנובמבר 2022 נפתחה חנות מונו ראשונה למותג ALLSAINTS בישראל ומתוכננת להיפתח אחת נוספת במהלך 2024. את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר של הרשת אפשר לייחס לזיכיון הנחשב שקיבלה למותג האקטיב הבינלאומי המצליח ALO YOGA בישראל, עליו היא בישרה בחודש ינואר 2023 ומאז היא מפעילה 3 חנויות של המותג בתל אביב, אתר אונליין מקומי ושתי חנויות נוספות שעתידות להיפתח השנה.

בשנת 2022 קרן גרין לנטרן נכנסה כשותפה נוספת לקבוצת 911 אופנה על מנת להשקיע בחברה ולהמשיך את מגמת הצמיחה שלה עם מותגים חדשים וייבוא רשתות מונו חדשות. כבר בשנת 2024, תפתח חנות מונו של מותג הגלישה הקליפורני Hurley שהוא חלק מענקית האופנה נייקי שימכר גם ברשת STORY.

השותפה החדשה מאפשרת צמיחה מואצת לרשת שמבטיחה פעילות מאסיבית בשנים הקרובות. "את כל הפעילות שלנו משנת 2001 אנחנו הולכים להכפיל בשנים בודדות", אומר רייז, מנכ"ל 911 אופנה ובעלים משותף. "במשך כל שנות קיומה, החברה במגמת פיתוח וצמיחה ודואגת לחדש ולהביא מותגים חדשים המתכתבים עם האג'נדות של אחריות סביבתית וחברתית וכבר בקיץ הקרוב, יכנסו שלושה מותגים חדשים המותג האיטלקי elless, מותג הגלישה Hurley אשר מותג בגדי הים הניו יורקי Solid & Striped".

סטורי יהוד. אייל טואג,
רשת אופנה משגשגת עם מותגים שמשלבים ערכים של קיימות ואיכות הסביבה, Story/אייל טואג

יד שנייה ושטיפת מוח ירוקה

במרוצת הזמן, חרטה רשת האופנה STORY על דיגלה גם את הקיימות ואת הצריכה המצפונית, הרבה לפני שהמושגים האלה הפכו למטבע חרוש שנוצל כדי לעשות "green washing" למותגי אופנה וצרכנות. "הקהל שלנו מודע ובוגר" הוא מספר. "אני יודע שאנשים באים ושואלים על מותגים: מי עומד מאחוריהם, האם מדובר בסחר הוגן, איך משלמים לעובדי הייצור והאם החומרים שמהם עשוי הפריט הם ידידותיים לסביבה וכו".

מדי שנה הופכת רשת STORY את המנהג הצרכני הבזבזני של "בלאק פרידיי" ל-גרין פריידיי" כדי לקדם צרכנות אחראית ומתחשבת, ומעבירה חלק מהרווחים לאגודות כמו "אדם טבע ודין" ו-"תנו לחיות לחיות". בשנים האחרונות, בזכות הרבה מותגי הרשת כמו: נעלי Veja, מליסה, Nudie ג'ינס, נעלי פלדיום,Rains ועוד, שעומדים בסטנדרטים בינלאומיים של קיימות ושמירה על כדור הארץ, היא קיבלה את תו התקן של Vegan Friendly ישראל - רשת האופנה הישראלית הראשונה שקיבלה את התו.

ואם בענייני קיימות וסביבה עסקינן, לפני כשנתיים עושה רשת STORY היסטוריה עם פתיחת מחלקת יד שניה של רשת קמעונאית בשם Second Story בחנות הרשת בכיכר דיזנגוף. כל הפריטים נאספים ונאצרים ע"י צוות הרשת וניתן למצוא בה פריטי אופנה משומשים ווינטג' לנשים וגברים.

הקונספט "לקנות ולעשות טוב לכדור הארץ" הופך עד במהרה לאהוב ופופולרי בקרב לקוחות עם מודעות סביבתית. "המהלך הזה הוא חלק אינטגראלי מהמגמה שלנו לחזק את האחריות שלנו כחברת אופנה להיות בחוד החנית בנושאי קיימות וסביבה, בנוסף למשימה הכוללת של ייצוג אופנה מודעת וערכית. מכירת בגדים שכבר קיימים בעולם, אחרי טיפול בהם, היא התצורה הכי מזוקקת של קיימות, ואנחנו מזהים ביקוש לזה.

עבדנו באופן יסודי ולאורך זמן כדי לבנות מערך שיאפשר פעילות כזו במסגרת הרשת. אנחנו גאים להיות הרשת הראשונה בישראל שמובילה את האג'נדה ומקווים להרחיב אותה עם הזמן", הוסיף רייז.

פלדיום לסטורי. יח"צ חו"ל,
בשנים האחרונות זוכה מותג הנעליים 'פלדיום' לקאמבק מצליח/יח"צ חו"ל

יד לקהילה המקומית

לצד מותגים שמגיעים מחו"ל, רשת STORY פועלת גם בזירת האופנה המקומית תוך שהיא תומכת במותגי אופנה ישראלים, ביחד עם מפעל הפייס היא מפעילה את תוכנית "חממת מפעל הפיס לאופנה", פרויקט לקידום מעצבים צעירים בישראל.

מיזם קהילתי נוסף הוא HERSTORY המשותף עם עמותת "המכללהּ" הפועלת ליצירת הזדמנויות לנשים הנמצאות במצבי זנות ואלימות, באמצעות מתן הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי במגוון תחומים. במסגרת המיזם, נולדה מיני קולקציה עם 8 חולצות T, כובעים ותיקים, עם משפטים עוצמתיים של נשים פמיניסטיות, אקטיביסטיות ופורצות דרך בהיסטוריה, כמחווה לאופן בו הן שינו את העולם. חולצות ה- T ימכרו באתר ובחנויות הרשת וכל הרווחים יועברו לטובת פעילות העמותה.

הפרויקט המרגש ביותר של הרשת, "border story" (סיפור גבול), נולד אחרי השבעה באוקטובר בשיתוף עם מעצבים תושבי העוטף שהיו שם באותה שבת והתגייסו לעצב חולצת טי שתבטא את החיים שלהם לפני ואחרי - והתוצאה היא אחת מסדרות החולצות המרגשות והכואבות שנראו באופנה הישראלית מאז ומעולם.

פלדיום לסטורי. יח"צ חו"ל,
פלדיום, הוקם בצרפת בשנת 1920 כמפעל ייצור צמיגים למטוסים, רשת סטורי/יח"צ חו"ל

מאחורי כל מותג - סיפור

Veja - מותג צרפתי שהוקם בשנת 2005 מתוך חזון של שני יזמים צעירים לתרום לאחריות החברתית בתחום האופנה. בשנת 2018, הדוכסית מיגן מרקל נועלת את הסניקרס שלהם V-10 המיוצרות מבקבוקים ממוחזרים בשילוב כותנה אורגנית וגומי פרא מיערות האמזונס והן הופכות לסניקרס הנחשקות בעולם. החברה מוותרת על הוצאות פרסום, כך שהיא מצליחה לייצר מוצר איכותי השומר על ערכי קיימות וסחר הוגן במחירים סבירים. כיום, לצד הדגם האייקוני, ניתן למצוא גם קו טבעוני, מה שהופך את המותג לפופולרי בקרב קהילות המחפשות את הערך המוסף של צריכה המתחשבת בסביבה.

PALLADIUM - החברה נוסדה ב-1920 בצרפת כמפעל ייצור צמיגים למטוסים. אחרי מלחמת העולם השנייה הדרישה לצמיגים פחתה משמעותית והוחלט לעשות מחומרי הגלם קנבס וגומי, שימוש חדשני. ב-1947 נולד דגם הפמפה המפורסם, שהנוחות והעמידות שלו עמדו בתנאי שטח קשים וגרמו לצבא צרפת לגייס אותו לשורותיו. הפופולאריות חצתה יבשות והביאה לגלי הצלחה נוספים בשנות ה-70 וה-90. בשנים האחרונות זוכות הפלדיום לקאמבק מצליח, לאחר שהמותג נרכש על ידי יזם הולנדי שהשיב לו את הצבע לחיים.

נודי ג'ינס לסטורי. יח"צ חו"ל,
המותג הצעיר NUDIE JEANS נולד ב-2001 בשוודיה על ידי אוהבי ג'ינס עבור אוהבי ג'ינס, לרשת סטורי/יח"צ חו"ל

NUDIE JEANS - המותג הצעיר נודי ג'ינס נולד בשנת 2001 בשוודיה על ידי אוהבי ג'ינס עבור אוהבי ג'ינס. תוך שהוא מחזיק בתפיסת עולם נון קונפורמיסטית וערכית בתחומים של איכות הסביבה וזכויות אדם, המותג מציג מידי עונה קולקציות לנשים וגברים, לצד בגדים עשויים חומרים אורגניים בטכניקות ידידותיות לסביבה. חומר הגלם ממנו עשוי הג'ינס נושא את התכונה הבלתי מושגת של הזדקנות יפה, מה שמחייב ללבוש כמה שיותר ולכבס כמה שפחות.

Melissa - המותג מליסה הוקם ב-1979 כמפעל לייצור כיסויי פלסטיק לבקבוקי יין. נעלי Melissa עשויות גומי ממוחזר ומתאפיינות בעיצוב פונקציונאלי ובמשקל נוצה. הן ניתנות לשטיפה ואף מצוידות ברפידה נושמת וריחנית, למניעת הזעה. מליסה הינם חלוצים עולמיים בתחום שיתופי הפעולה עם מעצבי על, וכבר בשנת 1983 השיקו את הראשון עם ז'אן פול גוטייה שנתן לנעלי מליסה פרשנות משלו. מאז נעשו קולקציות משותפות עם מעצבים מובילים בעולם ביניהם: ויויאן ווסטווד, קארים ראשיד, זאהה חדיד, ג'ייסון וו, גארת' פיו וקרל לגרפלד.

scotch&soda סתיו-חורף 2023. יח"צ חו"ל,
SCOTCH & SODA, המותג ההולנדי החל את פעילותו בשנות ה-80 באמסטרדם, רשת סטורי/יח"צ חו"ל

SCOTCH & SODA - המותג ההולנדי החל את פעילותו בשנות ה-80 באמסטרדם, והוא נושא תדמית של איכות וסטייל, מלווה בקהל עוקבים אדוק, בארץ ובחו"ל. למותג מעל 200 חנויות מונו-ברנד ב 35 מדינות, ביניהן בתי האופנה והכלבו השווים והנחשבים בעולם שמוכרים את מגוון הקולקציות, ביגוד ואקססוריז, לגברים נשים וילדים. המותג מקדם אג'נדה חברתית וסביבתית תוך שימוש בחומרי גלם ברי-קיימא, צמצום תוצרי הלוואי בייצור ובשקיפות מלאה לגבי סחר הוגן. בנוסף לחנויות שמפעילה קבוצת 911 בתל אביב, הקולקציות נמכרות גם באתר ובחנויות רשת STORY.

ALLSAINTS - רשת קמעונאות אופנה בריטית הקיימת משנת 1994, מוכרת בגדי גברים, נשים, הנעלה ואביזרים בכ-280 חנויות ומעסיקה 2,400 עובדים ברחבי 27 מדינות שונות. המותג מקיים ערכים חשובים כגון סחר הוגן ושמירה על איכות הסביבה בתהליכי הייצור ורכישה של אחד מהפריטים של המותג, מהווה תמיכה ליוזמת החקלאים BCI הדואגים לאיכות הסביבה ומכבדים את זכויות העובדים. כיום בישראל פועלת חנות מונו אחת של אולסיינטס בקניון עזריאלי שרונה ובקרוב תפתח חנות נוספת. בנוסף, ניתן להשיג את הקולקציות של אולסיינטס בחנויות רשת STORY

אולסיינטס לסטורי קיץ. יח"צ חו"ל,
ALLSAINTS, רשת אופנה בריטית הקיימת משנת 199, לרשת סטורי/יח"צ חו"ל

ALO YOGA - מותג לייפסטייל פרימיום שחרט על דגלו לקדם יוגה בעולם, להפיץ את תנועת המיינדפולנס, להעניק השראה של wellness ולפתח קהילתיות. מאז שנוסד, הוא עומד בחזית קטגורית ה- Activewear בזכות העיצובים החדשניים שלו והבדים המזוהים שלו. המותג ידידותי לסביבה, פועל במפעלים ירוקים ושומר על זכויות עובדים, תוך שהוא מציג אופנה שעוברת מהסטודיו לרחוב, שילוב של אופנה ולייפסטייל שמתחיל במזרן ועובר הלאה, אל שאר תחומי החיים.

המותג החל את דרכו בלוס אנג'לס ב-2007 מתוך מטרה משותפת של המייסדים להפיץ טוב ע"י הפצת היוגה לעולם. הוא נחשב לאחד ממותגי אופנת הספורט שרשמו את הצמיחה הגדולה ביותר, והוא פופולרי בקרב סלבריטאים ומשפיעניות כמו טיילור סוויפט, קנדל ג'נר, היילי בולדווין, סלנה גומז ואחרות והוא ממותגי האופנה הפעילים ביותר ברשת החברתית.

אלו יוגה לילך בלו. יח"צ חו"ל,
מותג האקטיב מהנחשקים בעולם הגיע לישראל, אלו יוגה, קבוצת 911/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully