וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה נלחמת על הישרדות, כל השאר יכולים למות

9.3.2024 / 9:14

הכניעה לחרדים ולמתפקדי הליכוד הגיעה לבריאותנו אבל נתניהו לא מוטרד אם נמות מטילים, באסון מירון, מתאונות דרכים, מסיגריות או מעודף סוכר

בנימין נתניהו על הר הבית (צילום: רועי אברהם / לע״מ)/מעריב

"יש פה דיל מושחת וחשוב שהציבור ידע את זה", הטיח ח"כ ולדימיר בליאק יו"ר האופוזיציה במהלך דיון בוועדת הכספים בעקבות הדיל המסריח שנוגע למיסוי הסיגריות. המדובר בדיל שרקח יו"ר הוועדה משה גפני בלחץ חברי מרכז הליכוד ברשות שדות התעופה.

לפי הדיל המס על הסיגריות הנמכרות בישראל יזנק בעוד שהפטור ממס על אותן חפיסות הנמכרות בדיוטי פרי יישאר עד 2028. המשמעות הינה שבליכוד, בגיבוי נתניהו חושבים בטעות שהעישון בנתב"ג הורג פחות מעישון בגבולות הקו הירוק. ואולי הם חושבים שכך יעודדו נסיעות לחו"ל?

ואני עדיין לא מדבר על חור תקציבי בהיקף 100 מיליון שקל שנוצר בעקבות המשך הפטור שלא ברור כיצד יכוסה. ממשלת הליכוד הפכה את הדיוטי פרי למכבסת מיסים, בדיוק כמו הפטור ממע"מ על קניות באתרי אינטרנט בחו"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה.
ב7 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת ממשלה. כניעה מבישה לקבוצות לחץ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מס הסיגריות היא דוגמה אחת בלבד לכניעה המבישה של האוצר והממשלה לקבוצות הלחץ ובראשם החרדים וזה עולה לנו בבריאות.

בסוף 2023 החליט סמוטריץ' בלחץ המפלגות החרדיות להאריך את הפטור ממס הסוכר ואת הפטור ממס על כלים חד פעמיים. הפטור הזה גרר גידול בצריכת משקאות מזיקים ופוגע בעיקר בשכבות הנמוכות המגיעות ממגזר החרדים והמיעוטים.

המשך הפטור גם הביא לגידול בצריכת המשקאות המזיקים. אלא שראשי ההנהגה החרדית וגם בש"ס שמינתה מטעמה את אוריאל בוסו כשר הבריאות פחות מוטרדים מכך.

ועדיין לא דיברנו על אובדן הכנסות ממס בהיקף 1.3 מיליארד שקל. אבל את מי זה מעניין כשאנחנו מתנהגים כשווייצרים ושדירוג האשראי שלנו לא נמצא בסכנת קריסה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מירי רגב בפגוש את העתונות על הפסקת העבודות בשבת על גשר 431 של הרכבת. צילום מסך, צילום מסך
מירי רגב. לא נתקעה ב-6/10 אלא עשור קודם/צילום מסך, צילום מסך

ההנהגה החרדים מתנהגת בפועל כאילו לא אכפת לה אם קהלם ימות, יחלה בסוכרת או יחלה משימוש עודף ומזיק של פלסטיק. העיקר שימותו בזול. השבוע התברר שהכניעה לחרדים הגיעה לתחום התחבורה. לא שזה חדש אבל מפתיע כל פעם מחדש.

כבר ידוע שאפילו חיילים בזמן חירום לא הוסעו בשבת שלא לדבר על טיסות. אבל שרת התחבורה מירי רגב ש'בישרה' בשבוע שעבר לתושבי קריית שמונה שאת הטסטים למכונית הם יקבלו בחצור, מוכיחה כל פעם מחדש שאין גבול לכניעתה לחרדים.

השבוע התברר שהורתה לעצור את העבודות בשבת להשלמת גשר ענבה בואכה ירושלים. זה עולה בפקקים ועלול להגדיל את מפלס תאונות הדרכים.

הגשר הבלתי גמור יישאר כעדות עצובה לממשלת החרדים התקועה לא רק ב-6 לאוקטובר 2023 אלא ב-6 באוקטובר 2013, כאילו לא הייתה מלחמת הישרדות וכאילו שההשקעה בתשתיות אינה מנוע צמיחה של המשק. לכל אלה נוספו השלכות המלחמה בבריאות הנפש.

השבוע חזינו בצעקות קורעות לב של משפחות החטופים בדיון כנסת על העדר תקציבים שיאפשרו טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי בטראומות המשפחות והילדים. הם כעת תלויים בחסדי תרומות מהסקטור הפרטי כמו של רשת טיב טעם. אבל למקומות אחרים ואתם בדיוק לאן הכסף יזרום כרגיל.

עדות ניצב בדימוס שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני במשטרה בוועדה לחקר אסון מירון, 20 באפריל 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ועדת החקירה בנושא אסון מירון. ראש הממשלה שוב לא ראה, לא שמע ולא טולטל בדש בגדו/פלאש 90, יונתן זינדל

אם לא די בכל אלה התפרסם השבוע דו"ח ועדת החקירה בנוגע לאסון מרון. 45 הרוגים נמצאים באחריות הבלעדית ראש הממשלה ששוב לא ראה, לא שמע ולא טולטל בדש בגדו. ושרה נתניהו אשתו עוד טוענת שהכול פוליטי.

כל האתגרים הללו נמצאים באחריותו של נתניהו שפעם טען שמה שחשוב זה 'החיים עצמם'. למרבה הצער יש כאלה שכבר אינם בחיים. ויש כאלה ששרדו אבל בריאותם תחת משמרתו עומדת בסכנה.

נתניהו מתבונן בכל אלה אבל לא רואה. שומע את הקולות אבל לא מקשיב. יש להניח ש'השפעת הקלה' שבה לקה השבוע לא פגמה בחושיו. הכניעה לחרדים ולליכודניקים עולה בבריאותנו אבל הוא לא מוטרד ממה נמות: מטילים, באסון מרון, מתאונות דרכים, מסיגריות או ממשקאות ממותקים

כל תכליתו היא הישרדות. הוא יבטיח לחיילים קרקעות על הירח במחיר מציאה כדי להעריך את פועלם. את הזירה הכלכלית הוא מזניח לטובת שר האוצר סמוטריץ' ולאחרון כידוע אין אלוהים. הגיע הזמן לבחירות למען שלמות בריאותינו ולא למען שלמות משפחת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully