וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מיליון שקל יושקעו בפניציה מפעלי זכוכית בירוחם

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 12:33

פניציה ירוחם חתמה על הסכם עם חברת אופיסי אנרגיה להקמה, הפעלה ותחזוקת מתקן לייצור חשמל בהספק של 4.5 מגוואט באמצעות גז טבעי בהיקף השקעה של מיליוני שקלים; היקף ההשקעה בשורה של פרויקטים במפעל יעמוד על 100 מיליון שקל

תחנת כח ייצור אנרגיה מפעל פניציה ירוחם. mbs,
תחנת כח ייצור אנרגיה מפעל פניציה ירוחם/mbs

במסגרת הפרויקט "פניציה 2024-2034" יושקעו 100 מיליון שקל במפעל הוותיק בירוחם.

פניציה ירוחם מודיע על השקעה בהחלפת תנור ההתכה של המפעל ושדרוג קווי הייצור בהיקף השקעה של כ- 60 מיליון שקל. החלפת התנור נדרשת לאחר 10 שנות עבודה עם התנור הקיים. כ- 1,000 טון לבנים מיוחדות אשר יוצרו ברמת "טיילור מייד" בחו"ל לטובת הפרויקט כאשר כל לבנה תהיה ממוספרת ותורכב בסדר הנכון.

החלפת התנור ושדרוג קווי הייצור במפעל פניציה בירוחם תעשה באמצעות רכבת אווירית של כ- 300 פועלים זרים מהודו בסיוע רשות האוכלוסין וההגירה. לטובת קליטת העובדים מהודו הוקם במפעל מתחם מיוחד, הכולל חדרי לינה, שירותים, מקלחות וחדרי אוכל ובנוסף 10 שפים אשר ידאגו לבשל בהתאם למנהגי המטבח ההודי.

חווה סולארית מפעל פניציה ירוחם. mbs,
חווה סולארית מפעל פניציה ירוחם/mbs

חוסכים אנרגיה

הפרויקט יתחיל בחודש מאי וצפוי להמשך כחודשיים ימים במהלכו ייהרס התנור הקיים ובמקומו ייבנה תנור חדש עם מערכות בקרה משוכללות שאמור לחסוך אנרגיה. עוד יוחלפו שני קווי ייצור בקבוקים, מערך השינוע, הכנת חומרי הגלם וכלל התשתיות המפעליות.

בנוסף, יופעל מתקן לייצור חשמל באמצעות גז טבעי וזאת בהמשך להסכם שנחתם עם חברת אופיסי אנרגיה, מתקן ייצור החשמל ייצר 4.5 מגוואט ויספק את מלוא צריכת האנרגיה למפעל בהיקף השקעה של מיליוני שקלים.

החברה חתמה גם על הסכם עם "רפק אנרגיות מתחדשות" להקמת מערכות סולאריות על גג המפעל בהיקף השקעה של 20 מיליון aek על גבי שטח של 30,000 מ"ר שבוצע ע"י" "אלמור אנרגיות מתחדשות" - למעשה, הוחלפו כל גגות וקירות אסבסט הישנים במעטפת חדשה ותיוצר אנרגיה סולארית ירוקה בתפוקה של 4.5 מגה וואט במכירה ישירה לרשת החשמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מישל בן סימון מנכל פניציה. יח"צ,
מישל בן סימון, מנכ"ל פניציה/יח"צ

"עוגן כלכלי ותעסוקתי בתעשייה המסורתית"

מישל בן סימון, מנכ"ל פניציה ירוחם מסר: "הפרויקטים מהווים הצהרת כוונות של הבעלים לעתיד מפעל פניציה בירוחם ומייצרים יציבות ועוגן כלכלי ותעסוקתי בתעשייה המסורתית בישראל בכלל ובירוחם בפרט.

על אף תקופת המלחמה הנוכחית, משבר הקורונה והאתגרים הרבים בשמירה על התעשייה המסורתית, התקבל אישור דירקטוריון החברה אשר בבעלות משפחת מנדל בארה"ב להשקעה וזאת על מנת להבטיח את פרנסתם ועתידם של 220 משפחות, קבלנים וספקים נוספים העובדים עם מפעל פניציה. ההשקעה היא חלק מתוכנית השקעות רחבה שאושרה על ידי רשות ההשקעות. ברצוני להודות לרשות ההגירה על הסיוע והעזרה לקבלת היתרי עבודה עבור 300 פועלים זרים מהודו".

חברת פניציה מפעלי זכוכית בע"מ נוסדה בעיר חיפה בשנת 1934. בשנת 1968 הועתק המפעל לירוחם, שם פועל המפעל בהצלחה עד היום. פניציה היא החברה היחידה בישראל המתמחה בייצור מגוון מיכלי זכוכית המשמשים לתעשיית המשקאות והמזון בארץ ולחו"ל.

פניציה הינה חלק מקבוצת I.E.L Israel Equity Ltd בבעלות משפחת מנדל מקליבלנד אוהיו. במפעל מועסקים כ-220 עובדים תושבי הדרום. המפעל מהווה אחד ממקורות הפרנסה העיקריים עבור תושבי ירוחם ודימונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully