וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכות לשנות: החברות ששמות דגש על ייצוג נשי

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 9:52

כמו בכל שנה, יום האישה הבינלאומי הוא יום שמעלה את המציאות הלא שוויונית בין נשים וגברים על סדר היום

רינת פלג Head of HR בתן ביס ישראל. ג'ני רוחלין,
רינת פלג Head of HR בתן ביס ישראל/ג'ני רוחלין

יום האישה כעיקרון הוא יום שמסמל את הכוח הנשי ברחבי העולם, העמידות והתרומה לחברה. לכבוד יום זה רצינו לשים דגש דווקא על החברות שפועלות ומשקיעות מאמצים רבים כדי לשנות את המציאות ולקדם את מעמד הנשים בחברה הישרלית.

בין החברות הרבות שפועלות בישראל אנחנו רואים כי ישנן חברות שמתעקשות להוריד את הפערים ופועלות לקידום נשים לתפקידים בכירים ומקנות להן הזדמנויות שוות להצלחה. כמובן שתמיד יש איפה להשתפר, אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים צעדים משמעותיים שמעידים על התחייבות של החברות במשק לשיווין מגדרי. ככל שנראה יותר חברות שמובילות מהלכים משמעותיים לקידום נשים, כך תשתנה לטובה התרבות הארגונית והחברתית בישראל. יש לנו עוד דרך לעבור, אך המגמה מעודדת.

ליבי אנג'ל קזס סמנכלית משאבי אנוש בלוריאל ישראל. איציק קנדטי,
ליבי אנג'ל קזס סמנכלית משאבי אנוש בלוריאל ישראל/איציק קנדטי

נוברטיס

נוברטיס הינה חברת תרופות גלובלית מובילה, אשר מדורגת בין החברות המובילות בעולם בהשקעה במחקר ופיתוח. לנוברטיס סל מוצרים רחב שמטרתו לתת מענה לצרכי האוכלוסייה בתחומים רבים - תרופות אתיות חדשניות, טיפולים בתחום ההמטואונקולוגיה והאונקולוגיה, קרדיולוגיהת אימונולוגיה ודרמטולוגיה, תרופות למחלות נדירות ועוד. בנוברטיס ישראל, אשר מעסיקה כ-200 עובדים, מועסקות 80 אחוז נשים כשאחוז הנשים בקרב חברי ההנהלה עומד על 70%.

הילה מור, מנהלת משאבי אנוש של נוברטיס ישראל ונוברטיס הונגריה: "בנוברטיס ישראל קידום נשים הוא לא "אישיו", הוא פשוט דרך התנהלות שהיא ברורה מאליה עבורנו כחברה. בכל בחירה שנדרשת מאיתנו ובכל קידום שעומד על הפרק אנחנו לא רואים את המגדר מול העיניים, ושופטים את העובדים שלנו אך ורק על סמך היכולות והכישורים שלהם. זה לא משנה אם את בהריון, אם את אמא, או אם את סטודנטית. אנחנו חברה גמישה, שמכילה ומכבדת את הסטטוס של כלל עובדיה.

אני אישית נמצאת בתפקיד ניהולי כבר מגיל 30, ומאז ילדתי שלושה ילדים. זה לא עצר אותי בשום שלב בקריירה וזו הגישה שחשוב לי שתהיה בכל חברה בה אני נמצאת, וכמובן קיימת גם בנוברטיס ישראל. בלי "תוכניות מיוחדות" או התאמה ספציפית. פשוט שיוויון, על כל המשתמע מכך. רק בשנה האחרונה, קודמו אצלנו שלוש נשים לקריירה בינלאומית"

תן ביס

פלטפורמת משלוחי המזון הפופולרית תן ביס, מספקת את שירותה בכל רחבי הארץ, וכן במספר מדינות ברחבי העולם. תן ביס ישראל, מציגה מגוון מגדרי ורוב נשי יוצא בתפקידי ההנהלה הבכירה בחברה; בצוות ההנהלה שמוביל את הצלחת הארגון - CEO-1, 6 מתוך 9 הן נשים.

אם תשאלו את רינת פלג, Head of HR בתן ביס ישראל, היא תגיד לכם ש"בבחינה של המהות, זה לא מורכב בכלל, זה אפילו מפתיע כמה זה פשוט - כולנו אנשים, כולנו שווים; גברים, נשים וגם מי שבוחרים לא להגדיר. פשוט שווים. זה הקו שמנחה אותנו בגיוס עובדים ועובדות, בקידומים בתוך החברה, בהעלאות ובכל החלטה אחרת. אנחנו מתייחסים לאנשים, לביצועים והפוטנציאל שלהם ועוזרים להם לצמוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הילה מור, מנכ״לית משאבי אנוש נוברטיס. מירב פלברג,
הילה מור, מנכ״לית משאבי אנוש נוברטיס/מירב פלברג

לוריאל

קבוצת לוריאל חותרת על דגלה את נושא הגיוון וההכללה ובכלל זה ייצוג שיוויוני של נשים בתפקידי ניהול והנהלה בכירה. בנוסף, החברה מקפידה על אי קיומם של פערי שכר בין גברים ונשים המבצעים תפקיד זהה.

ומציעה מערכת תמיכה מקיפה לנשים ולהורים. אף לאחרונה לוריאל ישראל זכתה בפרס מצוינות במקום ראשון בנושא גיוון והכללה ותעסוקת צעירים מעמותת ניהול משאבי אנוש בניהולה של דר' שלומית קמינקא.

"כחברת הביוטי המובילה בעולם ובישראל, לקבוצת לוריאל מחויבות ארוכת טווח ומדיניות מתקדמת בתחום, הגיוון, הכללה ושוויון ההזדמנויות", אמרה ליבי אנגל-קזס, סמנכ"לית משאבי אנוש בלוריאל ישראל. "בלוריאל ישראל, אנו פועלים לקידום שוויון מגדרי אמיתי וייצוג הולם של נשים בכל הדרגים, כולל בתפקידים ניהוליים ולראייה, כ- 60% מהתפקידים בדרגי הניהול בחברה מאוישים על ידי נשים ו 50% בהנהלה הבכירה. החברה פועלת באופן אקטיבי במגוון תהליכים וביניהם ליצור שוויון בתהליכי הגיוס והקידום כולל בתחום השכר, מקדמת תהליכי רווחה, תמיכה והטבות יעודיות, מספקת הכשרות והדרכות לכלל העובדים, לצד מעטפת תמיכה ייעודיות לנשים כדי לעודד אותן להגיע לעמדות מנהיגות. כמו כן, לוריאל יוצרת מוצרים לאנשים מכל הזהויות, התרבויות והרקעים ואנו מאמינים שצוותים מגוונים, עם נקודות מבט מגוונות, מייצרים ערך עבור המגוון הרחב של הצרכניות והצרכנים שלנו".

פלורי

פלורי היא חברת ביוטק ישראלית בעלת טכנולוגיה ייחודית ותלת ממדית לריבוי תאים, שמקדמת פתרונות חדשניים מבוססי תאים במגוון תחומים - מרפואה ושינויי אקלים ועד מחסור במזון, רווחת בעלי חיים ועוד. לאחרונה החברה הכריזה על כניסתה לתחום ה-Agritech באמצעות היכולת לייצר קפה מתורבת העשוי מתאי צמח הקפה.

חן פרנקו-יהודה, סמנכ"לית הכספים של פלורי: "מעל 60% מעובדי פלורי הינן נשים שמובילות את האסטרטגיה וערכי הליבה של החברה, כולל תפקידי מפתח. אנו מאמינים בשוויון מגדרי מלא. אצלנו נבחרים אנשים על סמך הכישורים, הניסיון וההתאמה שלהם לתפקיד - ולא על בסיס מגדרי. אני גאה שלנשים יש חלק ניכר בעשייה שלנו וביצירת פתרונות מקדמי קיימות ורווחה שיכולים להשפיע על כל היבט בחיינו".

אסם- נסטלה

אסם נסטלה היא אחת מחברות המזון הגדולות בישראל. הגיוון התעסוקתי והאיזון המגדרי מהווים באסם-נסטלה חלק אינטגרלי מחזון החברה ומהיעדים שהיא מציבה לעצמה ונמדדים מדי שנה. ברמת הארגון כולו, 56% מבין העובדים הם גברים ו-44% נשים - בהתחשב בכך שמדובר בחברה תעשייתית עם שבעה מפעלי ייצור בישראל, מדובר בנתון גבוה לטובת נשים ביחס לחברות אחרות בתעשייה.
אסם-נסטלה שמה דגש על נושא האיזון המגדרי וקידום נשים בעבודה, בין השאר באמצעות גמישות המאפשרת התקדמות לדרגים ניהוליים. החברה מאפשרת לשלב עבודה מהבית, גמישות בשעות העבודה, לאימהות מוצעים חדרי הנקה, לנשים בהיריון ציוד משרדי ארגונומי ועוד.

ארגון פתחון לב

ארגון פתחון לב הפועל ה-26 השנים האחרונות במטרה לשבור את מעגל העוני במדינת ישראל, מתגאה בכך שנשים מהוות חלק משמעותי מעובדי ומתנדבי הארגון. למעשה יותר מ-70% מהעובדים בארגון הן נשים, ולו זו בלבד, אלא שנשים מאיישות את התפקידים הבכירים בהם תפקידי תפעול שבמרבית הארגונים האחרים מאוישים על ידי גברים.

מאיה מור-יוסף, מנהלת תחום המתנדבים ומקבלי הסיוע בארגון 'פתחון-לב': "אם יש מקום בו אתה רואה כיצד נשים מהוות כוח ניהולי ותפעולי משמעותי, זהו ארגון 'פתחון-לב'", מספרת מאיה מור-יוסף (34) מאופקים, המנהלת את תחום המתנדבים ומקבלי הסיוע ב'פתחון-לב'. "הדברים נכונים לשגרת פעילות ומתחדדים כשהארגון נקרא לדגל בעתות חירום, דוגמת מה שקורה בישראל בחודשים האחרונים, כשאתה רואה כוח נשי משמעותי מנהל ביד רמה את אגפי הארגון והשטח."

מאיה מור-יוסף, מנהלת תחום המתנדבים ומקבלי הסיוע בפתחון לב. צילון ילון studio g,
מאיה מור-יוסף, מנהלת תחום המתנדבים ומקבלי הסיוע בפתחון לב/צילון ילון studio g
  • עוד באותו נושא:
  • יום האישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully