וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר יהודה זיסאפל, מראשי ההייטק בישראל

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 13:56

זיסאפל, ממקימי תעשיית ההייטק בישראל, נפטר הלילה ממחלה

הפגנה ברחובות מול ביקור של ראש הממשלה נתניהו בחברת הייטק./מחאת הסטודנטים

יהודה זיסאפל, מראשי תעשיית ההייטק בישראל, נפטר הלילה ממחלה בגיל 82. זיסאפל היה ממייסדי חברת רד בינת יחד עם אחיו זהר זיסאפל, אשר נפטר בשנה שעברה, גם הוא ממחלה.

יהודה זיסאפל הוא בעל תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. הוא ואחיו זהר נולדו בתל אביב להורים שניהלו חנות נעליים ברחוב הרצל בעיר.

בתחילת שנות ה-80 הקימו האחים את חברת רד תקשורת מחשבים, הוותיקה בקבוצת רד-בינת. בהמשך הצטרפו לקבוצה עוד 27 חברות הייטק. כן הקימו האחים את חמת רד בינת לתחום מדעי החיים.

"יהודה התחיל את פעילותו יחד עם אחיו בעידן שלא ידע מה זה 'סטארטאפ', אבל, בעצם הם היו ראשוני הסטארטאפיסטים הישראלים", אומר אודי קשקש, מנכ"ל ונשיא רד. "יהודה היווה מודל לחיקוי והשראה עבורי ועבור אנשים רבים בתעשייה שלנו. היה בו שילוב נדיר מאוד של מנהיגות, דוגמא אישית, חוכמה, ראיית הנולד, יוזמה וחזון, יכולות ניהול וביצוע יוצאות דופן, עבודה קשה ומסירות, כישרון מוזיקלי כנגן וכמלחין, ומעל הכל - אנושיות".

זיסאפל עסק בפעילות ציבורית שנועדה לסייע לאוכלוסיות שונות להשתלב בתחום ההייטק. בין היתר כיהן כיו"ר איגוד ההייטק, עמד בראש ארגון בוגרי הטכניון והקים יחד עם אחיו את "עמותת רד" שמעניקה מדי שנה מאות מלגות לסטודנטים מעוטי אמצעים המתמחים בהנדסה ובמדעי המחשב. כמו כן, תורמת העמותה כל שנה חדרי מחשבים לפנימיות ומוסדות חינוך אחרים לילדים ונוער בסיכון ואף משאילה כלים מוזיקליים לתלמידים מצטיינים.

בין הפרויקטים הרבים שקידם בלט ""אופקים להייטק", שנועד לאפשר לחיילים קרביים בוגרי צה"ל מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לזכות בהשכלה טכנולוגית ומדעית. בשמשו כיו"ר תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, יזם יהודה זיסאפל פרויקט לעובדים מבוגרים שנפלטו ממעגל העבודה, הסבתם למהנדסי תוכנה, וקליטתם בתעשיית ההייטק. "נושא החינוך וההכשרה הטכנולוגיים חייבים לעלות על סדר היום הלאומי", דאג לומר בכל הזדמנות.

יהודה ואחיו דאגו גם למוסד שעיצב את זהותם - הטכניון. הם תרמו להקמת מרכז ננו-טכנולוגיה בטכניון ואף תרמו להקמת הבניין ע"ש זיסאפל להנדסת חשמל ומחשבים. השניים זכו באות הטכניון - האות היוקרתי ביותר שמעניק המוסד על מפעל חיים למען הטכניון.

יהודה, שבצעירותו ניגן בכינור, היה אספן כלי נגינה ואף מצא זמן להלחנה של יצירות מוזיקליות.

הלוויתו תערך ביום ב', 11.3.24 בשעה 15:00 בבית העלמין נחלת יצחק.

רותי ליבנה ויהודה זיסאפל. אביב חופי,
רותי ליבנה ויהודה זיסאפל/אביב חופי

מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק, אמר כי "יהודה זיספאל ז"ל היה מראשוני אלו שתרמו רבות לתעשיית ההייטק הישראלית ומן הבולטים, החשובים והמשמעותיים שבהם. איש חזון מרשים שבנוסף לתפקידיו העסקיים והציבוריים (היה אף יו"ר איגוד ההיי-טק הישראלי) דאג לעסוק בפילנתרופיה ואף השקיע מזמנו, מרצו ונסיונו להדריך יזמים צעירים במטרה לסייע להם ולהחזיר לקהילה לטובת יצירת מקורות השקעה לפיתוח חברות טכנולוגיות צעירות. עשרות רבות של יזמים ישראלים מצליחים צמחו מתוך חברות רד ובינת, וההיי-טק הישראלי מכיר הוקרה גדולה ליהודה וזוהר זיסאפל, ענקי התעשייה. איבדנו איש חשוב ויקר מאבות תעשיית ההייטק בישראל. יהי זכרו ברוך".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר עם היוודע פטירתו של יהודה זיספאל, כי "יהודה היה אחד ממייסדי תעשיית ההייטק בישראל, ונודע ביחד עם אחיו זהר, כמי שהתווה את הדרך לרבים שהגיעו אחריו. תרומתו העצומה לתעשיית ההייטק הישראלית לא תסולא בפז- הוא לא רק הקים בעצמו חברות בעלות טכנולוגיה מובילה ופורצת דרך, אלא גם יצר חממות טכנולוגיות שעודדו מחקר ופיתוח ישראלי והוציאו שורה של יזמים צעירים ומצליחים שהמשיכו את תנופת ההייטק בישראל. כמו כן יהודה כיהן בהתאחדות התעשיינים כיו"ר איגוד האלקטרוניקה, אשר כיום הנו איגוד ההייטק, ובמסגרת זו קידם ועודד הקמה והרחבה של חברות טכנולוגיות תעשייתיות רבות בישראל. תרומתו תהיה עימנו לעד. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully