וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצר: ביטקוין פורץ שיא חדש ונסחר ב-72,000 דולר

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 12:44

המטבע הדיגיטלי המוביל עלה ב-49% בחודש וב71% מתחילת השנה; אתריום ב-4,000 דולר עם עלייה של 75% מתחילת 2024

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

המטבע הדיגיטלי המוביל ביטקוין ממשיך לעשות את דרכו כלפי מעלה, הבוקר (ב') ממשיך ביטקוין את מגמת העלייה, וחוצה שוב את שיא כל הזמנים מול מטבע הדולר. גם מול השקל ביטקוין נסחר בשיא כל הזמנים, נכון לכתיבת מילים אלו שער הביטקוין עומד על 72,000 דולר שהם כ-260 אלף שקל.

ביטקוין משלים הבוקר עליה חודשית של 49%, כשמתחילת השנה, הוסיף לערכו כ-71%. גם המטבע השני בגודלו, אתריום, נמשך יחד עם ביטקוין כלפי מעלה, וחוצה את שער ה-4,000 דולר, כ-75% מתחילת השנה.

המשך הביקושים והיעדר המוכרים, ממשיכים לתדלק עליה רחבה בביטקוין.

מנהלת הנכסים בלקרוק (Blackrock), המפעילה את קרן הסל המובילה IBIT, ממשיכה לצבור מטבעות, ונכון לכרגע, מחזיקה קרוב ל-200,000 מטבעות ביטקוין.

גורם נוסף הוא אירוע החצייה (The Halving) המתרחש כל 4 שנים, וצפוי להתרחש באמצע אפריל השנה, עוד פחות מ-40 יום. באירוע החצייה, מופחתת בחצי כמות מטבעות הביטקוין המופקת בכל בלוק בשרשרת הבלוקים של רשת הביטקוין, מה שמפחית את קצב ההיצע המתחדש בשוק.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. לא עוצר/ShutterStock

העליות הבלתי פוסקות מעוררות תובות של משקיעים מפורסמים ברחבי העולם. ביל אקמן, משקיע מיליארדר אמריקאי מוכר, צייץ בחשבון ה-X שלו, כי אולי כדאי שיקנה קצת ביטקוין, ופירט מדוע האנרגיה שצורך ביטקוין תוביל לעלייה באינפלציה בשל מחירי אנרגיה שיעלו בעקבות זאת, אך זכה לתגובה ממייקל סיילור, מייסד חברת מיקרו־סטרטג'י, שמחזיקה כיום בביטקוין בשווי של 11 מיליארד דולר: "כדאי שתקנה קצת ביטקוין, אבל לא מהסיבות שציינת", השיב סיילור. "לרוב, כריית ביטקוין מפחיתה את מחירי החשמל עבור צרכנים אחרים ולא מעלה אותם. תודיע לי אם תרצה לדבר על הנושא אחד על אחד".

מנגד, ישנם משקיעים רבים שעדיין לא משוכנעים, הבולט שבהם הוא המשקיע האגדי, וורן באפט, הידוע בהתנגדותו הנחרצת למטבעות דיגיטליים: "לא הייתי קונה את כל הביטקוין בעולם תמורת 25 דולר".

יצוין כי יש להתייחס לנושא בזהירות, וחשוב לבצע מחקר ולהבין את הסיכונים הכרוכים בהשקעה במטבעות דיגיטליים אשר יש בהם תנודתיות רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully