וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במגזר העסקי: "הבנקים רושמים רווחי ענק בעוד העסקים ומשקי הבית בקשיים גדולים"

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 12:36

נשיא איגוד לשכות המסחר היוצא, אוריאל לין, במתקפה חמורה על בנק ישראל כשברקע הרווחים הגדולים של הבנקים: "הנגיד הוא כישלון, גורם לנזקים חמורים למשק. הרווחים של הבנקים הם העול של המגזר העסקי שנמצא בתקופה חירום, והנגיד לא מגיב. שישים את המפתחות"

מסיבת עיתונאים, נגיד בנק ישראל אמיר ירון העלאת ריבית/בנק ישראל

מתקפה חריפה של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון. ברקע נתוני רווחיות הבנקים - לאחר שפורסמו דוחות בנק דיסקונט ובנק הפועלים המעידים על עלייה של עשרות אחוזים ברווח השנתי.

לין מאשים את הנגיד כי לא הפעיל את סמכויותיו החוקיות על המערכת הבנקאית בישראל כדי לשמור על איזון הכרחי בין צרכרי הציבור והמגזר העסקי לבין שמירה על יציבות הבנקים. לדבריו, "אין די בהקפאת הורדת הריבית כדי להיאבק באינפלציה, יש לטפל בתמונה כולה ותוצאותיה וכאן כשלונו הגדול של הנגיד, הוא עושה עבודה חלקית. המדיניות המוניטרית של נגיד בנק ישראל הפרה חמורות את האיזון בין המערכת הבנקאית למגזר העסקי. אין פסול ברווחי הבנקים אך חייבים לשמור על האיזון".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. יח"צ,
לין. "אתה מהגורמים למשבר החמור במשק. תשנה את המדיניות של הבנק או שתסיק מסקנות אישיות"/יח"צ

"לבנק ישראל יש סמכויות פיקוח וסמכויות נוספות על המערכת הבנקאית במדינת ישראל", טוען לין, ומצביע על הרווחיות העצומה של הבנקים לעומת הקשיים שחווים המגזר העסקי ומשקי הבית. "נגיד בנק ישראל לא הפעיל את סמכותו והדבר בא לידי ביטוי ברווחיות הגדולה של הבנקים, בעוד המגזר העסקי ומשקי הבית נאלצים להתמודד עם קשיים כלכליים גדולים. אין זה סביר שבעוד הריבית על הפיקדונות יורדת, הריבית על המינוס נשארת גבוהה.

"רק לפני מספר חודשים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הציגה נתונים קשים על ירידה בפעילות המגזר העסקי, ברבעון האחרון של 2023 ירידה של 32% בפעילות העסקית ו-27% בצריכה הפרטית, מספר העסקים הנסגרים גדל ועסקים רבים אומרים נואש ועומדים למכירה. כשלונו הגדול של הנגיד בולט בכל שחלק גדול מרווחי הבנקים הם עדיין העמלות המושתות על כל מבקשי האשראי".

לדברי לין, "בראיה כוללת, הנגיד הוא כישלון, גורם לנזקים חמורים למשק. התנהלותו הובילה לכישלון. הבעיות במשק הן לא רק המאבק באינפלציה, ישנן בעיות חמורות בהרבה, המגזר העסקי נמצא בתקופת חירום והנגיד לא מגיב למצב הקשה שנוצר. הרווחים של הבנקים הם העול של המגזר העסקי. אנחנו אומרים לנגיד - תשנה את המדיניות של הבנק או שתסיק מסקנות אישיות כי אתה מהגורמים למשבר החמור במשק. אם אינך מסוגל, תן למישהו אחר להוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully