וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מיליארד דולר בלבד ימנעו רעב בכל העולם

11.3.2024 / 14:52

קרוב לחצי מיליארד אנשים בעולם סובלים מתת תזונה ומספר כפול מהשמנת יתר, אבל שום גורם לא לוקח אחריות והנושא מופקר לשוק הפרטי. זרוע השקעות החדשנות של ענקית המינרלים הישראלית ICL מחפשת את החברות הבאות בתחום הקיימות. פינת המשקיעים

בווידאו: רעב בתיגראי שבאתיופיה/צילום: רויטרס

משקיעים מחפשים להתפיח כיסים, אך השקעת חלקם גם מובילה לתיקון עולם, כדוגמת משקיעי חברות הפודטק והאגטק, ובעיקר אלו הפועלות בתחום הביטחון התזונתי.

נתוני ארגון הבריאות העולמי מראים, כי המספר הגלובאלי לסובלים מתת משקל בשנת 2022 עמד על כ-390 מיליון מבוגרים לצד כ-45 מיליון ילדים מתחת לגיל 5. אותה שנה גם עמד מספר הסובלים מהשמנת יתר (Obesity) על כ-890 מיליון מבוגרים וכ-37 מיליון ילדים מתחת לגיל 5.

הן תת המשקל והן השמנת היתר מיוחסים לתזונה לקויה, שעיקרה בהיעדר יכולת משגת למזון טרי ואיכותי הנדרש לתזונה בריאה של ילדים ומבוגרים, ולפיכך משפיעה לרעה על התפתחות הילדים (בין היתר בגובה) ועל בריאותם.

שוק המזון העולמי צפוי לעמוד על כ-1.14 טריליון דולר השנה, בעוד כמות ההשקעות בתחום התזונה עמדה על כ-27 מיליארד דולר בשנת 2022. ההשקעה הגלובאלית הנדרשת לביטחון תזונתי מוערכת בכ-7 מיליארד דולר על פי הבנק העולמי - סכום פעוט ברמה העולמית יחסית למניעת סבל ממיליוני בני אדם.

ההגמוניה העולמית וסביבותיה, עם זאת, ככל הנראה מעדיפות ניתוב הכספים למטרות אחרות והשאירו לבעלי המאה שוק פוטנציאלי של חדשנות עבור מאות מיליוני בני אדם, הרלוונטי לכולנו.

השבוע בפינת "המשקיעים", וואלה! כסף מספק לכם הצצה לפעילות הישראלית של זרוע השקעות החדשנות של ענקית המינרלים הישראלית ICL, שקמה רק לפני כ-3 שנים ופועלת לאתר סטארטאפים בתחומי הקיימות.

הדר סוטובסקי, סמנכ"ל השקעות תאגידיות של ICL ומנהלת ICL Planet Startup Hub. יח"צ,
סוטובסקי. מדריכת היוגה שמשקיעה בחברות בתחום הקיימות/יח"צ

מנהלת הקרן: הדר סוטובסקי, סמנכ"ל השקעות תאגידיות של ICL ומנהלת ICL Planet Startup Hub.

מתי החלה לפעול: 2021.

מיקום משרדי הקרן: תל אביב.

סוג ואופי המשקיעים בקרן: מתוך מאזן החברה.

תחומי השקעה: אגטק, פודטק, אנרגיה ומיחזור.

שלב החברות בהן משקיעה: בעיקר SEED, A ו-B.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: 1-10 מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו בישראל עד כה: כ-13 מיליון דולר ב-3 חברות, לצד כ-5 מיליון דולר נוספים ב-3 חברות שאינן ישראליות.

בין החברות שבהן השקיעה: לביא ביו, אגרימץ', קרופקס טכנולוגיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בצורת חמורה בסומליה גרמה לאזרחי המדינה להגיע לבירה מוגדישו בחיפוש אחריי אוכל וטיפול רפואי, 7 במרץ 2017. רויטרס
בצורת חמורה בסומליה, שנת 2017/רויטרס

תחזית הקרן לשנת 2024: "מתכוונים להרחיב את תחומי העניין של ICL Planet Startup Hub לסקטורים נוספים בתחום הקיימות, ולצד מזון וחקלאות נסתכל גם על תחומי אקלים, בעיקר אחסון אנרגיה, שהפכו הכרחיים ומשיקים לתחום הליבה באסטרטגיית הצמיחה של ICL.

"יש לציין כי ICL החלה בהקמת מפעל לחומרים לבטריות מבוססות LFP בארה"ב, וכי זרוע השקעות החדשנות תתמקד גם בטכנולוגיות מיחזור.

"החברה רואה בפלטפורמה לא רק אמצעי להזרקת חדשנות וטכנולוגיה אלא מנוע צמיחה שיפעל יחד עם פעילות המיזוגים והרכישות, ובהלימה לאסטרטגיה וצרכי החטיבות השונות".

מנהלת הקרן, באישי: סוטובוסקי הגיעה ל-ICL לפני כ-3 שנים והייתה שותפה בהקמת זרוע השקעות החברה בחדשנות. לפני כן עמדה בראש זרוע ההשקעות של חברת הקנאביס הרפואי הציבורית קנביט, שותפה בקרן 'אקוואגרו' להשקעות בחקלאות ומים והובילה את תחום החדשנות בענקית תמציות הטעם והריח הישראלית 'פרוטרום' (כיום ממוזגת בתוך IFF, שרכשה אותה).

היא תל אביבית, מדריכת יוגה מוסמכת המתנדבת ככזו במסגרות שונות, ומשמשת כמרצה אורחת בבית הספר למדעי הסביבה באוניברסיטת תל אביב בנושאי השקעות אימפקט.

סוטובסקי: "שרשרת הערך של המזון והביטחון התזונתי הושפעה לרעה בתקופה האחרונה בשל אי ודאות, חוסר יציבות הקשור במשבר האקלים, אינפלציה במחירי המזון, וסיכונים גיאופוליטיים שעיקרם השפעות המלחמות.

"כל אלה הובילו את השקעות טכנולוגיות המזון והחקלאות לאתגרים נוספים, לצד האתגרים שנחווים כיום בכלל קרנות ההון סיכון, והקשיים שמורשים בחברות הסטארטאפ המבקשות לגייס מזומנים.

"אנו מעריכים, כי נמשיך לראות במהלך השנה ירידה במימון בשלבי ה-growth-stage, לצד שלבים מוקדמים יותר, וכי נראה תור ההמתנה של הסטארט-אפים להנפקות יתארך. ואני צופה שתחום ה-AI ימשיך לעלות ולהשתלב כטכנולוגיה אטרקטיבית למשקיעים בכל מה הקשור לחקלאות ולמזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully