וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחושה בשוק לגבי אקזיטים לא מטעה, בסוף נגיע לכולם"

11.3.2024 / 16:35

מנהל ממחלקת הערכות שווי ברשות המסים שמוליק וינשטיין אמר את הדברים במסגרת יום עיון בנושא שינוי מבנה עסקי בקבוצות רב לאומיות, שהוביל עו"ד ו(רו"ח), דניאל פסרמן, ראש תחום מסים במשרד גורניצקי GNY: "נעזרים במומחי הערכת שווי במיקור חוץ"

מימין לשמאל: ערן יעקב, שמוליק וינשטיין ודניאל פסרמן. יחצ,
מימין לשמאל: ערן יעקב, שמוליק וינשטיין ודניאל פסרמן/יחצ

"בסוף נגיע לכולם". כך מבטיח מנהל ממחלקת הערכות שווי ברשות המסים, שמוליק וינשטיין.

לדברי וינשטיין, ברשות המסים עושים מאמצים גדולים לבחון "כל אקזיט ואקזיט - התחושה בשוק לא מטעה". את הדברים אמר במסגרת יום עיון בנושא שינוי מבנה עסקי בקבוצות רב לאומיות שהוביל עו"ד ו(רו"ח), דניאל פסרמן, ראש תחום מסים במשרד גורניצקי GNY. וינשטיין הסביר את חידושי ועדכוני המדיניות של רשות המסים בעסקאות לשינוי מבנה בעקבות שורה של פסקי דין משמעותיים.

וינשטיין ציין כי בשנתיים האחרונות, הצליחה רשות המסים לבחון, לדעתו, את כל עסקאות האקזיט שבוצעו. חידוש נוסף, לאור מצוקת כוח האדם וריבוי עסקאות לשינוי מבנה, הוא שימוש במעריכי שווי חיצוניים. לדברי וינשטיין: "אנחנו כבר נעזרים במומחי הערכת שווי במיקור חוץ כשאנו עורכים שומות. בימים אלה אנו בונים גם מאגר מומחים טכנולוגיים ואחרים כדי לחזק את עמדתנו". הוא הוסיף כי בעולם המס, כשמדובר ב"עקרון אורך הזרוע", רשות המסים מתעלמת משווי השוק ומהמחיר שנקבע בין קונה מרצון למוכר מרצון. "לצורך שומת המס, נביא בחשבון, בין היתר, את מצבם המסויי של הקונה והמוכר".

בנוסף לוינשטיין נשמעו היבטים נוספים מתחומים שונים, קניין רוחני, ליטיגציית מס ועוד. הרצאת הסיום היתה של ראש רשות המסים לשעבר, ערן יעקב שהסביר על חשיבות ההייטק לישראל והסביר כי: "החברות הרב לאומיות תרמו למדינת ישראל את העבודה מהבית. חברות אלו העניקו לישראל כיפת ברזל כלכלית בתקופת הקורונה שאפשרה לנו לעבור תקופה זו ביתר קלות, משום שהעובדים שלהן כבר היו רגילים לעבוד מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully