וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הרווחה אישרה: ישולם שכר לחטופים

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 20:48

ועדת העבודה והרווחה אישרה תשלום שכר רטרואקטיבי לחטופים מה-7/10 בהתאם לשכר הקודם שלהם ומינימום של 7,000 שקל לחודש: "היו אנשים שחזרו וגילו שהם באובדראפט משמעותי"; הוועדה דורשת כי יינתן תגמול זהה גם לחיילים חטופים שכרגע זכאים למשכורת צבאית

מחאת נציגי משפחות החטופים בכנסת בחלוף 150 יום מאז ה-7 באוקטובר/זיו ברבי

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום תשלום שכר חודשי לחטופים רטרואקטיבית מאז ה-7/10. הוועדה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה את פרטי ההסכם בנושא בין משרד האוצר לביטוח הלאומי המגדיר תגמול חודשי חלף שכר לחטופים. על פי ההסכם חטופים יהיו זכאים לתגמול חודשי שיהווה תחליף לשכרם. חטופים שלא עבדו יהיו זכאים לתגמול המינימלי בגובה 7,000 שקל לחודש. לדרישת הוועדה תוקן הנוסח כך שיכלול גם חטופים שעברו את גיל הפרישה, גם אם לא עבדו טרם החטיפה.

המענקים יועברו ישירות לחשבון של החטוף עצמו ויחושבו על פי ממוצע הכנסותיו המדווחות של החטוף לביטוח הלאומי בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה. עוד נקבע בהסכם כי התגמול, שיתבסס על מודל התט"ר (תגמול טיפול רפואי), לא יפחת מכ-7,000 שקל ליחיד כאמור וכ-9,000 שקל לחודש ליחיד שהוא הורה לילדים. התגמול המקסימלי יעמוד על כ- 49 אלף שקל בחודש. ההסכם יהיה בתוקף עד חודש אוגוסט.

יעל גורן חזקיה ממנהלת החטופים הנעדרים השבים ומשפחותיהם במשרד רוה"מ, הסבירה: "בתחילת הדרך נתנו מענקים אחידים למשפחות וככל שמתארך זמן החטיפה באופן שלא ציפינו לו, הייתה מטרה לתת את חלף השכר בהלימה למה שהרוויח החטוף ערב החטיפה, מתוך הבנה שההתחייבויות שלו היו בהתאם. חוק דחיית מועדים פג תוקף בסוף פברואר ולא הוארך, כך שתשלומים התחילו לרדת. מי ששב עד כה מקבל תט"ר רטרואקטיבית מה-7.10".

עו"ד רוני נויבר, ראש תחום חקיקה ומדיניות, האפוטרופוס הכללי, אמר כי "לא מדובר בצורך תיאורטי. החשבונות של החטופים ממשיכים להתנהל והתחייבויות ממשיכות לרדת. היו אנשים שחזרו וגילו שהם באובדראפט משמעותי וצריך לטפל בזה".

משפחות החטופים בדיון ועדת העבודה והרווחה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
משפחות החטופים בדיון היום: "פועלים על פי התפיסה שהחטופים חוזרים בוודאות"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ההסכם אינו כולל חיילים חטופים, שממשיכים לקבל מצה"ל את התגמול שלו היו זכאים במסגרת השירות. על פי נציג צה"ל שנכח בדיון שכרם של חיילים סדירים עומד על 2,000-3,000 שקל בחודש. במהלך הדיון דרשה הוועדה מצה"ל להשוות את סכום התגמול לחיילים החטופים לתגמול המינימלי של החטופים שאינם חיילים, העומד כאמור על כ-7,000 שקל.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "חייל מקבל כמה פרוטות לחודש ונוצר פה פער בלתי סביר. צריך לתת על זה את הדעת, החיילים חייבים לקבל לפחות את המינימום שקבעה המדינה". ח"כ גלעד קריב: "אני מבין שהרציונל הוא חלף שכר אבל לא הגיוני שייווצרו שתי קבוצות של חטופים. זו לא קבוצה גדולה ולא מדובר בנזק גדול לתקציב הביטחון". נציגי צה"ל התחייבו להביא את הנושא בפני הגורמים הרלוונטיים והבהירו שבכל מקרה התשלום לחיילים החטופים יתבצע דרך צה"ל ולא דרך ההסכם והביטוח הלאומי.

יו"ר הוועדה וחברי הכנסת הבהירו כי הוועדה תעמוד על החלטתה כי החיילים את התגמול המינימלי וכי במידה והדבר לא יוסדר, יקדמו חברי הכנסת חקיקה פרטית בנושא.

מירב לשם גונן, אמה של רומי ונציגת מטה משפחות החטופים, אמרה כי "אנחנו פועלים על פי התפיסה שהחטופים חוזרים בוודאות ואנחנו נלחמים על הזכויות שלהם להתקיים אח"כ".

שמעון אור, דודו של אבינתן אור החטוף בעזה: "הדבר הכי מרגש כאן זה שמתייחסים לחטופים כאנשים חיים שצריכים לקיים את סדר היום הרגיל שלהם. מי שלוקח אחריות על האנשים הוא למעשה זה שיקבל את האחריות ואת הכוח לקבל אותם בחזרה. לדאוג להם למשכורת, לאפשר להם לשלם את התשלומים שלהם, ככה אנחנו צריכים להתייחס לחטופים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully