וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראל רוכשת את מלוא האחזקות של משק אנרגיה בשותפות בין החברות

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 10:35

קבוצת דוראל מעמיקה אחיזה בשוק הישראלי עם השלמת העסקה לרכישת חלקה של משק אנרגיה בשותפות בין החברות

מנכ"ל דוראל, יקי נוימן. מיכה לובטון,
מנכ"ל דוראל, יקי נוימן/מיכה לובטון

קבוצת דוראל הודיעה על רכישת מלוא אחזקותיה של משק אנרגיה (50%), בשותפות דוראל-משקי אנרגיה מתחדשת. הפרויקטים של "דוראל משקי" הינם בעלי הספק מצטבר של כ-114 מגה-וואט (DC) ברחבי הארץ, רובם המוחלט בהפעלה מסחרית ומקצתם מוכנים לחיבור. הפרויקטים פועלים במסגרת אסדרות שונות של רשות החשמל, וסך הכנסותיהם השנתיות עומד על כ-50 מיליון ₪.

בתמורה לרכישת מניותיה בשותפות, תקבל המוכרת סך של 40 מליון ש"ח, ותיכנס בנעלי האחרונה ביחס לכלל התחייבויותיה וזכויותיה בשותפות, שגובה ההשקעות המצטברות שהושקעו במתקניה עד היום עומד על מאות מיליוני ש"ח.

הפעילות המשותפת לחברות הוקמה בשנת 2018 ויועדה להקמת פרויקטים סולאריים של דו-שימוש על גגות ומאגרי מים. עם השלמת העסקה, תוחזק "דוראל-משקי" במלואה (100%) על ידי דוראל.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "עסקת הרכישה מהווה צעד נוסף באסטרטגיית ההתרחבות של דוראל והעמקת אחיזתה במשק הישראלי, כחברה מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות. אנו שמחים על העמקת הקשר עם הקיבוצים בהם אנו פועלים בשותפות. אנו סבורים שלפרויקטי השותפות פוטנציאל השבחה משמעותי, החל משילוב אגירה במתקנים, מכירת חשמל ירוק באסדרת השוק, שיפור תנאי המימון, שדרוג תפוקות המערכות ופעולות נוספות שישפרו עוד יותר את רווחיות המתקנים. דוראל ממשיכה בתנופת ההקמה והחיבורים ברחבי הארץ ובעולם."

קבוצת דוראל הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה ואט סולאר ומעל 2,000 מגה ואט אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על מעל 15 גיגה וואט סולאר בתוספת כ-12 גיגה וואט שעה אגירה. צבר הפרויקטים האדיר של החברה כולל פרויקטים פורצי דרך, לרבות הפרויקט הסולארי משולב אגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ואת פרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו 1.6 גיגה ואט וחלקו הראשון מושלם בימים אלה. צבר הפרויקטים המשמעותי של דוראל צפוי להצעיד את החברה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד ש"ח כבר במהלך שנת 2025, והוא הופך את החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק במדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully