וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב גורף בציבור כולל מצביעי הליכוד נגד התקציב, מגזר אחד תומך בו ב-100%

12.3.2024 / 15:52

סקר חדש מעלה כי 73% מהציבור היהודי מתנגד לתקציב הכולל קיצוץ לצד העברת כספים קואליציוניים ובכללם גם רוב הציבור הימני, 100% מהחרדים תומכים

מפגינים חוסמים את כביש 4 באזור צומת קוקה קולה, חרדים קיצוניים מוחים על חוק הגיוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, דוד קשת
תמיכה בתקציב על פי הצבעה בבחירות. מערכת וואלה!, צילום מסך
תמיכה בתקציב על פי הצבעה בבחירות/צילום מסך, מערכת וואלה!

רוב מכריע בציבור היהודי מתנגד להצעת התקציב ל-2024 הכוללת קיצוץ נרחב מחד והקצאת מיליארדי שקלים לטובת המגזר החרדי מאידך, כך עולה מסקר עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון. הסקר בוצע בחודש פברואר בקרב 600 נסקרים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

על פי ממצאי הסקר שערך מכון סמית, עולה כי 73% מהציבור היהודי 73% מתנגדים לתקציב ורק 27% תומכים בו. השאלה שנשאלה במסגרת הסקר היא: "תקציב 2024 העומד להצבעה בכנסת כולל קיצוצים נרחבים בשירותים חברתיים, בריאות, חינוך, תרבות ועוד. לצד הקיצוץ הוקצו על בסיס ההסכמים הקואליציוניים מיליארדי שקלים לישיבות, מערכת החינוך החרדית, ולחיזוק זהות יהודית אורתודוקסית בקרב הציבור החילוני. מה עמדתך?"

תמיכה בתקציב על פי זהות דתית. מערכת וואלה!, צילום מסך
תמיכה בתקציב על פי זהות דתית/צילום מסך, מערכת וואלה!

בקרב הציבור החילוני 93% מתנגדים לתקציב וכך גם 77% מהמסורתיים הלא-דתיים, 60% מהמסורתיים הדתיים ואף 57% מהציבור הדתי לאומי. בקרב מצביעי הליכוד 67% מתנגדים לתקציב, וכך גם 49% ממצביעי מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית. לעומת זאת קיימת 100% תמיכה לתקציב בקרב הציבור החרדי.

יש רוב למתנגדים לאישור התקציב עתיר ההקצבות למגזר החרדי ולהחזרה בתשובה בכל המחנות הפוליטיים, מימין ועד לשמאל. כך נמצא כי ההתנגדות רבה יותר בקרב נשים [76%] מאשר בקרב גברים [70%] ובקרב עולים מחבר המדינות [91%].

תמיכה בתקציב על פי זהות פוליטית. מערכת וואלה!, צילום מסך
תמיכה בתקציב על פי זהות פוליטית/צילום מסך, מערכת וואלה!

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אמר כי "ההתנגדות בציבור לשוד הקופה הציבורית לצורך תשלום שוחד למפלגות הדתיות היא עקבית ורבת שנים. הפעם נוסף לה אף המימד הייחודי והכואב של מלחמת ה-7 באוקטובר והעימות עם החיזבאללה, אשר ממחישים עד כמה הפוליטיקאים בממשלה אטומים לצרכי המדינה ורצון הציבור, כולל מצביעיהם, וממשיכים להיות שבויים בידי המפלגות החרדיות והחרד"ליות, באופן החותר תחת זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המבטיחה חופש דת ושוויון לכל, ובמקום זאת מוסיפה מיליארדי שקלים לחינוך ללא ליבה, המטיף להשתמטות מן השירות הצבאי, ומערער את ביטחון המדינה ורווחתה הכלכלית.

"הפעם בולט במיוחד הצורך לשים גבול לציניות הפוליטית המאפיינת את רוב הפוליטיקאים, מימין מהמרכז ומשמאל. חדו"ש פועלת בבתי המשפט לעצור כספים קואליציוניים ולעורר את הציבור להפנים את החובה לדרוש מנבחריו התחייבויות אמתיות להתנגד לסחטנות המפלגות החרדיות. אין לי ספק כי בבחירות הבאות נושא זה ישפיע על תוצאותיהן ויקרב אותנו למימוש הבטחות מגילת העצמאות וחיזוק ערכי הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully