וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותג פרטי, משתלה בסניף ונקניקיה ב-5 שקלים: האם SPAR תעשה מהפכה?

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 15:13

רשת הקמעונאות ההולנדית SPAR תשיק בשבוע הבא את הסניף הראשון שלה בכפר סבא מתוך 35 סניפים מתוכננים ברחבי הארץ, בתקווה להביא בשורה לצרכן הישראלי: "מחירי המוצרים המיובאים יזכירו ללקוחות את המחירים באירופה יותר מאשר בישראל"

בווידאו: נערכים לבאות? הקונים מצטיידים ומרוקנים את מדפי הסופרים/ראובן קסטרו
ספאר ישראל. גיא יחיאלי,
בשבוע הבא, 19.3, תשיק רשת הקמעונאות הבינלאומית SPAR הסניף הראשון ייפתח בכפר סבא/גיא יחיאלי

תומכים בכלכלה הישראלית

רשת הקמעונאות הבינלאומית שנוסדה בהולנד, מפעילה את סניפיה ב-48 מדינות בעולם וכעת, ישראל היא המדינה ה-49 שתיהנה מהקונספט הייחודי שמביאה איתה SPAR.

SPAR ישראל תפתח את סניפה הראשון לקהל הרחב ב 19.3 בכפר סבא, הרשת הסניף שיפתח בשטח של 2,500 מ"ר, מקווה להעניק חווית קנייה בינלאומית וכולל בית קפה, משתלה, "מערת בירה", מחלקות טריות מיוחדות כולל קצביה, מעדנייה, דגים, אגף טבע ואורגני, מחלקת הירקות והפירות מתהדרת בעמדת חיתוך ומסלול באולינג באורך מלא ממתין ללקוחות לאחר הרכישה, המציע הנחות לביקור הבא שלהם.

הסניף הראשון יפתח כשהוא מציע 750 מוצרים שונים של המותג הפרטי של SPAR שיובאו מכל העולם וכן מוצרים רבים שיוצרו עבור הרשת על ידי יצרנים וחקלאים ישראלים. מדי שבוע, יגיעו מוצרים חדשים אל המדף מכל העולם לרבות מוצרים כחול לבן של יצרנים קטנים אשר לא נמצאים כיום בשום סופרמרקט בישראל. בכוונת SPAR ישראל להגיע לכ-2,000 מוצרים ייחודיים בתוך כ-3 שנים.

מנכ"ל ובעלי SPAR ישראל, עמית זאב: "לאחר שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית, שכללה בין היתר ביקורים בסניפי SPAR ברחבי העולם ובחירת המוצרים המתאימים ביותר לצרכן הישראלי במחירים ההוגנים ביותר והשקעה בכל פרט בעיצוב החנות והמחלקות השונות, הבוקר אנו גאים ונרגשים לחנוך את הסופרמרקט הראשון של SPAR בישראל, זהו תחילתו של מסע לקראת הקמת 10 חנויות נוספות ברחבי הארץ ובסך הכל 35 חנויות בתוך כחמש שנים".

"אנו מאמינים שתמיכה בחקלאות מקומית היא חיונית ודוגלים בהכללה של יצרנים קטנים ובינוניים על מדפי החנויות לצד מוצרים מהיצרנים הגדולים בעולם. החנות מציגה בגאווה מאות מוצרים מתוצרת מקומית ופריטים שטרם נתקלו בסופרמרקטים אחרים. אנו מתחייבים לתת שוויון הזדמנויות ליזמים ויצרנים קטנים בתחום המזון והצריכה", הוסיף זאב.

ספאר ישראל. גיא יחיאלי,
אזור היין והאלכוהול בסניף כפר סבא, SPAR ישראל/גיא יחיאלי

אקוסיסטם בינלאומי עם התאמות מקומיות

האקוסיסטם של הרשת שונה מרשת שמפעילה זכיינים. ה"זכיינים" נחשבים ל"פרטנרים" וזאב הוא הפרטנר הישראלי שיפעיל את הסניפים של הרשת בטריטוריה כולה. באיטליה לדוגמא, קיימים 6 פרטנרים שונים ומאידך ישנם פרטנרים שמנהלים את הפעילות של הרשת במספר מדינות במקביל.

הפרטנרים של הרשת נהנים מידע עצום שנצבר מ-1932 מאיך בוחרים עגלה ועד השימוש בכח הקניה ובחירת המוצרים שיתאימו לקהל המקומי. הפרטנרים של SPAR רשאים לקיים מסחר ביניהם ולצרף חקלאים ויצרנים מקומיים כספקים של הסניפים. מוצרים מסויימים מגיעים לכל הסניפים בכל 49 המדינות אך ישנם מוצרים שתמצאו רק בסניפים מסויימים בדיוק בגלל האג'נדה הנ"ל שמאפשרת מסחר די חופשי.

לגבי המחירים שתציע הרשת והתחרות שהם מתכוונים לייצר ענה זאב: "הפרטנרים של SPAR נהנים מכוח קנייה עוצמתי שמאפשר לנו לקבל מחירים טובים. כיוון שההוגנות היא ערך עליון מבחינתי אנחנו מתכוונים לשמור על זה הן לאורך זמן - לא נקנה בזול ונמכור יקר. המחירים שתראו כאן הן לא משחק לצורך ההשקה, על אף שהם עשויים להשתנות בהתאם למחירי השוק כמו למשל מחיר העגבנייה".

SPAR ישראל מקיימים מסחר עם יצרנים מקומיים בתחומי שונים: אפיה, חקלאות, יקבי בוטיק (YAFFO) מבשלות בירה, גבינות (משק גל), בשרים (מגדלים מרמת הגולן), ירקות ופירות (ביקורי שדה צפון) שיעבירו את התוצרת שלהם תחת המותג SPAR. "הרשת הבינלאומית לא צריכה לאשר את שיתופי הפעולה אלא יכולה להציע, לכוון, להמליץ", משתף זאב.

מוצרים רבים מגיעים ממדינות שונות בעולם אך יחד עם זאת מספר לנו זאב כי "אין בסניפים שלנו שום מוצר כרגע שמיוצר בטורקיה. אין לי שום בעיה עם טורקיה באופן אישי ואני בטוח שעוד נעשה איתם עסקים בהמשך אבל נכון לימים אלו אין לנו מסחר איתם".

בנושא שמועות על סכסוך משפטי עם רשת קרפור הצרפתית טוען זאב כי "לא מתקיים שום הליך משפטי בעניין הזה, ויותר מזה אני לא מתכוון לומר".

SPAR ישראל. וואלה!כסף,
עמדת תבלינים ופיצוחים בסניף כפ"ס, SPAR ישראל/וואלה!כסף

הולנדית בת 92 אבל מתקדמת מכולן

בשנה וחצי האחרונות, בהנהגתו של עמית זאב, עובד הצוות המקומי במרץ על עיצוב, תכנון, ביצוע והוצאה לפועל של פתיחת רשת סופרמרקטים בסטנדרטים אירופאיים יוצאי דופן.

מרגע כניסת הלקוחות לחנות, הם חווים מגוון ושפע של מוצרים איכותיים בסגמנטים שונים הנמכרים בהצלחה בכל העולם יחד עם מחלקות מתמחות, רחבות ידיים, המציעות מגוון עשיר וטרי של מוצרים. "המחירים של המוצרים המיובאים, יזכירו ללקוחות את המחירים באירופה יותר מאשר בישראל".

מה שמייחד את SPAR הוא המבנה הייחודי שלה ושיטות התפעול שלה, לאחר שהוקמה במקור כקואופרטיב בהולנד בשנת 1932. הרשת פועלת כרשת וולונטרית של קמעונאים עצמאיים, בעיקר בבעלות משפחתית, המאוחדת במטרה משותפת והיא לאחד קמעונאים עצמאיים בקנה מידה גלובלי, טיפוח שיתוף פעולה, שיפור רמות השירות ללקוחות ושימור האופי הייחודי של כל קהילה שהיא משרתת.

הסניף הראשון שייפתח בכפר סבא כולל מתחמים מיוחדים ומחלקות מגוונות:

בית קפה אירופאי - אשר יפעל לאורך כל השבוע ובכל שעות הפעילות ויציע קפה איטלקי איכותי העשוי מפולי הקפה פרימיום של SPAR, נקניקייה ב-5 שקלים, פיצה ב 19.9 שקלים ומגוון טוסטים מחומרי הגלם של המעדניה ב-10 שקלים מדי בוקר יציע בית הקפה מגוון מאפים טריים מהמאפייה הסמוכה.

מאפייה - במאפייה מגוון רב של מאפים יחודיים, לחמים, פוקאצ'ות ובאגטים הנאפים במקום יחד עם שפע של עוגות ועוגיות, בנוסף, תוכלו למצוא לחמניות אירופאיות ב 1.9 שקלים ובסוף השבוע, גירסה מעודכנת של החלה הישראלית "החלה של ספאר".

משתלה אורבנית - ליד בית הקפה יוכלו הלקוחות ליהנות מהקפה והמאפה בחממה הצמודה, מוקפת בשתילי תבלינים, עציצים, עצים קטנים ואפילו גמדי גינה מקסימים מהרי האלפים.

קצביה - קצביה מקצועית שתספק את הבשר והעוף האיכותיים בישראל לצד מבחר נתחי פרימיום איכותיים וארוזים מראש של SPAR. ניתן גם למצוא מוצרי "על האש" של המותג SPAR , קבבים, המבורגרים ונקניקיות מבשר ישראלי כשר ואיכותי.

מעדנייה - במעדנייה ניתן למצוא גבינות מכל העולם וגם סידרת מוצרים "כחול לבן" הכוללת 18 סוגים של גבינות המיוצרות בארץ ע"י מחלבת בוטיק לצד מבחר ענק של גבינות כשרות מכל העולם.

מחלקת דגים טריים - מחלקת הדגים הטריים תספק ללקוחות דגים טריים מתוצרת מקומית של חקלאים מקומיים.

"Beer Cave" - חדר ענק ומקורר המציע מגוון מדהים של בירות בישראל, כ-300 סוגים שונים, שרבים מהם היו בלעדיים בעבר למסעדות, ברים וחנויות מיוחדות. כל מבשלת בירה מקומית מיוצגת כראוי בחדר המיוחד הזה. בסמוך למערת הבירה תגלו את מחלקת היין והאלכוהול הכשרה הגדולה בישראל, המתהדרת בלמעלה מ-1,000 סוגי יין ואלכוהול.

SPAR ישראל - עמדת חיתוך לפירות וירקות טריים במקום. וואלה!כסף,
SPAR ישראל - עמדת חיתוך לפירות וירקות טריים במקום/וואלה!כסף

מנפלאות המותג הפרטי ב-3 קטגוריות

המותג הפרטי של רשת SPAR מציע 3 קטגוריות ברמות איכות ורמות מחיר שונות. "אנחנו רגילים שמותג פרטי מציע מחירים זולים וזה הוציא שם רע לקטגוריה כולה. אבל זו לא המציאות של רשת SPAR, אצלנו הלקוחות ימצאו רמות שונות של איכויות ומחירים ב-3 סדרות: כיום בישראל ישנם כ-100 מוצרים מהסדרה הזולה במיוחד (באדג'ט), כ-300 מוצרים מהסדרה הסטנדרטית (קור) ו-100 מוצרים מהסדרה היקרה והאיכותית במיוחד (פרימיום)".

בנוסף למוצג הפרטי, הרשת מציעה סדרות מוצרים מקטגוריות ספציפיות כמו: סדרת המוצרים ויטל - הסדרה הבריאה - פתרון למוצרים עם ערכים תזונתיים הטובים ביותר וסדרת נטורל שמציעה מוצרים אורגניים במחירים שגבוהים ב-10-15% בלבד ממזון מקביל שאינו אורגני. "אין סיבה שמוצרים כאלו יעלו פי 2 כפי שהורגלנו, כנ"ל לגבי מוצרים ללא גלוטן".

במעדניית הבשרים, תמצאו בשר מיובא מארגנטינה למשל במחירים נוחים, לצד בשרים איכותיים במיוחד שמגיעים ממגדלי בקר ברמת הגולן. "הסניף שלנו כשר וכל הבשרים אצלנו עוברים תהליכי הכשרה מוקפדים כמובן. במחלקת הבשר למשל, לא תמצאו מוצרים מסדרת באדג'ט הזולה, אלא רק מוצרים מסדרת פרימיום".

במחלקת הגבינות, תמצאו גבינות מיובאות מכל העולם לצד גבינות -מקומיות שמיוצרות ע"י יצרן בוטיק (משק גל) שכיום מוצעות גבינות מסדרת קור הסטנדרטית אבל יהיו במשך גבינות מסדרת המוצרים הזולה במיוחד (באדג'ט) וכן גבינות איכותיות במיוחד מהסדרה היוקרתית (פרימיום).

מחירים לדוגמא: 1 קילו פסטה מהסדרה הזולה: 6.90 שקל (כרגע במבצע 4.90 שקל) ופסטה מהדרה הסטנדרטית במחיר 4.90 לחצי קילו. 2 קילו אורז פרסי ב-9.90 שקל. משחת שיניים ב-4.90 ל-100 מ"ל.

"במקום לסחור עם הלקוחות אנחנו מעדיף לשחק איתם"

מערת בירה שהרשת מתפארת בה, כוללת כ-300 סוגי בירה ואביזרים משלימים לחוויה כוללת. "אין בירה ישראלית כשרה שאין פה" אומר זאב. במערת הבירה מציעה הרשת מכונת קרח שתוכלו למלא ולקחת ממנה קרח ללא הגבלה - ללא תשלום. "בישראל, התרגלנו לשלם על קרח אבל לא אצלנו, לא עוד. יש לנו סיסמא ברשת שאומרת 'מלח וקרח לא עולים' אז תיהנו".

אופן התשלום ברשת גם הוא חווייתי. תוכלו למלא עגלה חכמה עם מסופון שיאגור את המוצרים שתכניסו לעגלה, ובסוף תהליך הקניה תצאו דרך משקל רצפתי ותוכלו לשלם מהר ולצאת. אם תבחרו באופן הזה, במקום המסופון תוכלו להשתמש בטלפון הנייד האישי שלכם באמצעות האפליקציה של ספאר". בנוסף, קיימות עמדות תשלום עצמאיות עם משטח נוח לצידן שיכיל את כל תכולת העגלה לנוחות מקסימלית של המשתמש וכמובן, קופות רגילות עם קופאים אנושיים".

"במקום לסחור עם הלקוחות אנחנו מעדיף לשחק איתם" - כהסבר למשפט הזה, מספר זאב על מסלול הבאולינג שמאפשר לכל רוכש, מיד עם סיום הקניה והתשלום, לזרוק כדור ולפי הצלחת הזריקה, לקבל הנחה לקניה הבאה. התוצאה מתורגמת אוטומטית על פי הברקוד האישי שלכם והיא תופיע ישירות באפליקציה, לדוגמא, הורדת 7 חיילים, תקבלו 70 שקלים הנחה לקניה הבאה, הנחה אמיתית, בלי שטיקים".

SPAR ישראל. וואלה!כסף,
מקררי הגבינות, תוצרת מקומית וגבינות מיובאות, SPAR ישראל/וואלה!כסף
מסלול הבאולינג, SPAR ישראל. וואלה!כסף,
מסלול הבאולינג שיקנה לכם הנחה לקניה הבאה, SPAR ישראל/וואלה!כסף

אימוץ הטכנולוגיה בסניפי הרשת

החנות של SPAR היא מהמתקדמות בעולם מבחינה טכנולוגית ותכלול את הטכנולוגיה הישראלית החדישה ביותר. המאפיינים הטכנולוגיים מרכזיים כוללים:

COMAX - אחת החברות הבולטות בנוף הטכנולוגי, בית תוכנה המשמש כ"מוח הקמעונאי" האחראי על תפעול הקופות ומערכת ה-ERP.

SUPER SMART - הטכנולוגיה המתקדמת שמציעה חברה זו מאפשרת לקונים לסרוק ללא מאמץ מוצרים בעגלה שלהם בזמן הקניות, באמצעות סמארטפון או אפליקציית SPAR&GO לנייד. כתוצאה מכך, הלקוחות יכולים ליהנות מיציאה מהחנות ללא תורים.

VALUECARD - הפלטפורמה התומכת במועדון הלקוחות של SPAR מספקת לחברים מגוון הטבות, כולל הטבות מותאמות אישית, מבצעים מתחלפים, קפה עשירי חינם והזדמנות להתנסות במוצרים חדשים שמגיעים לארץ. יתרה מכך, אפליקציית המועדון מעניקה גישה לפתיחת מכשיר הקרח בתוך הסניף ומאפשרת לחברי המועדון ליהנות מקרח חינם.

חנות אוטומטית - חברת INSHOP בנתה פלטפורמה לחנות אוטומטית מלאה, אותה תפגשו בכניסה לחנות והיא תפעל 24 שעות ביממה (גם שהסניף סגור) ותאפשר ללקוחות לקנות את 200 המוצרים הנמכרים בישראל, זאת מבלי להוציא את כרטיס האשראי למעט ההרשמה שלאחריה המערכת תזהה את הפנים של הלקוח ותאפשר לו לצאת מהחנות האוטומטית ללא תשלום שיתבצע ברקע.

NIMBUS IP - תאפשר ללקוחות רשת אינטרנט מהירה ומאובטחת.

SHARFSHTEIN שמכשיריה פזורים בכל המחלקות הטריות, כולל במאפייה הממוקמת בקדמת החנות, תאפשר ללקוחות לפרוס לחם לעובי ולצורה הרצויים.

PAIRSON מאפשר ללקוחות לקבל חשבונית דיגיטלית ישירות במכשיר הנייד שלהם, ובכך תורם לקיימות סביבתית באמצעות הפחתת השימוש בנייר.

RAS - יאפשר שקילה מדויקת של כלל המוצרים הטריים ובמחלקת הירקות המשקל החמוש ב AI יזהה את סוג הפרי או הירק שיונח עליו ויקל על הלקוח בחיפושים.

DANGOT - אשר עיצבה ובנתה במיוחד עבור SPAR ישראל קופות בשירות עצמי ברמה שטרם נראתה (בעולם) בגודל המספיק לעגלה שלמה, אצלנו לא תתקעו עם המוצרים בידיים.

KONFIDAS - תדאג שכל הטכנולוגיה תהיה מאובטחת לחלוטין ממתקפות סייבר. ואם זה לא מספיק, תוכלו לשחק במסלול הבאולינג (באורך מלא של 27 מטר) בסיום קניתכם ולזכות בהנחות גדולות יותר בקניה הבאה ככל שתפילו יותר פינים.

אחריות סביבתית וחברתית - פירוש המילה SPAR בהולנדית הוא "עץ", שם מחייב. SPAR ישראל שמה לה למטרה לטעת מיליון עצים חדשים בישראל בשיתוף לקוחותיה, היא מעודדת מחזור בקבוקים ותציע ללקוחותיה לתרום את 30 האג' ולהוסיף 10 אג' בעצמה על כל בקבוק שתמחזרו במכונות המחזור האוטומטיות שלה. SPAR ישראל כבר מעסיקה באופן קבוע עובדים רבים בעלי צרכים מיוחדים אשר עובדים בחנות כעובדים מן המניין בשיתוף עמותת "שכולו טוב". במהלך כל השנה, תפעל SPAR וצמצם את אובדן המזון בשיטות חדשות.

מעסיק מועדף והוגן - כמו כן שואפת SPAR ישראל להיות המעסיק המועדף וההוגן בישראל, לעובדיו היא מציעה ארוחות לכל עובד, מסלול קידום ועתודה ניהולית ואפשרות מתמדת להגדיל את משכורתו החודשית, SPAR תשתתף בלימודי אקדמיים של העובדים ותציע סיורים מקצועיים בסניפי SPAR בחו"ל לעובדים מצטיינים. כמו כן SPAR תאפשר לעובדיה לקבל הנחה לקניות בחנות שמשקפת מחירי עלות.

SPAR ישראל - עמדת תשלום עצמאית. וואלה!כסף,
SPAR ישראל - עמדת תשלום עצמאית בסניף כפ"ס/וואלה!כסף

הסניף ייפתח לאחר אירוע השקה שיתקיים בערב ה-18.3 בהשתתפות בכירי המשק בישראל ושותפי הדרך של SPAR בארץ. למחרת, ב-19.3, הסניף ייפתח לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully