וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי מס בפנייה לשר האוצר: זהו המקור התקציבי להשבת מיליארדי שקלים לקופת המדינה

13.3.2024 / 12:25

מליאת הכנסת תעביר היום בקריאה שניה ושלישית את תקציב המדינה שיכלול גזירות קשות עקב המצב הכלכלי הקשה ובשל הוצאות המלחמה הכבדות. האם אפשר לעשות את זה אחרת? עו"ד קובי ואורי גולדמן טוענים שכן

בווידאו: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024 15.01.2024/וידאו (עלה לשרת): עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

מליאת הכנסת תעביר היום בקריאה שניה ושלישית את תקציב המדינה שיכלול גזירות קשות עקב המצב הכלכלי הקשה ובשל הוצאות המלחמה הכבדות. אך בעוד התקציב כולל קיצוצים רבים וגזירות מס קשות, ישנם מי שטוענים כי במהלך פשוט יכולה רשות המסים לגבות מיליארדי שקלים לטובת קופת המדינה המרוקנת, מבלי לפגוע בציבור הרחב, ומבלי העלאות שונות של מיסים.

במכתב שכתבו עורכי הדין קובי ואורי גולדמן מתמחים בדיני מס, הם מציעים לשר האוצר לפתוח מיידית בנוהל של הליך גילוי מרצון בטענה כי הנוהל הכרחי בשעה זו והוא יכול לסייע לקופת המדינה לגבות מיליארדי שקלים: "מזה מספר חודשים עמלים אתה ואנשי משרדך על תכנון נאות של תקציב המדינה לשנה הקרובה, באופן אשר יהלום את צורכי המשק ואזרחי ישראל מחד, ויותאם לעלייה החדה בהוצאות הממשלה בצילה של המלחמה הנוראה והמתארכת מאידך", כותבים עורכי הדין גולדמן ומוסיפים: "בטוחנו כי כוונותיך, כמו גם כוונותיהם של דרגי המקצוע השונים במשרד האוצר, טובות, וכי אתם עושים כל שלאל ידכם על-מנת להציג תקציב מאוזן וחיובי לישראל. לצד זאת, לא ניתן להתעלם מכך שאחד הכלים שיכולים לסייע בענין, גם אם יש כאלה שאינם מזדהים עם כלי זה (והרי לעולם אין 'פה אחד') הוא - כלי הגילוי מרצון - אחד הכלים היותר יעילים והפחות פוגעניים להגדלת הכנסות המדינה ממסים.

"כפי שוודאי ידוע לך, גילוי מרצון הוא הליך אשר מטרתו לעודד נישומים, להגיש דיווח ולשלם את חבות המס בגין מקורות ההכנסה שלא דווחו. התמריץ של ההליך הוא בהסרת המחדל והימנעות מנקיטת הליכים פליליים. בזכות הליך גילוי מרצון, מקבלת המדינה באופן מהיר ויעיל כספים לקופתה, והנישומים פותחים 'דף חלק' מבחינה פלילית. כוח האדם קיים. יתרון נוסף להליך הוא בכך שהכספים נכנסים לארץ ורשת הנישומים מתרחבת.

קובי גולדמן. עמית שעל,
עו"ד קובי גולדמן/עמית שעל
אורי גולדמן. עמית שעל,
עו"ד אורי גולדמן/עמית שעל

"כלי זה, שהופעל לאחרונה ב-2019, כבר הוכיח עצמו כיעיל במיוחד, והשיב לקופת המדינה תוך זמן קצר מיליארדי שקלים. הפעלתו גם בעת הנוכחית, איפה, היא צו השעה".

לסיום כותבים עורכי הדין אורי וקובי גולדמן: "נוהל הגילוי מרצון שאנו מצפים מרשות המסים לפרסם צריך להיות רחב ככל הניתן, כולל קריפטוגרפים ומזומן, ואף לכלול גם דיווח רטרואקטיבי ואולי אף אנונימי. בתקופה בה נדרשים כולנו לסולידריות חברתית לצד משמעת תקציבית, הפתרון של החייאת נוהל הגילוי מרצון מהווה פתרון סוציאלי אולטימטיבי שגם יוכל למנוע גזירות כלכליות קשות אחרות שלא יהיה מנוס אלא לנקוט בהן בהיעדר פתרון אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • מיסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully