וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן שמר את אמו בטלפון כ"פח" ותבע ממנה מזונות, בית המשפט קבע שהיא לא כספומט מהלך

14.3.2024 / 11:07

מריבה בין אם גרושה ובנה המתבגר הובילה את הבן לעבור להתגורר בקביעות עם האב ולהתנכר לאם בצורה חמורה עד כדי נתק מוחלט, ואז גם תבע ממנה מזונות. זו הפסיקה של בית המשפט

בווידאו: עו"ד ירדן שלומי מסבירה על הליך גירושין/עריכה: זיו שטיינר

בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה לתביעות שהגיש אב גרוש, לאחר שבנו הבכור (בן 14) שעל פי פסק הדין שניתן בעת הגירושין היה אמור להתגורר עם אמו, עבר להתגורר בקביעות בבית האב וניתק את הקשר עם אמו.

נסיבות אלה הובילו את האב לתבוע בבית המשפט לא רק את ביטול תשלומי המזונות שנקבעו לו בזמן הגירושין, אלא גם את חיובה של האם בתשלום מזונותיו של הילד שכעת חי בקביעות עם האב בלבד.

בין הקטין ואמו שורר נתק בן למעלה משנתיים וחצי, וכל מאמציה של האם לחדש את הקשר העלו חרס. גם התערבות בית המשפט שחייב את הצדדים להופיע במרכז הקשר של המחלקה לשירותים חברתיים לא הועילה.

התברר כי הקטין עבר להתגורר בבית האב לאחר מריבה שפרצה בינו ובין האם ובמסגרתה, ברגע של סערת רגשות, ביקשה ממנו האם שיעזוב את ביתה ויעבור לבית האב - מה שהקטין אכן עשה ומאז, כך על פי התרשמות בית המשפט, הקטין מקבל מהאב רוח גבית להתנהגותו ומחבל באפשרות לחידוש הקשר עם האם.

ניכור בין בן לאמו. ShutterStock
ההתנכרת וגם ירשת?/ShutterStock

בית המשפט התרשם כי האב חפץ בהנצחת הנתק, והוא אפילו מידר את האם מחגיגות בר המצווה של הבן ומנע ממנה לקבל תמונות של עלייתו לתורה. בהמשך פעל האב להוציא את האם מקבוצת הוואטסאפ הכיתתית של הבן משום שלא השתתפה בהעברת כספים לפי דרישת הוועד.

בפסק דין מנומק מפרטת השופטת עפרה גיא מבית המשפט לענייני משפחה באשדוד כי מעבר הילד למגורים קבועים בבית האב מהווה שינוי נסיבות שמצדיק את ביטולו של חיוב המזונות שנקבע לאב בזמן הגירושין, ומכאן שיש לבחון את עצם החיוב מחדש, ובכלל זאת את חלוקת תשלומי המזונות בין ההורים.

יחד עם זאת קובע פסק הדין שלא הוכחה שום הצדקה מהותית בהתנהגותו של הילד שמתנכר לאימו, ולאור התעקשות האב שנמנע מלנקוט כל פעולה לעצירת ניכור הורי כנגד האם, התקבלה התוצאה כי מדובר ב"בן מרדן" - מושג שמקורו הלכתי ומשמעותו המעשית מגיעה עד פטור מתשלום מזונות הילד. קביעת המרדנות קיבלה חיזוק גם מכך שבבית המשפט התגלה ששמה של האם שמור באנשי הקשר של הבן כ"פח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עו"ד אוהד הופמן. ישראל וייל,
עו"ד אוהד הופמן/ישראל וייל
עו"ד דניאל פרידנברג. ישראל וייל,
עו"ד דניאל פרידנברג/ישראל וייל

עורכי הדין דניאל פרידנברג ואוהד הופמן ממשרד "הופמן & פרידנברג" המתמחים בענייני משפחה וירושה מסבירים כי פסק הדין מיישם את הפסיקה שקבעה שהורה איננו רק "כספומט" לתשלומי מזונות, וכי חובתו של הורה לזון את ילדיו כפופה בחובתו של הילד לנהוג בהוריו בכבוד בסיסי.

גילויים מרחיקי לכת אודות הענקת כינויי גנאי לאם ומידורה מהתרחשויות מהותיות בחיי בנה, מוביל לתוצאה שבה אין צורך לדון בחבות האם לשלם מזונות עבור בנה המתנכר לה, ובפרט לאור הניתוחים של בית המשפט אודות מצבו הכלכלי של האב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully