וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים בצפון: "באנו לכנסת לדבר עם סמוטריץ' והוא ברח מאיתנו"

13.3.2024 / 13:55

ראש מחאת העצמאים בגליל, צחי אליהו, אמר כי העסקים ביישובים שלא פונו לא מקבלים פיצוי מאז ינואר, למרות ששגרת החיים בהם נעצרה לגמרי: "צימרים ומסעדות ריקים, עסקים גוססים ואין עם מי לדבר. סמוטריץ' ברח לי בפנים למרות שהוא יודע מי אני ולאיזה צורך באתי לדבר אתו"

בווידאו: מפקד פיקוד הצפון: ״אנחנו מחזקים את המוכנות ליציאה למתקפה בלבנון״/צילום: דו"צ

עסקי הצפון קורסים בשל הפינוי ועצירה מוחלטת של התיירות המשפיעה על שורת עסקים: צימרים, מסעדות, חנויות ועוד. בעלי העסקים בצפון הופתעו לגלות ביישובים שלא פונו הפסיקו בעלי העצמאים לקבל פיצוי החל מינואר, למרות שגם ביישובים אלה שגרת החיים נעצרה לחלוטין.

צחי אליהו, ראש מחאת העצמאים בגליל, סיפר ראיון לרדיו צפון 104.5 כי "השגרה שלנו ביומיום ביישובים שהם עד תשעה קילומטר מהגבול וקצת יותר, היא של טילים, שיגורים, יציאות, כוחות צבאיים וטנקים בשטחים שלנו, מלא חיילים. זו הגזרה והמציאות שלנו".

לדבריו, "שר האוצר החליט שהוא בינואר-פברואר עוצר לנו את מתווה הפיצויים. צימרים ריקים לא מקבלים פיצוי, מסעדות, ענף הבנייה גוסס פה ואין עם מי לדבר. אין פיצוי מינואר לעסקים שלא פונו".

לדברי אליהו, הוא עלה לכנסת וניסה לדבר על הנושא עם שר האוצר, אך האחרון לא הסכים: "ניסינו לדבר עם השר, אין עם מי לדבר. פגשתי אותו פיזית בכנסת, הלכתי לישיבת סיעה והוא ברח לי בפנים למרות שהוא יודע מי אני ולאיזה צורך באתי לדבר אתו. ביום שני הקרוב אנחנו נעלה לכנסת ונפגין תושבי הגליל ואנשי העסקים בגליל".

וומה אתם דורשים? "להכיר בנו. אנחנו חיים בצל המלחמה, היינו מתים להמשיך לעבוד בלי לקבל פיצוי אבל זה לא נראה קרוב. אם היינו יכולים למשוך חודש חודשיים ולהמשיך הלאה - מילא. אבל זה לא הולך להיות קצר.

"קורים דברים שלא מפורסמים בחדשות מלבד טילים ויירוטים שאני לא אפרט עליהם מטעמי ביטחון שדה. אבל זה הולך להיות ארוך, החגים לפנינו - פורים, פסח, שבועות. בדרך כלל הצפון פורח, אם נגיע עד על שבועות ויום העצמאות ללא הסדר יקרסו מאות עסקים אם לא אלפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully