וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הביקוש בפסח עצום אבל לא נגבה מחירים חזיריים, הצפון לא במשחק וטיסות זה מינימום אלף דולר"

14.3.2024 / 7:19

מנכ"ל רשת ישרוטל ליאור רביב מצפה לפסח חזק ומתחייב: "לא נגבה מחירים חזיריים"; הוא כופר בטענה שהכריח מפונים לעזוב: "הצענו להם תווי שי, מי שרצה להישאר נשאר", ומגלה כי העובדים מירדן ממשיכים להגיע: "מה לעשות שישראלים לא רוצים לשטוף כלים ולנקות שירותים"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

כאותו הקפיץ המחזיר למקומו כל פעם מחדש את חייל הבדיל המתכופף במשחק הילדים, כך גם ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. המהפכה המשפטית כופפת אותו אך הוא התרומם ניצב על הרגליים.

המלחמה בעזה הטיחה אותu על הרצפה אך הוא שוב קם במהירות של מתאגרף שחטף סנוקרת. מבחינת הרשת המלחמה בימים אלה כמעט נמצאת בשלביה האחרונים ורביב מביט באופטימיות רבה לקראת הפסח הקרוב.

"פסח הולך להיות חזק מאוד. הביקוש עצום במיוחד השנה. כל מלונות הצפון אינם במשחק. טיסות לחו"ל עולות 1,000 דולר מינימום וזה במקרה שאנשים לא חוששים לטוס. המלונות באילת נותרו אחד ממקומות המפלט הבודדים", אומר מנכ"ל הרשת ליאור רביב.

האם ניצלתם את החג להעלות מחירים במלונות יוקרה כמו רויאל ביץ'?
"המחירים השנה יהיו כאלה המקובלים בתקופת החגים. סוף השבוע לזוג עולה אלפי שקלים בודדים ולא כמו בחלק מהפרסומים שבהם מדובר על 5,000 שקלים או אפילו כפול מזה. לא ניצלנו את הביקוש לגביית מחירים חזיריים".

רשת ישרוטל תפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2023 ולשנה כולה בסוף מרץ. הדוחות, כמו אצל מרבית החברות הבורסאיות, יושפעו מהמלחמה בעזה.

הרשת אירחה בשיא המלחמה 15 אלף מפונים וגם אימצה חלק מהיישובים. החברה העמידה לרשות המפונים גם את מלונות היוקרה כמו מצפה ימים (מפונים מכפר יובל), בראשית, כרמים ויערות הכרמל.

בתקופת המלחמה ויתרה הרשת על שירותי ספא וצמצמה את מצבת העובדים שלה ב-40%. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 גדלו ב-5% ל-1.5 מיליארד שקל. הרווח ירד ב-5% ל-190 מיליון שקל. אבל אין ספק שאירוח המפונים הציל את המלונות ברבעון המלחמה.

"בסוף החודש יפורסמו הדוחות ל-2023 והם הולכים להיות בסדר למרות הרבעון שהוא היה רבעון המלחמה", רומז המנכ"ל לתוצאות אך לא מעבר לכך.

מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה!
יעורת הכרמל. הרשת צמצמה את מצבת העובדים שלה ב-40% בימי המלחמה/מערכת וואלה!, ללא

היו טענות בתקשורת שאילצתם מפונים לעזוב את מלונות היוקרה כדי לארח בתנאים כדאיים יותר אורחים רשמיים.
"אין אמת בטענות. אירחנו 15 אלף מפונים עם הקהילות קשות ביותר. חלק מהמפונים התאהבו בנו וזכינו לאלפי מכתבי תודה. טענות מתייחסות לאירוע נקודתי של תושבי קריית שמונה שרצינו להעביר מרויאל ביץ', רויאל גרדן והמלך שלמה משיקולים לוגיסטיים למלון אחר באילת. היה חשוב שכל המפונים ישהו במלון אחד.

"לא הכרחנו ואמרנו מי שרוצה שלהישאר שיישאר. נתנו חבילת הטבות לעוברים לת"א או למלון לגונה כולל תמריץ בצורה של תווי שי כדי לתמוך בכלכלה המקומית באילת. התהליך כולנו נעשה בשיתוף פעולה אבל עשו מזה מן רעש מיותר. לזכות המפונים יאמר שהם מתייחסים למלונות כאילו זה הבית שלהם".

אני מבין שמשרד התיירות מתגמל אתכם בצורה הוגנת בין השאר בזכות שר התיירות חיים כץ.
"שר התיירות ומשרד התיירות עשו עבודה מדהימה למען המפונים והמלונות עבודה מדהימה. למלונות משלמים 740 שקל ללילה לזוג ועבור כל ילד נוסף זה 200 שקלים. שהיה עבור יחיד מסתכמת ב-518 שקל ליחיד. המדינה נתנה ארכה נוספת לשהייה עד סוף שנת הלימודים בחודש יולי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. אריאל בשור,
רביב. "לא הכרחנו אף אחד לעזוב"/אריאל בשור

אין הסתדרתם מבחינת המחסור בכוח האדם בעקבות המחסור עובדים פלסטינים?
"אכן 400 פלסטינים שעבדו אצלנו ירדו ממצבת כוח האדם. מחכים שאולי ייכנסו עובדים זרים אחרים שיחליפו אותם. למרות המלחמה העובדים מירדן ממשיכים להגיע לעבוד כרגיל. יש מחסור חמור בעובדים ישראל.

"מה לעשות שישראלים לא רוצים לשטוף כלים, לא אוהבים לנקות חדרים ושירותים ולא רוצים להיכנס לתוך הסירים. תן להם לעבוד בהייטק".

בחודש שעבר הכרזת על הרחבת פעילות המלונות ליוון. איך מתקדם המיזם?
"המיזם עושה רק את צעדיו הראשונים ואני צופה שזה יהיה מדהים. מלון אחד באתונה כבר החל לפעול ושניים אחרים נמצאים בשיפוצים. יש לנו עוד שני מלונות נוספים ברומא ואני צופה את התרחבות נוספת של הפעילות בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully