וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי מירון, מנכ"ל גיוון אימג'ינג: השגנו את המטרה - האבחון באמצעות קפסולה נחשב למיינסטרים

שירלי יום-טוב

21.3.2003 / 8:38

גיוון אימג'ינג מפתחת כעת פתרון ייחודי עבור השוק היפאני וקפסולה שתאפשר אבחון מחלות במעי הגס; "לאחר המלחמה ואחרי שנציג רווחיות, תנועת המשקיעים במניה תהיה שונה לגמרי" * פרשנות: גיוון תצמח ב-100%?



גבי מירון, מנכ"ל חברת גיוון אימג'ינג הישראלית מיקנעם, לא חשב שהחברה אותה הוא מנהל תגיע להישגים שנרשמו ברקורד שלה, בקצב המהיר בו עשתה זאת ב-5 שנות פעילותה. זה לא שמירון חשב שהמוצר של החברה, קפסולה המכילה מצלמה זעירה לאבחון בעיות במעיים, אינו מוצר חדשני וטוב. גם לא מדובר בכך שמירון חשש מכך שרופאים בתחום הגסטרו, לא יאמצו את השימוש בגלולה. אבל, בגיוון אימג'ינג מרגישים נוח לומר היום שהיו לחברה כמה הפתעות בדרך, ומדובר על הפתעות חיוביות.



גיוון אימג'ינג החלה למכור את קפסולת ה-M2A שפיתחה ברבעון השלישי של 2001, לאחר קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). בנקודת הזמן הנוכחית, מעל 60% ממכירות החברה, שהסתכמו ב-2002 ב-28.9 מיליון דולר, הן בארה"ב, כאשר החברה פועלת גם בשאר חלקי העולם עם מערכת הפצה ב-50 מדינות ומשרד שמפעילה החברה ביפאן, בה היא מזהה היום פוטנציאל נרחב.



הקפסולה של גיוון אימג'ינג מאפשרת איתור בעיות במעי הדק, כמו דימומים, תופעת המעי הרגיש ומחלת קרון. עיקר המכירות של גיוון אימג'ינג מבוססות על ההכרה הנרחבת מצד גסטרואנטרולוגים בעדיפותה של הקפסולה באיתור דימומים במעי הדק, על פני שיטות מסורתיות אחרות כגון צילום רנטגן.



המנהיגות בתחום הגסטרו הכירה בגלולה



"בשנת 2002 המטרה שלנו היתה ליצור מצב בו אבחון דימומים בעזרת הקפסולה הוא בבחינת מיינסטרים, כלומר האופציה הנבחרת על ידי רופאים בתחום, והכרה בקפסולה מצד המנהיגות של תחום הגסטרו", אומר מירון. "רצינו להגיע למצב בו לא קיימת בכלל שאלה בכל הנוגע ליכולת האבחון של הגלולה". מירון אומר כי המטרה הזו הושגה, והיום גיוון אימג'ינג לא צריכה להשקיע בעניין מאמץ רב. "זה בא לידי ביטוי בכמות ההרצאות הנסובות סביב שיטת האבחון הזו ובכך שבסימפוזיונים, כמו בזה האחרון שהתקיים בסן פרנסיסקו, הגיעו 2,000 מומחים בתחום להקשיב להרצאות בעניין".



את החיזוק לכך שהאבחון בעזרת הקפסולה של גיוון "תפס חזק", ניתן למצוא גם במספר חברות הביטוח האמריקאיות המסבסדות כיום את הליך האבחון בגלולה. עד כה הגיע מספר המבוטחים האמריקאים, הזכאים לאבחון באמצעות הגלולה, לכ-70 מיליון, ויש לזכור, כי מדובר בתהליך שארך כשנה וחצי.



אז מה הלאה? מסתבר שדי הרבה. ראשית, גיוון אימג'ינג ממשיכה להסתער על השוק האמריקאי. "פוטנציאל המבוטחים בארה"ב עומד על 240 מיליון, ואנו נגיע למצב בו כולם יוכלו ליהנות מסבסוד האבחון", אומר מירון. "התהליך קורה מהר ובכל מקרה, ההתקדמות עד כה היתה מהירה ממה שצפינו". מאירופה היו לגיוון אימג'ינג ציפיות קצת פחות גבוהות מלכתחילה, בשל המצב הכלכלי ותקציבי הבריאות ההולכים ומצטמצמים. גם בהמשך לא מצפה החברה לקבל אישורי סבסוד רבים ביבשת זו.



השוק היפאני מצדיק בידול המוצר



התפתחות מעניינת צפויה בהמשך בכל הקשור לשוק היפאני, הנחשב עדיין טריטוריה חדשה לגמרי עבור גיוון אימג'ינג, שכן החברה נמצאת כיום רק בשלב הניסוי וצופה לקבל את אישור רשויות הבריאות לפני סוף 2003. המכירות אמורות להתחיל ב-2004. אבל, בנוסף לאבחון בעזרת קפסולת ה-M2A, יש לגיוון כוונות רחבות יותר בארץ השמש העולה.



"מלבד קפסולת ה-M2A, אנו עובדים על פתרון ייחודי עבור השוק היפאני המאפשר 'סריקת גסטרו' (Gastro Screaning) לאוכלוסיה בריאה, כדי לנסות ולאתר מחלות קיבה". ההשקעה בפיתוח מוצר ייעודי עבור השוק היפאני מבוססת על פוטנציאל לרשום הכנסות ייחודיות משוק זה, בשל העובדה שביפאן קיים אחוז גבוה של מקרי סרטן קיבה בקרב האוכלוסיה, וחברות יפאניות מבצעות סריקה כזו אצל כל עובדיהן מעל גיל 40. "ביפאן עושים 10 מיליון צילומי רנטגן בקיבה בשנה ובאמצעות אבחון על ידי הקפסולה תתקבל רמת אבחון טובה יותר, וזאת ללא קרינה". מירון מציין כי הפוטנציאל הגלום בשוק היפאני מצדיק בידול של המוצר וכי אין צורך להגיע עם מוצר דומה לשוק האמריקאי, למשל.



פוטנציאל גדול נוסף מצוי בהרחבת האבחון באמצעות הגלולה, כך שייחשב ל"מיינסטרים" גם עבור מחלות נוספות. אחת כזו היא מחלת קרון, שגיוון ממקדת כעת מאמצים לקבל "קוד חיוב" לאבחון שלה באמצעות הגלולה, בקרב חברות הביטוח האמריקאי. קוד חיוב כזה, הקיים כבר עבור בליעת הקפסולה לטובת אבחון דימום במעי, יקל על ביסוסה של הגלולה כאמצעי אבחון עדיף גם עבור מחלה זו.



הכסף הגדול - במעי הגס



"אבחון הדימומים בעזרת הגלולה הוא רק ראש גשר, שנועד להרחבה בהמשך", אומר מירון. הפוטנציאל הוא גדול, שכן בארה"ב בלבד מאובחנים כחצי מיליון חולים במחלת קרון בשנה, ולדברי מירון יש עוד מיליונים שעדיין לא אובחנו. כיום, מתוך 70 מיליון המבוטחים בארה"ב, רק 2 מיליון מבוטחים לקבלת כיסוי לאבחון מחלת קרון באמצעות הגלולה.



בכל הקשור למעיים, נראה שהכסף הגדול מצוי דווקא באבחון מחלות במעי הגס, טריטוריה אליה קפסולת ה-M2A לא מתאימה עדיין. מירון אומר כי בכל נושא המעי הגס, קיימות עדיין בעיות רבות עליהן מנסים להתגבר בגיוון. אלה, למשל, כוללות מאפיינים פיזיולוגיים שונים של המעי הגס, כמו קוטר גדול יותר המחייב תאורה גבוהה יותר לצורך ביצוע הצילום. מירון לא חושף את המועד בו צפויה גיוון להציע גלולה עבור המעי הגס ומציין כי מעבר לבעיות הפיתוח, גיוון צריכה גם לשכנע את החברות הגדולות הפועלות בגזרת המעי הגס, ביתרונות הגלומים בקפסולה. "החברות היפאניות, כמו אולימפוס, מחזיקות כ-90% משוק הקולונוסקופיה. גיוון צריכה לגרום להן להבין שהן ירוויחו מקיומה של קפסולה למעי הגס, כי ככל שיותר אנשים יאובחנו בעזרת הקפסולה, גם יותר אנשים יטופלו באמצעים המוצעים על ידן".



ולסיום, מספר מילים על התוצאות הכספיות הצפויות בטווח הקרוב וגיוסי הון. מירון לא רואה צורך בגיוס כסף בנקודת זמן זו, מכיוון שהחברה צפויה להציג תזרים חיובי מפעילות שוטפת עוד השנה. את 2002 היא סיימה עם 35 מיליון דולר בקופה. מירון גם לא מוטרד ממחיר המניה, העומד כעת על 8.8 דולרים (החברה הונפקה לפי 12 דולר למניה). "לאחר המלחמה ולאחר שנציג רווחיות, תנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully