וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העלמת מס: נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר נדון ל-14 חודשי מאסר

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 14:32

שרגא ברוש הורשע ביולי האחרון בזיוף ומרמה שחסכו לו תשלום מס בהיקף של 1.6 מיליון שקל. בנוסף למאסר ישלם קנס של מאה אלף שקל

בווידאו:שטרות בשווי עשרות אלפי שקלים הושלכו מחלונות בית בעת פעילות של שוטרי המחוז הצפוני ורשויות המס כנגד חשוד בהעלמת מס מהעיר שפרעם, 2 באוגוסט 2023/דוברות המשטרה ודוברות רשות המיסים

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ה') 14 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בסך 100 אלף שקל על שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר לאחר שהורשע בעבירות מס של כ-1.6 מיליון שקל.

ביולי האחרון הרשיעה השופטת דנה אמיר את ברוש בזיוף ומרמה שנועדו, כך על פי כתב האישום, להציג מצג שווא בפני רשויות המס בכדי לחסוך כ- 1.55 מיליון שקל מס, בגין מכירת מניות שבהם החזיקה החברה.

ברוש נאלץ להתפטר מתפקידו כנשיא התאחדות התעשיינים לפני כארבע וחצי שנים, עת נחשפו החשדות נגדו. כתב האישום בפרשה הוגש לפני כשלוש שנים.

על פי כתב האישום, שרגא ברוש ואחיו יריב ברוש החזיקו במניות חברת א.ל.ע.א השקעות, שהחזיקה במניות עושרד גז טבעי, שעסקה בהפקת גז ממאגר תמר. א.ל.ע.א מכרה את מניותיה בעושרד, עסקה שהסבה לה רווח הון של כ-8.6 מיליון שקל.

בגזר הדין ציינה השופטת אמיר כי "בכל שלב יכלו הנאשמים לחדול מניסיונותיהם לקבל את הכרת הנאשמת כחברה משפחתית במרמה על יסוד המסמכים המזויפים אך הם בחרו שלא לעשות כן. ... יש טעם רב בטענת המאשימה לפיה נסיבות ביצוע העבירות במקרה זה מלמדות על פיתוי גדול לבצען לאור הסיכון הנמוך בגילוין. זאת אף ביחס לעברות מס מהסוג הנדון המבוצעות תדיר יותר תוך השמטת הכנסה וגם הן קשות לגילוי, אך קיים גם הצד השני אשר מודע להכנסה שהועלמה דרכו או דרך הצלבת הנתונים יכולה להתגלות העבירה..."

ביחס לתפקידים שמילא ברוש במהלך חייו הציבורים ציינה כי: "לא מצאתי כי יש להתחשב לקולא בעת בחינת נסיבות ביצוע העבירות בכך שהנאשם מילא תפקידים ציבוריים בהתנדבות ללא שכר לאורך השנים כידוע, מבצעי עבירות צווארון לבן מהסוג הנדון הם פעמים רבות כאלה אשר מנהלים אורח חיים נורמטיבי לבד מביצוע העבירות ותרמו לחברה ולמדינה לאורך שנים, גם בפן הכלכלי..."

לאור האמור נגזר על ברוש 14 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן 100,000 שקל קנס. על החברה שבבעלתו שכבר אינה פעילה נגזר קנס סימלי בגובה 1 שקל.

התיק נחקר על ידי יחידת החקירות של מס הכנסה, פקיד שומה חקירות ת"א ונוהל על ידי עו"ד נעם עוזיאל וחופית שרים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

שרגא ברוש. Creative Commons
ברוש. זייף שלושה מסמכים שהיו מאפשרים לו לשלם מס מופחת/Creative Commons

על פי כתב האישום ביקשה החברה להכיר בה כחברה משפחתית, סטטוס שהיטיב את מצבה מול רשויות המס.

לו הייתה חברת א.ל.ע.א חברת משפחתית הייתה לה הטבת מס בגין רווחי ההון. לפי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק לאחר חודש יוני 2015, החליטו ברוש ובר לבב, רואה החשבון של החברה, לרמות את פקיד השומה על ידי יצירת מצג כוזב לפיו הוגשה בקשה להכיר בחברה כחברה משפחתית במועד.

לצורך כך, זייפו השניים, בצוותא, שלושה מסמכים שתכליתם הייתה להציג מצג לפיו הוגשה הבקשה בתוך 3 החודשים ממועד היווסדה של החברה. השניים הגישו מסמכים לפקיד השומה אשר כוללים את המסמכים המזויפים. ברוש ורואי החשבון בר לבב פנו כמה פעמים לפקיד השומה, וביקשו להכיר בחברה כמשפחתית על בסיס המסמכים המזויפים.

ב-18 בינואר 2017, הגישו ברוש ובר לבב לרשות המיסים דוח שנתי על הכנסות החברה לשנת 2015, בחתימת ברוש, שאליו צורף דוח כספי מבוקר על ידי רואי החשבון בר לבב. בדוח נכתב כי החברה נרשמה כחברה משפחתית. עקב הפניות וההצהרות ותוכנן הכוזב, סווגה החברה כמשפחתית. בן ברוך, ששימש כרואה החשבון של שרגא ברוש, מואשם שהגיש את דוחותיו האישיים למס הכנסה.

השופטת עמיר קבעה כי טענות התביעה הוכחו מעל לכל ספק סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully