וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: רובינשטיין וארבל ימונו לבית המשפט העליון רק בתום חקירות הבכירים

ברוך קרא

21.3.2003 / 9:52

לפיד תומך עקרונית במינוי רובינשטיין וארבל לבית המשפט העליון, אולם גובר הסיכוי שהשניים ימונו לעליון רק לאחר שיתפנו כיסאות נוספים בראשית 2004



שר המשפטים, יוסף לפיד, החליט כי יסכים למינויים של היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה עדנה ארבל, לבית המשפט העליון, רק לאחר שיסיימו את עבודתם בכל תיקי החקירה הרגישים שמתנהלים נגד אישי ציבור, ביניהם תיק אריאל שרון וחברות הקש; תיק אהוד ברק והעמותות, תיק האי היווני שבו חשוד, בין השאר, שר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט, ותיקים נוספים. לפיד תומך עקרונית במינוי רובינשטיין וארבל לבית המשפט העליון, אולם לאור התניית תמיכתו נראה שסיכוי השניים להתמנות בסבב המינויים הקרוב נחלש, וגובר הסיכוי שהשניים ימונו לעליון רק לאחר שיתפנו כיסאות נוספים בראשית 2004.



לפיד סבור כי כל מינוי של יועץ משפטי או פרקליט מדינה בעת שחקירות כל כך רגישות נגד ראש ממשלה, שרים וחברי כנסת, לא הסתיימו, עלול להיתפש כמינוי שנועד לסייע לאנשי הציבור להתחמק מאימת הדין. מעבר לכך, הוא סבור כי ראוי שהיועץ והפרקליטה שליוו חקירות אלה במשך תקופה כה ארוכה, יהיו אלה שיחליטו בסופו של דבר אם לסגור את התיקים, או להעמיד את החשודים בהם לדין. כאמור, אם יקבלו שאר חברי הוועדה למינוי שופטים, שטרם הוקמה, את עמדתו של לפיד, הרי שמינויים של רובינשטיין וארבל לבית המשפט העליון יידחה לפחות ל-2004, אז יתפנו מקומות נוספים בבית המשפט העליון.



לאחר מחלוקות פנימיות קשות, הגיע שלשום נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ושאר השופטים בבית המשפט העליון לעמדה משותפת בעניין המינויים. ההחלטה היא שנציגי בית המשפט העליון בוועדה ימליצו למנות בסבב המינויים הקרוב את רובינשטיין, ארבל, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים נאור, ושופט בית משפט המחוזי בתל אביב, אשר גרוניס, כשופטים בבית המשפט העליון. השופטים החליטו שלא לתמוך במינויה של פרופ' נילי כהן לבית המשפט העליון, זאת בעקבות התנגדותו של רוב ההרכב, ובניגוד לדעתו של ברק שתמך בכהן. המועמדים אמורים להחליף את שני השופטים שפורשים בקרוב, יצחק אנגלרד וטובה שטרסברג כהן, וכן את השופט שכבר פרש, שלמה לוין. לאחר שהתקבלה ההחלטה, הודיע עליה הנשיא ברק לשר המשפטים.



לכאורה, ההחלטה של שופטי בית המשפט העליון היתה צריכה לעבור את משוכת הוועדה למינוי שופטים, שתקום בקרוב, באופן חלק, אולם בהנחה שעמדתו החדשה של לפיד תתקבל על ידי שאר חברי הוועדה, נראה שארבל ורובינשטיין ייאלצו להמתין בסבלנות ולהתמקד בסיום תיקי החקירה הרגישים. חלק מתיקי החקירה עדיין לא נמצאים בשלבי העבודה האחרונים, בעיקר פרשת שרון וחברות הקש, ופרשת האי היווני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully