וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעות המלחמה על הצרכן הישראלי: חזרה לשגרה או ירידה בהוצאות?

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 14:10

חמישה חודשים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, בודקת חברת שבא את נתוני ההוצאות בערים המרכזיות במהלכה: מסיכום הנתונים ניכרת התאוששות וחזרה לשגרה בערי הדרום לעומת ירידה בהוצאות בערי הצפון

אישה קונה בגדים. ShutterStock
מהשפעות המלחמה: התאוששות עסקית וחזרה לשגרה או ירידה בהוצאות?/ShutterStock

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, ערכה בדיקה כלכלית באמצעות ניתוח ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בהשפעת המלחמה.

למעלה מ- 5 חודשים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, ניכר כי בערי התיירות נרשמת חזרת הכנסים והנופשים לאילת הובילה את ההוצאות בכרטיסי אשראי בעיר לירידה של 6% בלבד בשבוע שעבר, אבל בטבריה ההוצאות עדיין נמוכות ב-20%.

הנתונים הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית מצביעים על כך שהערים קריית שמונה ושלומי ממשיכים להיות הישובים העירוניים עם הפגיעה הקשה ביותר בפעילות העסקית עם יותר מ- 70% ירידה בהוצאות בשבוע ה-21 של המלחמה (25 בפברואר עד ל-2 במרץ), לעומת זאת בעיר שדרות נרשם נתון של ירידה בהוצאות באשראי בהיקף של 33% בלבד - הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת המלחמה.

הערים המבוססות על תיירות הפנים, טבריה ואילת, רושמות מגמות הפוכות במהלך השבועות של חודש פברואר. בעיר אילת שבה חלה ירידה במספר המפונים במלונות, ולעומת זאת עליה בנופשים ובכנסים המתקיימים בעיר, נרשמה התאוששות משמעותית והיא עומדת על ירידה בהוצאות של 6% בלבד לעומת שבוע ממוצע. לעומת זאת, בטבריה ניכרת ירידה בגובה 17%.

על רקע הירידה בעצימות המלחמה, המשך החזרה של כוחות המילואים למשק ולעבודה מהמשרדים, העיר ת"א-יפו רשמה בשבוע שעבר היקף הוצאות של 1.957 מיליארד ש"ח המהווים עליה בשיעור של 11% לעומת הממוצע.

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: "הפילוח הגיאוגרפי של ההוצאות בכרטיסי אשראי מעניק את האינדיקציה הטובה ביותר להתאוששות המשק הישראלי מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל". במהלך חודש פברואר נרשמו התאוששות וצמיחה בהוצאות באשראי בערי הדרום דוגמת שדרות, נתיבות, אופקים ואשקלון, ולעומת זאת בערי הצפון (קריית שמונה ושלומי) היקף ההוצאות באשראי ממשיך להיות נמוך מהממוצע בשיעור של יותר מ-75%.

"גם בערי התיירות קיימת מגמה ברורה של התאוששות בהוצאות, בעיר אילת נתוני האשראי מצביעים על ירידה של 6% בלבד, ואילו בטבריה היקף ההוצאות עדיין נמוך בכ-20% מהממוצע טרום המלחמה.
החזרה של המילואימניקים למשק החזירה את ת"א למסלול, ויחד עם יום השבתון בבחירות המקומיות, העיר רשמה הוצאות גבוהות ביותר מ-10% בשבוע ה-21 של המלחמה.

ירושלים לעומתה, לא מצליחה להתאושש בצורה מלאה וההוצאות בה עדיין נמוכות בהיקף של כ-10% לעומת השגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully