וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מראני: יש לנו הבנות מאוד ברורות עם הממשל האמריקאי בנוגע לבקשת הערבויות שהגשנו, אם כי עדיין אין הסכם"

אלי דניאל

21.3.2003 / 11:44

מנכ"ל האוצר: "ההבנות יגיעו לכלל מיצוי בעת שהממשל יגיש את הצעת החקיקה לקונגרס במסגרת חוק ההקצבות המיוחדות"; "צעד זה צפוי להתבצע, כנראה, במהלך השבוע הבא"; "אנו לא צופים קשיים בהסדרת העניין" * ממשלת ארה"ב הודיעה כי תעמיד לישראל ערבויות בסך 9 מיליארד דולר ומע



בעקבות הפרסומים שהיו ביממה האחרונה בסוכנויות הידיעות ובאתר Ynet, לפיהם מסר דובר מחלקת המדינה בארה"ב, ריצ'רד באוצ'ר, שטרם נתקבלה החלטה הנוגע לבקשת הערבויות אותה הגישה ישראל לממשל האמריקאי - ערבויות בסך של שמונה מיליארד דולר ומענק ביטחוני בסך ארבעה מיליארד דולר, מסר הבוקר ל-TheMarker, אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר, כי "יש לנו הבנות מאוד ברורות עם הממשל האמריקאי בנוגע לבקשת הערבויות שהגשנו, אם כי עדיין אין הסכם. ההבנות יגיעו לכלל מיצוי בעת שהממשל יגיש את הצעת החקיקה לקונגרס במסגרת חוק ההקצבות המיוחדות. צעד זה צפוי להתבצע, כנראה, במהלך השבוע הבא. עד אז אנחנו מחויבים בזהירות ולכן איננו אומרים שיש הסכם אלא הבנות".



מראני הוסיף כי "הליך החקיקה בקונגרס יכול לקחת כמה ימים, כמה שבועות או אפילו חודש עד חודשיים. אנחנו לא ראינו עד כה שיבוש בדרך או תקלה. היו לנו שיחות רבות עם האמריקאים ואנו לא צופים קשיים בהסדרת העניין".



שלשום בלילה נמסר כי היועצת לביטחון לאומי של ממשלת ארה"ב, קונדוליסה רייס, הודיעה כי הממשל האמריקאי החליט להעניק לישראל ערבויות בהיקף של 9 מיליארד דולר לצד סיוע ביטחוני בסך של מיליארד דולר. ככל הידוע, החלטת הממשל להגדיל את היקף הערבויות אל מעבר לסכום אותו ביקשה ישראל - שמונה מיליארד דולר, נבעה מהתרשמותו החיובית מהתוכנית הכלכלית של הממשלה להבראת המשק, תוכנית אשר מהווה תנאי לקבלת הערבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully