וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי יורד יום שביעי ברציפות על רקע ידיעות על כיבוש שדות הנפט בצפון עיראק

רן דוידוב

21.3.2003 / 12:30

ידיעות על כניעות המוניות של כוחות עיראקיים מגבירות הציפיות למערכה קצרה ומסייעות לירידת המחירים, שצנחו בכ-24% בששת הימים הקודמים; בלונדון נפל מחיר הברנט מתחת ל-25 ד'



מחיר הנפט הגולמי שב לרדת, יום שביעי ברציפות, לאחר הפוגה בשעות הבוקר. ידיעות על כניעת כוחות גדולים של עיראק שהצטרפו לדיווח על תפיסת שדות הנפט בצפון המדינה סייעו לחדש את ירידת מחירי הנפט. גם ידיעות שכוחות עיראק הבעירו עד 30 בארות נפט בדרום המדינה לא מצליחים לבלום את ירידת המחירים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי ירדו ב-2%, או 57 סנט, ל-27.55 דולר לחבית במסחר המקוון בבורסת הסחורות של ניו יורק. הנפט מסוג ברנט למסירה במאי יורד ב-2.4% אחוז, או 57 סנט, בבורסת הנפט בלונדון, למחיר של 24.93 דולר לחבית.



כוחות אמריקאיים כבר השתלטו על שדה הנפט קירקוק בצפון עיראק, נאמר בדיווחים של הבי.בי.סי שלא קיבלו אישור. בנוסף נכנעים כוחות גדולים של עיראק בפני צבאות אמריקה ובריטניה ומגבירים את הציפייה למערכה קצרה ומכרעת. כתוצאה מכך ממשיך מחיר הנפט לצנוח, לאחר שאיבד בששת הימים האחרונים 24%.



עד 30 בארות נפט עולים באש בדרום עיראק, בשדה רומליה, אמר שר ההגנה הבריטי ג'ף הון לרשת BBC. אנליסטים מזהירים כי רמות המלאי הנמוכות בעולם המערבי והבערת בארות הנפט שעלולה להוציא אותן מכלל פעולה עלולות להחריף את המחסור בנפט.



למרות זאת יש המרגיעים ואומרים שסיום החורף בחצי הכדור הצפוני הביא לירידה משמעותית בביקוש לנפט. בנוסף, ייצוא כמויות ענק של נפט מערב הסעודית לארה"ב בשבוע שעבר מסייע לשכך את מרבית החששות מפני מחסור בהספקה ורמות מלאי נמוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully