וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש מצוין בקרנות ההשתלמות: כמה הרווחתם בפברואר?

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 11:52

מדדי חו"ל זינקו בפברואר ומשכו איתם את הבורסה המקומית, התוצאה היא עליות חדות בקרנות ההשתלמות במסלול הכללי: "השוק המקומי התמלא בתחושת אופוריה לאור התחזקות השקל וההשפעה הלא חזקה שהייתה להורדת דירוג האשראי"

בווידאו: ניר קיפניס בטור דעה על ביטול הקמת חדר המיון הקדמי בשדרות במלחמה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, רויטרס ופלאש 90

המדדים העיקריים בבורסות ארה"ב, דוגמת מדדי הנאסד"ק וה-S&P500, עלו במהלך פברואר האחרון ב-6.11% ו-5.17%, בהתאמה. והמדדים העיקריים בבורסת תל אביב, דוגמת מדדי ת"א 35 ות"א 90, זינקו גם הם אותה תקופה ועלו ב-6.35% ו-7.01%, בהתאמה.

עליות שווקי המניות השפיעו לחיוב על חסכונות הטווח הבינוני של כולנו, שחלק ניכר מהם מושקעים במניות בארץ ובחו"ל, והובילו את קרנות ההשתלמות הגדולות שנבחנו על ידי וואלה! כסף (ראו טבלה) במסלול הכללי לתשואה ממוצעת של 2.01% במהלך חודש פברואר האחרון.

קרן ההשתלמות שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר בתום חודש פברואר האחרון היא זו של חברת הביטוח 'כלל', שזינקה מתחתית הטבלה בה הייתה ממוקמת בחודש הקודם כיחידה עם תשואה שלילית היישר אל ראשה עם תשואה של 2.21%.

תשואת הקרן של כלל גבוהה בכ-0.43% מקרן ההשתלמות של בית ההשקעות מיטב, החותמת את הטבלה מלמטה עם תשואה של 1.78% לאותה התקופה.


בתווך נכנסו שאר 8 הקרנות כאשר הפניקס מזנבת בכלל עם 2.16%, מור עם 2.14%, אנליסט עם 2.11%, מנורה עם 2.08%, מגדל עם 2%, הראל עם 1.94%, ילין לפידות עם 1.92% ואלטשולר שחם מעט מעל מיטב עם 1.79%.

קרנות ההשתלמות בפברואר - המסלול הכללי. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
קרנות ההשתלמות בפברואר - המסלול הכללי/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

ניר עובדיה, סמנכ"ל בכיר, מנהל השקעות ראשי עמיתים בחברת כלל ביטוח ופיננסים, פירט לוואלה! כסף, כי "נתוני ינואר ופברואר האחרונים העידו על כלכלה עולמית חזקה, שנתמכה בעיקר בדוחות החברות הנסחרות במדדי S&P ונאסד"ק האמריקאיים, שתוצאותיהן, כמו גם תחזיותיהן קדימה, היכו את ההערכות והציפיות והכניסו אופטימיות לשווקים.

"ההערכת השוק אותה תקופה להתמתנות האינפלציה ועקב כך לצפי הורדת הריבית על ידי הפד, תרמה גם היא לאווירה החיובית בשווקים וחיזוק הסתברות גבוהה לנרטיב ה'נחיתה הרכה', לעומת הערכות כניסה למיתון שהיו עם תחילת השנה.

"מניות חברות השבבים הנסחרות בוול סטריט בלטו במיוחד עם עליות חדות, ומניית אנבידיה, לדוגמה, בלטה עם עלייה של כ-76% מתחילת השנה ועד סוף פברואר. מניות ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות המשיכו גם הן לבלוט בעליות, וחברת מטה, לדוגמה, עלתה בכ-25%.

"שאר שווקי המניות בחו"ל הגיבו גם הם בעליות שערים, כאשר מדד הניקיי היפני עלה מתחילת השנה ועד סוף פברואר בכ-19.26% במונחי מטבע מקומי. ושוק המניות הישראלי הגיב גם הוא בעליות למרות המלחמה ואי הודאות, ובעיקר בלטו לחיוב מניות חברות הביטוח, הבנקים והנדל"ן מגורים, עם עלייה של כ-10.5% במדד ת"א ביטוח ופיננסים, כ-11.4% במדד ת"א בנייה, וכ-6.9% במדד ת"א בנקים 5.

"מדדי האג"ח תפקדו גם הם בצורה טובה במהלך פברואר האחרון, הן בחו"ל והן בישראל, כאשר מדדי האג"ח הקונצרני בחו"ל היו חיוביים מעט יותר מהממשלתיים.

"כלל הייתה ממוקמת טוב להתנהגות שנחוותה בשווקים, עם שיעור מניות יחסית גבוה, כשבתוכו היינו עם הטייה לארה"ב ולטכנולוגיה. בסקטור הטכנולוגיה החזקנו שיעור גדול של מניות שבבים דוגמת 'אנבידיה' ו'טייואן סמיקונדקטור', והדבר תרם לנו בפברואר לצד החזקה של מניות חברות מובילות בשרשרת הערך של AI.

"אציין, שמבחינת אסטרטגיה ארוכת טווח כלל מיצבה עצמה במקום בו תוכל להנות מתחום ה-AI, כאשר בימים אלה כבר מיתנו את האחזקות לאחר העליות המשמעותיות שנחוו בו, וגם זה סייע לתיק שלנו במהלך התקופה.

"בנוסף, היינו באובר על השוק היפני במשך תקופה אורכה, והעליות שנחוו בו, לצד האחזקות שלנו בישראל, ביניהן הבנקים, תרמו גם הם במהלך פברואר.

"בחודשיים האחרונים גם השלמנו מספר עסקאות שעבדנו עליהם במהלך 2023 בחלק הלא סחיר, ואנו ממשיכים לחפש הזדמנויות עם חברות וגופים מובילים."

עובדיה מתייחס, בין היתר, להקמת להעמדת 300 מיליון שקל על ידי כלל במסגרת הקמת שותפות עם רשת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון להקמת בתי דיור מוגן ורכישת בתי דיור מוגן קיימים, והשקעה של כ-300 מיליון שקל נוספים בזרוע האנרגיה של מבטח שמיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניר עובדיה, מנהל השקעות ראשי עמיתים בחברת כלל ביטוח ופיננסים. סיון פרג',
עובדיה. "מתחילת מרץ השווקים העולמיים תפקדו פחות טוב ועימם גם השוק המקומי, כאשר הפער ביניהם המשיך להתרחב"/סיון פרג'

גל העליות שנחווה מתחילת השנה, עם זאת, אינו סימן לבאות. עובדיה: "יש לציין כי למרות העליות האחרונות המורגשות בשוק המניות המקומי, אי הוודאות האופפת אותו, בעיקר עקב המלחמה, ניכר בפיגור המדדים המקומיים אל מול מדד המניות העולמי.

"השוק המקומי התמלא בתחושת אופוריה לאור ההשפעה הלא חזקה שהייתה להורדת דירוג האשראי של ישראל ולהתחזקות השקל אל מול הדולר בפברואר האחרון, לצד הערכות השוק שהמלחמה בצפון לא תפרוץ בקרוב.

"מתחילת מרץ, עם זאת, השווקים העולמיים תפקדו פחות טוב, ועימם גם השוק המקומי, כאשר הפער בין האחרון לראשונים המשיך להתרחב. בהקשר זה יש לציין, כי מדובר בתהליך טבעי במסגרתו השוק לוקח מעט אוויר לאחר העליות החזקות והמהירות שחווה עם סיום פברואר מתחילת השנה.

"אותו 'אוויר' מתבטא, בין היתר, במימוש רווחים על מניות דוגמת אנבידיה, שזינקה כאמור בכ-76% בחודשיים האחרונים לבדם, והובילו לירידות חזקות במניות. בנוסף, הנתונים הכלכליים המגיעים לעת זו מתחילים להציג האטה קלה, לצד דביקות האינפלציה, המעלים חששות להרחקת מועד הורדת הריבית ואולי אף השארתה על כנה.

"הנתונים הכלכליים, עם זאת, עוד לא לגמרי סגורים, והכלכלה העולמית נמצאת עדיין בשלב מאוד רגיש, כשברקע ממשיכה מתיחות גיאופוליטית עולמית לצד תחילת הכנות השווקים לבחירות בארה"ב. כך שאנו בסביבה שמוגדרת בשווקים כ'מאוד עצבנית', ולמרות זאת השוק עשה ביצועים יפים מתחילת השנה, כך שאך טבעי שינהלו סיכונים לאור העליות הגבוהות שנחוו.

"בראייה קדימה, ניכר כי תרחיש של מיתון הולך וקטן, בוודאי אל תוך המחצית השנייה של 2024, והשאלה שנותרה היא אם הכיוון יהיה להאטה בצמיחה או להתייצבות. הנתונים שיגיעו יקבעו בצורה משמעותית את התנהגות הפד, כאשר הצפי הוא שהחודש (מרץ) לא יהיו ירידות ריבית, והשאלה היא אם הן יקרו במאי או ביוני, בצל, כאמור, הבחירות בארה"ב".

ומה אומר עובדיה על המצב בישראל? "קשה לערוך תחזית לשוק המקומי, שנמצא עדיין בסביבת אי ודאות בצל התפתחות אירוע קיצון בגבולה הצפוני של המדינה, כאשר ייתכן ואם תיסגר בחזית זו עסקה כלשהי הדבר יסייע לשוק המניות הישראלי ולמומנטום שלו.

"הפעילות בשוק המקומי עדיין מצריכה זהירות, ואצלנו היא מתבטאת באלוקציה לחברות שהשפעתן מהמצב בישראל פחות מורגשת. עם זאת, אנו מאמינים בשוק הישראלי, ולא מקטינים בסף הכספים המושקעים בישראל.

"אנו כן מנסים לנצל הזדמנויות בסקטורים שנסחרים כיום במחירים אטרקטיביים דוגמת הבנקים, שבהסתכלות ארוכת טווח מהווים השקעה מאוד אטרקטיבית, ואנו מקווים, יחד עם כל עם ישראל, שבאיזשהו שלב, ומקווים מוקדם, ישראל תגיע ליעדיה ותסיים את המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully