וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום המנכ"לים במשרדי הממשלה ידון בקיצוץ בסמכויותיהם

צבי זרחיה

21.3.2003 / 12:42

14 מנכ"לים כותבים: "אנו מציעים להוסיף לתוכנית סעיף הבא לבטל את תפקיד המנכ"לים במשרדי הממשלה ולהעביר את סמכויותיהם לחשבי המשרדים, כי ממילא המצב הוא כזה"



פורום המנכ"לים במשרדי הממשלה ידון ביום שני בשבוע הבא בדרישתם של 14 מנכ"לים לקבל הסברים על התוכנית הכלכלית ולדון במשמעויותיה מבחינת המשך פעילות המשרדים וסמכויות המנכ"לים.



במכתב ששלחו למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, קובלים המנכ"לים על "המשך המגמה של קיצוץ בסמכויות המנכ"לים, כפי שעולה משתי הצעות החלטה הכלולות בתוכנית הכלכלית שהגיש משרד האוצר לאישור הממשלה".



בהצעה המתייחסת לשינוי במבנה ההעסקה בשירות המדינה, מוצע להטיל על נציב שירות המדינה והממונה על השכר במשרד האוצר, לנהל מו"מ עם ההסתדרות על שינוי ההסכמים הקיבוציים הקיימים בעניין פיטורי צמצום. עוד מוצע כי פיטורי העובדים יתבצעו על פי החלטה של ועדה מיוחדת שתוקם, ואשר בה ישתתפו נציב שירות המדינה, הממונה על השכר והסכמי העבודה, הממונה על התקציבים, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל המשרד הרלוונטי ומנכ"ל משרד המשפטים. כמו כן מוצע כי סיכום רשימת המיועדים לפיטורים ייעשה בהתייעצות עם נציגי העובדים.



בהצעה אחרת מציע האוצר להגביר את הבקרה על ביצוע התקציב במשרדי הממשלה; בהצעה נקבע כי גיוס כוח אדם ו/או פרישת עובדים יהיו מותנים באישור חשב המשרד לאחר בחינת קיומו של מקור תקציבי. גיוס כוח אדם יותנה בחתימת החשב על חוזה העסקתו של עובד, והוצאת עובד לפנסיה מוקדמת שאינה מחמת גיל, תותנה באישור בכתב מחשב המשרד.



14 המנכ"לים כותבים: "ברוח ימי הפורים אנו מציעים להוסיף לתוכנית סעיף הבא לבטל את תפקיד המנכ"לים במשרדי הממשלה ולהעביר את סמכויותיהם לחשבי המשרדים, כי ממילא המצב הוא כזה". המנכ"לים החתומים על המכתב עומדים בראשות המשרדים הבאים: פנים, משפטים, תמ"ס, דתות, עבודה, חוץ, שיכון, חקלאות, תיירות, ביטחון, קליטה, איכות הסביבה, חינוך וביטחון פנים.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי התוכנית הכלכלית תידון בשבוע הבא בממשלה, וכל שר שיש לו השגות, יוכל להעלותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully