וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון עובדי תעש הודח שנתיים לפני תום מועד כהונתו

חיים ביאור

21.3.2003 / 12:48

הדחתו של משה אבן שוע נעשתה בעקבות חשדות לאי סדרים כספיים בארגון שהתגלו בראשית השנה, ושחלקם הועברו לחקירת המשטרה; בישיבת המזכירות נבחר יצחק יהודה כממלא מקומו



יו"ר ארגון עובדי התעשייה הצבאית (תעש), משה אבן שוע, הודח מתפקידו בישיבת המזכירות של הארגון שהתקיימה השבוע. אבן שוע הודח שנתיים לפני תום מועד הכהונה הרגיל.



בישיבת המזכירות נבחר ממלא מקום לראשות הארגון - יצחק יהודה, פעיל ותיק בארגון העובדים המועסק כטכנאי במעבדה המרכזית של החברה ברמת השרון. בהצבעה שהתקיימה תמכו ביהודה 12 מחברי המזכירות, שישה נמנעו, ואחד נעדר מהישיבה. ב-31 במארס תתקיים הצבעה על מינויו של יהודה ליו"ר קבוע של ארגון העובדים.



הדחתו של אבן שוע נעשתה בעקבות חשדות לאי סדרים כספיים בארגון עובדי התעשייה הצבאית שהתגלו בראשית 2003, ואשר חלקם הועברו לחקירת המשטרה. ואולם הסיבה העיקרית להדחה היא דרך ניהול המו"מ בין ארגון העובדים בראשותו לבין הנהלת התעשייה הצבאית בנוגע לתוכנית ההתייעלות שכללה פיטורי 400 עובדים בסוף 2002 ו-500 עובדים נוספים שיפוטרו במשך 2003, וכמו כן קיצוץ של 12% בשכרם של 2,700 העובדים שימשיכו את עבודתם בחברה. רבים מהעובדים זעמו על הסכמת הארגון לקצץ בשכרם.



אבן שוע, שסירב אתמול להתייחס להדחתו, אמר: "יש בלבי כעס על גורמים רבים שהיו מעורבים בעניין". תומכיו של אבן שוע אמרו אתמול כי ההסתדרות היתה שותפה מלאה למו"מ עם ההנהלה, "ואם יש טענות על תוכנו של הסכם ההתייעלות, יש להפנותן גם אליה". תומכיו של אבן שוע הוסיפו: "הדחתו של אבן שוע לא תעמוד במבחן משפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully