וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראנס טלקום מכרה את חלקה במיזם הסלולר האיטלקי ווינד תמורת 1.6 מיליארד יורו

רן דוידוב

21.3.2003 / 13:09

הרוכשת היא חברת האנרגיה האיטלקית הממשלתית אנל, המשלימה בכך את רכישת כל מניות החברה; פראנס תשתמש בכספים להפחתת נטל חובות בגובה 68 מיליארד יורו



אנל, חברת השירותים הציבוריים הגדולה באיטליה, תרכוש את אחזקותיה של פראנס טלקום בספקית הסלולר ווינד תמורת 1.5 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) במזומן ובנטילת חובות, מהלך שיסייע לחברת הטלפוניה השנייה בגודלה באירופה להפחית חובות.



רכישת הנתח בן 26.6% שהחזיקה פראנס טלקום בווינד משלימה את אחזקותיה של אנל בחברה ל-100%. משקיפי בשוק ציפו להשלמת העסקה מזה שנה, לאחר שפראנס טלקום הצהירה שוב ושוב על כונתה למכור את חלקה בווינד.



העסקה משתלבת בתוכניתה של פראנס טלקום להפיק בין 1 ל-2 מיליארד יורו מהשלת נכסים בשנת הכספים 2003-2004. החברה הצרפתית רשמה בתחילת החודש את הפסד שנתי ענק של 20.7 מיליארד יורו (23 מיליארד דולר) בעקבות מחיקות, בין היתר מחיקת מוניטין כנגד אחזקותיה בווינד. בסוף 2002 עמדו חובותיה על 60 מיליארד יורו.



ווינד הוקמה כמיזם משותף של פראנס טלקום, דויטשה טלקום ואנל ב-1997. דויטשה טלקום פרשה מן השותפות בשנת 2000. פראנס כמעט והצליחה למכור את חלקה בווינד ב-2001 תמורת 5 מיליארד יורו, לטענת סמנכ"ל הכספים לשעבר ז'אן-לואי וינסיגרה. לדבריו, התמוטטה לבסוף העסקה בשל התנגדות פנימית בשורות פראנס טלקום.



אנל, הפועלת בתחום החשמל והגז ברחבי איטליה, התחייבה בשנה שעברה להפוך על פיה את חדירתה לתחום הטלקום ולעבור להתמקד בעסקי הליבה שלה. השלמת שליטתה בווינד נדמית לכאורה כמנוגדת לאסטרטגיה עליה הצהירה החברה. אך מקורות מעריכים כי כעת תוכל אנל להנפיק את ווינד ביתר קלות, עם השתפרות המצב בשוק ההון. החבר התחייבה להזרים לווינד 1 מיליארד יורו במהלך תקופה של שנתיים.



ווינד, חברת הסלולר השלישית בגודלה באיטליה, הפכה בשבוע שעבר למושא חקירה של האיחוד האירופי בחשד שקיבלה סיוע ממשלתי בלתי חוקי מאנל ופראנס טלקום, המצויות בידי ממשלת איטליה וצרפת בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully