וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים השקעה? תנסו באוניברסיטה

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 11:20

כ-158 מיליארד דולר הושקעו במשך עשור בחברות שצמחו ממחקרים באוניברסיטאות. קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב מחפשת את הרעיון הגדול הבא: "קושי גיוסי הכספים יימשך גם ב-2024 ויוביל לסגירת חברות, אבל מי שישרוד את התקופה יצא מחוזק"

בווידאו: חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הצליחו לייצר בהנדסה גנטית חוט שדרה אנושי לטיפול באנשים משותקים/מערכת וואלה!

הגראז' אמנם הפך עם השנים לסמל המיקום בו רעיון הופך לחברה גדולה, אך בפועל רעיונות החדשנות מיושמים לכדי סטארט-אפים התחלתיים בשלל מקומות, ביניהם מעבדות המחקר באוניברסיטאות, שיחד עם סטארטאפים שיצאו ממרכזים רפואיים היוו כ-13% מסך הסטארטאפים הישראליים בשנת 2020. כך על פי נתוני ITNN לשנה זו.

בדיקה של חברת Global University Venturing (GUV), העוקבת אחר ספין אוף של מחקרים אוניברסיטאיים וההשקעות בהם, מצאה כי סכום אסטרונומי של כ-158 מיליארד דולר הושקע בין השנים 2013 ל-2022 בכ-8,042 ספין אופס (חברות בת שהתנתקו מחברת האם).

רוב ההשקעות בוצעו במהלך 2021, אז הושקעו בכ-41 מיליארד דולר בחברות שנולדו באוניברסיטאות, וב-2022 הסכום כבר ירד לכ-25.3 מיליארד דולר, שעיקרו בחברות בריאות (כ-12.7 מיליארד דולר), IT (4.5 מיליארד דולר), תעשייה (כ-3 מיליארד דולר), אנרגיה (כ-2.4 מיליארד דולר), ועוד.

חיבור אוניברסיטאות להשקעות מעלה אסוציאציה מיידית לארה"ב, אך נתוני GUV מראים כי 20 האוניברסיטאות המובילות בפעילות קרנות מטעמן הן בריטיות ויפניות, כאשר אוניברסיטאות טוקיו ואוקספורד ממקומות במקומות השני והשלישי, בהתאמה, לאחר קרן IP Group, המשמשת כקרן השקעות של מספר אוניברסיטאות.

הקרן של אוקסופרד (OSE), לדוגמה, השקיעה כ-1.1 מיליארד דולר מאז נוסדה ב-2015 ועד 2022, התאריך האחרון בו נבחנו נתוניה על ידי GUV.

בישראל מוכרת הקרן האוניברסיטאית של אוניברסיטת תל אביב - TAU Ventures, שמשקיעה בסטארטאפים בשלבי ה-Seed וה-Pre Seed, ומעניקים להם את המעטפת של האוניברסיטה. זו גם המשקיעה הבאה שוואלה! כסף מאפשר לכם הצצה אליה, עם חזרת עיני המשקיעים לביצת ה-Tech המקומית.

צוות TAU Ventures. עדי אקשטיין,
"בנייה של חברות בתקופות משבר מייצרת הזדמנויות והצלחות יוצאות דופן". צוות קרן TAU Ventures/עדי אקשטיין

מנהל הקרן: נמרוד כהן, שותף מייסד.

מתי הוקמה: 2018.

מיקום משרדי הקרן: תל אביב.

שווי נכסים מנוהל: 70 מיליון דולר.

בין משקיעי הקרן: פמילי אופיס, חברות פרייבט אקוויטי מארה"ב, קנדה, אירופה ויפן, ומשקיעים פרטיים.

תחומי השקעה: כל התחומים מלבד פארמה ומכשור רפואי.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: עד מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו עד כה: 25.

בין החברות שבהן השקיעה: Swimm, Xtend, InnerPlant.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נמרוד כהן, שותף מייסד בקרן TAU Ventures. עדי אקשטיין,
כהן. עבר ממגרש הכדורסל לעולם הטכנולוגיה/עדי אקשטיין

תחזית הקרן לשנת 2024: "צופים כי קושי גיוסי הכספים ימשיך גם במהלך 2024 ויוביל לסגירת מספר לא מבוטל של חברות. אולם אלה שישרדו את התקופה יצאו מחוזקים וייהנו מגל חיובי, שלהערכתנו יחל לקראת סוף השנה או במהלך שנת 2025.

"לצד זאת, ניכר כי יזמיות ויזמים שמקימים פעילות השנה לא מפחדים לקחת סיכון והוכחות העבר לצדם, שמראות כי בנייה של חברות בתקופות משבר מייצרת הזדמנויות והצלחות יוצאות דופן.

"יש לזכור דבר נוסף, והוא שמהפכת ה-AI מזעזעת את עולם התוכנה, וטכנולוגיה של חברות רבות איבדה בין לילה מייחודיותה, ובכך גם עתידן בסכנה. במהפכות העבר (אינטרנט, מובייל, ענן) בשלב הראשון נוצרת התשתית ואחריה מתפתחות האפליקציות, וזה גם מה שאנחנו רואים ונמשיך לראות סביב עולם ה-AI.

"אנו מאמינים שבהמשך נראה ממשלה יציבה בישראל שתקיים הסכמי שלום עם סעודיה, גל עלייה איכותי, ותחילתה של פריחה כלכלית, חברתית ותרבותית".

מנהל הקרן, באישי: שחקן כדורסל מקצועי בעברו, שבתפקידו האחרון בליגה שימש יו"ר מועדון הכדורסל הפועל ר"ג. במקביל לקריירת המשחק למד תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן, ומשם נכנס לעולמות האינטרנט והטכנולוגיה.

הוא מייסד אתר ספונסר לצד חברות נוספות, ושימש, בין היתר, כשותף בקרן ההשקעות "פלאס ונצ'רס".

הוא רץ 3 פעמים בשבוע באופן קבוע, וכשהוא בארץ ניתן למצוא אותו רץ באזור פארק הירקון, נמל ת"א ויפו, ובין לבין הוא גם מתרגל יוגה כבר קרוב ל-20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully