וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות זועם ומאיים: "אחזיר את הטיפול במפונים למשרד האוצר ומשרד רוה"מ"

17.3.2024 / 17:54

בניגוד להבטחות, לא הוקמה ועדת חריגים המאפשרת למי שעזב את המלון לחזור אליו, למשל יולדות או משפחות שחזרו וגילו כי הילדים מתקשים להתמודד עם אזעקות; חיים כץ התעמת עם האוצר: "שהם יתמודדו עם חייל שיוצא לסוף שבוע, ואין לו איפה להיות"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

הרוחות בישיבת הממשלה היום סערו. שר התיירות, חיים כץ, הרים את קולו ודרש להקים באופן מיידי את וועדת החריגים לתושבים מפונים שיצאו מהמלונות ומבקשים לשוב בחזרה, כפי שהבטיח מנכ"ל משרד רוה"מ, יוסי שלי, בסוף פברואר. "אם הממשלה לא תאשר את הקמת הוועדה עוד היום", אמר כץ, "אני מחזיר את הטיפול במפונים למשרד האוצר ומשרד רוה"מ. שהם יתמודדו עם חייל שיוצא לסוף שבוע, ואין לו איפה להיות".

הצורך בהקמת ועדת החריגים עלה, אחרי שהממשלה החליטה לעודד את תושבי הדרום לשוב לבתיהם עד לחודש יולי, להוציא עשרה יישובים סמוכים לגבול עזה, באמצעות מענק חד פעמי. לפי החלטת הממשלה, מי שיעזוב את המלון, לא יוכל לשוב אליו על חשבון המדינה.

הוועדה אמורה לתת מענה למקרים שאינם מפורטים בחוק, כמו החייל שתיארנו קודם, יולדת שמבקשת לחזור לסביבה רגועה בלי אזעקות, משפחה שחזרה ליישוב שלה ובגלל קשיים נפשיים של הילדים רוצה לחזור למלון.

שר התיירות חיים כץ בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
כץ. שבועיים חלפו מאז החלו תושבים לחזור לבתיהם, בניגוד להסכמות לא הוקמה ועדת חריגים/פלאש 90, חיים גולדברג

תפקידה של ועדת החריגים, הכוללת שני נציגי אוצר, היועץ המשפטי של משרד התיירות והאחראי על חמ"ל מקומות האירוח, אמורה לאפשר למפונים לבחור בזמנים מוגדרים לאירוח במלונות במימון המדינה ובשאר הזמן לקבל מענק כספי מהמדינה. עלויות התשלום של המדינה לבתי המלון תיחתך ב-50%, במקרים של חיילים מפונים, ילדים ונוער בפנימיות ומילואימניקים שלא חוזרים הביתה במהלך השבוע.

שבועיים חלפו מאז החלו תושבים לחזור לבתיהם ולמרות בקשות משרד התיירות, הוועדה לא קמה.

בישיבת הממשלה הסוערת דרשו נציגי האוצר משר התיירות, לתחום את תקציב ועדת החריגים בכסף, והוא סירב בתוקף ואמר שהוא לא מוכן לסרב למפונה שמבקש לחזור למלון ובקשתו מאושרת, בגלל מחסור בתקציב. לוואלה נודע שהחלטת הממשלה נמצאת בשלבי ניסוח אחרונים, וככל הנראה תאושר בקרוב במשאל טלפוני של שרי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully