וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית שירותי המחשב EDS הדיחה את המנכ"ל ריצ'רד בראון לאחר שמנייתה צנחה ב-75% בשנה האחרונה

רן דוידוב

21.3.2003 / 15:20

בראון יוחלף בידי מנהל CBS לשעבר, מייקל ה. ג'ורדן; EDS פרסמה לאחרונה מספר אזהרות רווח ומהווה יעד לחקירה של רשות ניירות ערך; רווחיה ב-2002 נפלו ב-18%



חברת שירותי המחשב השנייה בגודלה בעולם, EDS (סימול EDS), הודיעה על הדחת המנכ"ל ריצ'רד ה. בראון והחלפתו במנהל לשעבר של חברת CBS, מייקל ה. ג'ורדן, לאחר שמנייתה צנחה ב-75% בשנה האחרונה.



בראון איבד את אמון מועצת המנהלים ב-18 בספטמבר כאשר החברה פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי והרביעי. חודש לאחר מכן הודיעה החברה כי רשות ניירות ערך האמריקאית פתחה בחקירה בלתי רשמית כנגד תוכנית גידור המניות שהפעילה. בחודש ינואר הפכה החקירה לרשמית. לאחרונה הודיע סמנכ"ל הכספים החדש של החברה ש-EDS תתקשה לעמוד ביעדי הרווח שהציבה לעצמה לשנת 2003.



EDS היא חברת שירותי המחשב השנייה בגודלה בעולם, לאחר IBM. החברה מתחזקת את מחשביהן ורשתותיהן של תאגידים כוורלדקום, סייבר הולדינגס ו-US איירווייס. ב-2002 נפל הרווח הנקי של החברה ב-18% ל-1.11 מיליארד דולר, והכנסותיה קפאו על שמריהן ברמה של 21.5 מיליארד דולר.



ג'ורדן, בן 66, הוא שותף בחברת ההשקעות בטה קפיטל גרופ והיה משקיע מקצוען וחבר מועצת מנהלים ב-10 חברות לפחות. ב-1998 פרש ממשרת המנכ"ל של CBS (לשעבר ווסטינגהאוז אלקטריק) בה זכה להצלחה גדולה.



EDS הודיעה גם שג'פרי הלר ישוב לחברה לתפקיד הנשיא והסמנכ"ל התפעולי. הלר החזיק במשרות אלה בין 1996 ל-2000 והיה לסגן היו"ר עד שפרש בשנת 2002.



בשל השינויים בהנהלתה, תדחה האסיפה השנתית של בעלי המניות מה-22 באפריל ל-20 במאי. בשנה שעברה הביעו משקיעים זועמים תרעומת על חבילת השכר השמנה (55 מיליון דולר) שנטל בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully