וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-1% יום שמיני ברציפות על רקע נפילת מחירי הנפט והצלחת הפלישה לעיראק

יהודה שויצר

21.3.2003 / 23:16

EDS, שהודיעה על הדחת המנכ"ל דיק בראון, מזנקת בכ-7%; עליות במניות המחשבים בציפייה לשיפור בעסקיהן עם תום המלחמה; AOL מאבדת 3%



שוק המניות האמריקאי פתח את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות על רקע שעיטת הכוחות האמריקאיים-בריטיים לעבר צפון עיראק וידיעות שלא אומתו שסדאם חוסיין נפגע בהפצצת ארמונו. מדד דאו ג'ונס, שזינק בשבעת ימי המסחר הקודמים בלמעלה מ-10%, מוסיף כ-1%; הנאסד"ק עולה ב-0.8%.



מחירי הנפט ממשיכים בירידתם החדה והיום ירד מחיר החבית במסחר האלקטרוני בניו יורק אל מתחת ל-28 דולר. חיילי ארה"ב משתלטים מאז שעות הלילה על אזורים עשירים בשדות נפט הסמוכים לעיר בצרה בדרום עיראק ורשת BBC דיווחה, ללא אימות, כי כוחות אמריקאיים ובריטיים השתלטו גם על שדות הנפט של קירקוק בצפון המדינה. גם הבערת מספר בארות לא הביאה לעצירת הירידה במחיר החוזים.



בשורה מדאיגה הגיעה עם זאת מכיוון נתוני המקרו: מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק בחודש פברואר ב-0.6%, שיא של שנתיים שעלה על התחזיות, בשל עלייה חדה של 5.9% במחירי האנרגיה. עם זאת, בניכוי רכיבי המזון והאנרגיה עלה מדד הליבה ב-0.1% בלבד, פחות מן התחזיות.



המשבר בעיראק, שהביא את מחירי הנפט אל סף רף 40 הדולר, היה לאשם העיקרי במדד הגבוה של חודש פברואר. מחירי הבנזין עלו במהלך החודש ב-9.9%, שיא של שנתיים וחצי. עם זאת נותרו יתר רכיבי המדד מרוסנים, לרבות מגזרי הבריאות והדיור הבעייתיים.



ליברטי מדיה (סימול L), תאגיד המדיה של ג'ון מלון, מתכנן לגייס עד 1.75 מיליארד דולר באמצעות מכירת אג"ח להמרה למניות AOL-טיים וורנר . הכספים יוכלו לסייע לליברטי להשלים את אחת הרכישות בהן גילתה עניין - בין היתר, רכישת קמעונאית מוצרי הבית QVC, חברת הלוויין DirecTV, או נכסי הבידור של תאגיד ויוונדי-יוניברסל. AOL מאבדת בתגובה 3%, ליברטי עולה ב-2%.



EDS (סימול EDS), חברת שירותי המחשב השנייה בגודלה בעולם, הודיעה על הדחתו של המנכ"ל דיק בראון במייקל ג'ורדן, לאחר שמנייתה צנחה ב-75% בשנה האחרונה, הכנסותיה קפאו ורשות ניירות ערך פתחה בחקירה רשמית כנגדה. דויטשה בנק העלה בעקבות ההודעה את המלצתו למניה מ"מכירה" ל"החזק". מנייתה מזנקת בפתיחה ב-7%.



חברות החומרה והתוכנה הגדולות, שטענו שההיערכות למלחמה בעיראק פוגעת בעסקיהן, רושמות כעת עליות שערים. מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, עולה ב-1.5%; אינטל , ענקית מגזר השבבים, מוסיפה כ-2%.



יצרנית מחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) מאבדת כ-5%, לאחר שדיווחה אתמול על הפסד של 172.3 מיליון דולר ברבעון הפיננסי השלישי ומכירותיה קטנו רבעון שני ברציפות. בנוסף, שבה החברה ופיטרה עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully