וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך התמיכה של בנק הפועלים למען פצועי צה"ל עולה בקמפיין

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 11:33

קרן 'פועלים לתקומה' אישרה מהלך תמיכה בהיקף של כ-10 מיליון שקל למען פצועי צה"ל שנפצעו במהלך המלחמה. הערב, יעלה קמפיין בכיכובם של הפרזנטור עמוס תמם ואדם אברמוב, לוחם ביחידת אגוז שנפצע קשה, השניים יציגו את התכנית "בשביל ההצלחה" שתציע הטבות והצעות ערך לנפגעים

עמוס תמם, הפרזנטור של בנק הפועלים ושל החייל אדם אברמוב על סט הצילומים בבית הלוחם ת"א. אביב גוטליב,
עמוס תמם, הפרזנטור של בנק הפועלים ושל החייל אדם אברמוב על סט הצילומים בבית הלוחם ת"א/אביב גוטליב

כחלק ממחויבות ארוכת שנים של בנק הפועלים לחברה ולקהילה, בנק הפועלים הכריז בתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' על הקמת קרן בסך של עד 100 מיליון ₪ לתמיכה ביישובי העוטף ופצועי המלחמה. בראש הקרן עומדת ועדה ציבורית בראשותו של אלוף במיל' עמרם מצנע ואישי ציבור נוספים.

מנתוני משרד הביטחון ואגף השיקום עולה כי היקף פצועי מלחמת חרבות ברזל וחומרת הפציעה בגוף ונפש הוא מהגבוהים שידעה המדינה: כ-13,000 חיילים פונו לבתי החולים בישראל, מתוכם למעלה מ-6,000 כבר מטופלים באגף השיקום במשרד הביטחון, וכ-21% מתמודדים עם תגובות נפשיות ופוסט טראומה. הערכת אגף השיקום היא כי עד סוף שנת 2024 יגיע מספר מבקשי ההכרה לכ-20,000 פצועים בגוף ובנפש.

את המהלך "בשביל ההצלחה" ילווה קמפיין שיעלה הערב בהובלת השחקן עמוס תמם, הפרזנטור של בנק הפועלים, שיתמקד בתהליך השיקום של אדם אברמוב חייל צה"ל לוחם ביחידת אגוז שנפצע קשה במלחמת חרבות ברזל בעזה ומאושפז כעת באיכילוב בשיקום מתקדם.

במסגרת הקמפיין, שצולם בבית הלוחם בתל אביב, נקבל הצצה לתהליך השיקום של אדם אברמוב, חייל צה"ל שנפצע קשה במלחמה בעזה, הכולל את הטיפולים וההתמודדות המורכבת שיש לכל חייל פצוע במהלך השיקום שלו עד שהוא חוזר לשגרה ולחיים נורמליים.

מחשבים מסלול מחדש

במסגרת המהלך תוצע לכל פצועי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמת חרבות ברזל הצעת ערך הכוללת מספר הטבות:

כניסה חינם לכל פצוע ובן משפחתו למשך 6 חודשים לכל בית לוחם בישראל.

תכנית שיקום מותאמת אישית.

'חישוב מסלול מחדש' - תכנית יעוץ וליווי המסייע לפצועים לחזור למסלול החיים האזרחיים באמצעות הכשרות, לימודים ותעסוקה.

קרן סיוע שתעניק מענקים חד פעמיים לצרכים מידיים עד גובה של 4000 ₪ לפצועים עם קשיים כלכליים.

בראשות הוועדה הציבורית של קרן "פועלים לתקומה" עומד האלוף במיל' עמרם מצנע וחברים בה שלושה אישי ציבור נוספים: פרופ' יפעת ביטון פרופסור למשפטים, נשיאת המכללה האקדמית אחווה ויו"ר ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות, גב' סיגל מורן, שכיהנה כמנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי וכראש המועצה האזורית בני שמעון, וגב' קרן טרנר אייל, שותפה בקרן הון סיכון וינטג, אשר כיהנה כמנכ"לית משרד האוצר ומשרד התחבורה.

ראובן קרופיק יור בנק הפועלים. ענבל מרמרי,
ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים/ענבל מרמרי

"חובה מוסרית וזכות גדולה"

חברי הוועדה מטעם בנק הפועלים הם עמית אוברקוביץ משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת משאבי אנוש, עו"ד יעל אלמוג משנה למנכ"ל והיועצת המשפטית הראשית, ד"ר אמיר בכר המבקר הראשי של הבנק, וקרן מזור, ראש המטה של יו"ר בנק הפועלים. ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון הבנק משמש כמשקיף בקרן.

ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים מסר: "זהו הפרויקט הראשון והמשמעותי עליו אנו מכריזים כחלק מקרן 'תקומה' שייסד בנק הפועלים מיד עם תחילת המלחמה. אך טבעי שהחלטנו להתחיל את מסע השיקום, עם אלה שהקריבו מגופם ונפשם בקרבות.

זו חובה מוסרית של כולנו וזכות גדולה עבורנו לפעול למען הפצועים ומשפחתם במסלול המתחיל באשפוז ונמשך בהאצת החזרה לחיים מלאים ותעסוקה איכותית. אני מודה לאגודת הידידים של נכי צה"ל על השותפות החשובה למען פצועות ופצועי צה"ל".

"תומכים בגיבורי ישראל"

עדי שטראוס, יו"ר אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל מסר: "השותפות האסטרטגית עם בנק הפועלים מהווה הלכה למעשה את חובתנו המוסרית כחברה ישראלית בכלל וכמגזר עסקי בפרט לחבק את פצועות ופצועי צה"ל וכוחות הביטחון ששילמו בגופם ובנפשם למען ביטחון המדינה ואזרחיה ולתמוך בהם בדרכם מעוררת ההשראה לשוב לחיות חיים מלאים כאזרחים פעילים ותורמים בחברה הישראלית.

אגודת הידידים וארגון נכי צה"ל גאים לצעוד לצד בנק הפועלים, הגדול והמוביל במדינת ישראל שחורט על דגלו לתמוך בפצועות ופצועי צה"ל, גיבורי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully