וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ברנדייס מעניקה תואר של כבוד לפרופ' רות הלפרין-קדרי

18.3.2024 / 15:12

פרופ' הלפרין קדרי היא יו"ר מרכז רקמן לקידום מעמד האשה, וחברת סגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן: "מאמינה בחיבור שבין עולם האקדמיה לעולם המעשה"

פרופ' רות הלפרין קדרי. רמי זרנגר,
פרופ' רות הלפרין קדרי/רמי זרנגר

אוניברסיטת ברנדייס מעניקה תואר של כבוד לפרופ' רות הלפרין-קדרי, יו"ר מרכז רקמן לקידום מעמד האשה, וחברת סגל בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן

התואר ניתן לפרופ' הלפרין-קדרי כהכרה על הישגיה כחוקרת ואשת אקדמיה וכפעילה מובילה למען נשים בישראל וברחבי העולם, ביניהם בשנת 2018 נמנתה עם רשימת 100 המשפיעים ביותר במדיניות מגדר ברמה הבינ"ל של Apolitical , זוכת איתור העוז הבינ"ל לנשים, International Award for Woman of Courage מטעם מחלקת המדינה של ארה"ב והיא כיהנה כסגנית נשיאה, בוועדת המומחים הבינ"ל של האו"ם במסגרת האמנה לביעור אפליה נגד נשים (CEDAW). פרופ' הלפרין-קדרי מחויבת להשיג צדק עבור קורבנות האלימות המינית והאלימות המגדרית המזעזעת שביצע חמאס ב- 7 באוקטובר. מאז ה-8 באוקטובר היא פועלת ללא הרף להשגת מטרה זו.

נשיא אוניברסיטת ברנדייס, רון לייבוביץ': "האוניברסיטה שואפת מאז ומתמיד לציין לשבח אנשים יוצאי דופן, אשר נאבקים על זכויותיהם של אלה שלא שפר עליהם מזלם, ומשקיעים את כישוריהם בקידום ידע והבנה אנושיים - וביניהם רות ביידר גינסבורג, מדליין אולברייט וגולדה מאיר.
בהתחשב בהיסטוריה ובערכים שלנו, קהילת ברנדייס תהיה ללא ספק נרגשת להיות עדה לזכייתך בכבוד על ההשפעה הרבה של פועלך במאבק נגד אלימות ואפליה נגד נשים. אנו מאמינים שהענקת, ותמשיכי להעניק השראה לדורות שלמים של סקרנים אינטלקטואלית, במרדפם אחר שאיפותיהם, ובקידום שינוי חיובי בכל מקום בו הוא נדרש".

פרופ' מיכל אלברשטיין, דיקנית הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר- אילן על הבחירה בפרופ' רות הלפרין-קדרי: "בחודשים האחרונים ובכלל לאורך הקריירה האקדמית שלה מוסרת פרופ' רות הלפרין-קדרי את נשמתה למען קידום זכויות נשים. מדובר במחווה בינלאומית משמעותית וראויה לציון ובהכרה בחשיבות של המלחמה עבור שחרור החטופים והחטופות, בזוועות ובפשעי המגדר שנעשו בשבעה באוקטובר. מדובר בהכרה במנהיגות שלה לאורך שנים כמקדמת זכויות נשים, שבחודשים האחרונים הגיעה והזדככה לשיאים חדשים וקשים מאוד בפעילות באו"ם ובמוקדים בינלאומיים ומקומיים רבים של הסברה והשפעה".

פרופ רות' הלפרין-קדרי: "לאורך כל הדרך פעלתי בהתאם ל"אני מאמינה" בחיבור שבין עולם האקדמיה לעולם המעשה, ובדבר המחויבות החברתית של האקדמיה לתיקון עולם. אני נרגשת לקבל את התואר ומודה לאוניברסיטת ברנדייס על הבחירה. זהו כבוד עבורי לקבל הכרה על פועלי לקידום זכויות נשים בארץ ובעולם, ובעיקר בעת הזו, בה אנו נאבקות להכרה ולצדק עבור הנשים והאנשים, נפגעות האלימות המינית ופשעי המלחמה שבוצעו ע"י חמאס ב 7 באוקטובר, ולמען השבתן של כל החטופות והחטופים מן הגיהנום שעובר עליהם בשבי החמאס".

  • עוד באותו נושא:
  • בר אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully