וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במלחמה: לקוחות התעשייה האווירית יוכלו לוודא שמטוסיהם בעבודה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 15:27

התעשייה האווירית חנכה מערכת לניהול מערך הסבות מטוסי הנוסעים למטען, שישפר את היעילות ויאפשר לחברות התעופה לעקוב מרחוק אחרי התקדמות העבודות

בוידאו: התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולר/התעשייה האווירית

התעשייה האווירית לישראל השיקה הבוקר מערכת שפיתחה לניהול מיזמי ענק ובראשם מערך הסבות המטוסים הבין-לאומי שמפעילה החברה בישראל ובאתרים נוספים ברחבי העולם.

המערכת שפותחה בתוך החברה, נכנסה כעת לשימוש מלא לאחר שנבחנה על ידי כלל הדרגים, ממנהלי חטיבת התעופה, דרך מנהלי הפרויקטים ועד העובד בפס ההסבות. היא מכונה GCC, ראשי תיבות של Global Control Center ומנוהלת ממרכז שליטה ובקרה שהוקם בחברה, הוכיחה כי שימוש בה מוביל לחסכון בזמן ההסבה של כל מטוס, מייעל את כל התהליכים הלוגיסטיים ומאפשר התמודדות עם תקלות או אתגרים באופן ממוקד ורוחבי.

למערכת יש יתרון חשוב דווקא בימים אלה, שבהן ממשיכה התעשייה האווירית גם בזמן המלחמה בהסבת המטוסים בהאנגרים הענקיים של חטיבת התעופה בלוד. לקוחות זרים, חברות תעופה וחברות החכרת מטוסים, יכולות לעקוב מרחוק אחרי התקדמות העבודות, ולהרגיע חששות שמלחמת חרבות ברזל תעכב את שחרור מטוסיהן. הירידה במספר הטיסות לארץ הובלה לירידה במספר מטוסי הנוסעים הזרים שמגיעים לטיפולי אחזקה בחטיבת התעופה, אך פעילות ההסבות שכוללת השבתת המטוס למספר חודשים, נמשכת כרגיל.

מטוסי בואינג 767 אחרי הסבה בתעשייה האווירית ולפני צביעה. התעשייה האווירית,
מטוסי בואינג 767 אחרי הסבה בתעשייה האווירית ולפני צביעה/התעשייה האווירית

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית: "זהו למעשה רגע מכונן שמגשים את המטרות שהצבתי בתחילת כהונתי כמנכ"ל החברה. להגביר את הרווחיות מצד אחד ובמקביל לשפר את היעילות ולהרחיב את השקיפות מול הלקוחות. אנחנו מעריכים כי מערכת זו תשפיע רבות על הפעילות שלנו כלפי פנים וחוץ, תחילה בחטיבת התעופה ובהמשך אף בפעילויות הנוספות של התעשייה האווירית".

שמואל קוזי, מנהל חטיבת התעופה בתעשייה האווירית: "עם כניסת המערכת לשימוש מלא, אנו מעריכים כי נוכל לקצר את זמן העבודה על כל מטוס ובכל לשפר את המענה ללקוחותינו ולאפשר ללקוחות חדשים להצטרף להצלחה וליהנות ממטוסי המטען המוסבים של התעשייה האווירית".

בעולם התעופה מקובל לקחת מטוסי נוסעים בני 10-20 שנים ומעלה שהתיישנו, ולהסב אותם לנשיאת מטענים, וכך לחסוך עשרות מיליוני דולרים רבות על רכישת מטוסים חדשים למשימה. הסבה כולל הסרת מושבי הנוסעים, חיזוק רצפת תא הנוסעים, ופריצת דלת מטען גדולה בצד המטוס, ועולה כ-25-30 מיליון דולר, ומבוצעת במטוס שמחירו כמה עשרות מיליוני דולרים. זאת בזמן שמטוס בואינג 777 חדש, למשל, עולה יותר מ-300 מיליון דולר.

שוק הסבות מטוסי נוסעים למטען נמצא בתנופה גדולה מאז הקורונה, עם עלייה משמעותית בביקוש להובלת מטענים באוויר. נתונים משנת 2023 מצביעים על גידול של 15% בביקוש. התעשייה האווירית היא אחת החברות המובילות בעולם בתחום, עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה בהסבת מטוסים. החברה מסבה מטוסי בואינג מסדרות 737, 767, לצד מטוסי 777-300 ואיירבאס A330 רחבי גוף. בין הלקוחות הבולטים של החברה בתחום ההסבות נמצאות חברות כמו DHL, אמזון, Etihad Cargo האמיראתית, ענקית התעופה האמריקנית Air Transport Services Group ורבות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully