וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקשנו מהכרטיסן שיעזור לנו לשלם באפליקציה, הוא נתן לנו קנס של 370 שקל"

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 7:26

שני הורים וילדה הגיעו לטיול בירושלים, עלו לרכבת הקלה ולא הצליחו לשלם ברב קו. הם קראו לכרטיסן וביקשו עזרה והוא בתגובה נתן להם קנס של 370 שקל: "הבת שלי בוכה והוא אומר: 'תגידו תודה שלא קנסתי את הילדה'"

הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים/תכנית אב לתחבורה

משפחה מראשון לציון נדהמה לאחר שבעת ביקור בירושלים ונסיעה ברכבת הקלה, בקשת עזרה מהכרטיסן הניבה קנס כפול של 185 שקלים ובסך הכל 370 שקל, זאת למרות שעלו לקרון רגע בודד לפני שקראו לכרטיסן וכי מדובר במשפחה לא מקומית שלא נוסעת בשגרה ברכבת הקלה.

רונן ירקוני, מנהל אומנים מראשון לציון, כתב בעמוד הפייסבוק שלו פוסט זועם בנושא. לדבריו, "בחיים לא עשיתי שיימינג לאף אדם ולאף חברה גם כשהרגשתי שנעשה לי עוול גדול. לצערי הפעם אי אפשר לשתוק".

ירקוני מתאר כי "ביום שישי ה 8/3/24 החלטנו, יחד עם זוג חברים ועם הבת שלנו בת ה- 12 לעלות לטייל קצת ולהנות משישי בצהריים באיזור מחנה יהודה בירושלים. בדרך החלטנו שנעלה על הרכבת הקלה לשתי תחנות על מנת להעצים את החוויה של הבת שלנו שממש עפה על הרעיון שניסע ברכבת… ספוילר: החלטה רעה מאוד!".

לאחר שעלו לרכבת וניסו לשלם באמצעות רב קו, לא מצאו את הברקוד שמשמש לתשלום במרבית כלי התחבורה הציבוריים. לדברי ירקוני, "היות ואנחנו לא נוסעים דרך קבע בתחבורה ציבורית ולבטח לא בירושלים ידענו שיש אפליקציה שנקראת moovit שאפשר דרכה לחייב את הנסיעה ברכבות.
לא ידענו שזה נכון לרכבת ישראל אבל לא נכון לרכבת הקלה בירושלים. תום לב אמיתי לכל עניין ודבר! זוגתי הורידה את האפליקציה לטלפון ועלינו בשמחה לרכבת הקלה.

"חיפשנו את הקוד בכניסה לקרון על מנת שיחייב אותנו בדמי הנסיעה בסך 5.5 שקלים, לא מצאנו אותו ומרחוק ראינו את הכרטיסן שבודק כרטיסים לנוסעים, קראנו לו על מנת שיעזור לנו להבין איך ניתן לשלם דרך האפליקציה. הוא הגיע, כאשר כל מה שסיפרתי עד עכשיו לקח פחות מדקה מאז שנכנסנו לרכבת! סיפרנו לו שאנחנו לא מוצאים איך אפשר לשלם דרך האפליקציה ושיעזור לנו".

רונן ומירב ירקוני ובתם הגר. באדיבות המצולמים
משפחת ירקוני - ההורים רונן ומירב ובתם הגר. "הוא אמר לנו - 'אם לא יודעים איך לשלם אז לא עולים על הרכבת'"/באדיבות המצולמים

בשלב הזה הכרטיסן שואל אותם מאיפה הם ומבקש תעודות זהות, "חשבנו שהוא שואל על מנת לדעת שאנחנו באמת לא ירושלמים או לעזור לנו לשלם, הוצאנו בשמחה ולהפתעתנו המטורפת הוא ביקש את זה על מנת לרשום לנו דוח. ניסינו לבקש ממנו שיתחשב ושאנחנו באמת לא ידענו איך משלמים אבל תשובתו הייתה שיש שלטים בחוץ ובאתר האינטרנט של הרכבת שבהם כתוב איך משלמים ואם לא יודעים אז לא עולים על הרכבת".

משפחת ירקוני קיבלה שני דוחות על סך 185.90 כל אחד, וביחד 371.80 שקל, כאשר כרטיס נסיעה עולה 5.5 שקלים.

ערעור שהוגש לחברה נענה תוך 4 ימים בלבד, אחד מהם שבת, ונדחה. מכתב הדחייה כלל גם "איום" שלא להגיש ערר נוסף: "יצוין, כי ככל ויוגש מטעמך ערר, חברת כפיר בע"מ תדרוש לחייבך בהוצאותיה בערר בתוספת מע"מ כחוק".

ירקוני כותב כי "מאיימים עליך ו'מציעים' לך ממש לא בעדינות לשלם את החוב כי אם לא תזכה בעירור אז תראה גם איך נוציא ממך עוד כסף. אז חברת כפיר היקרה, הנה אני כאן מתחייב לעיני כולם שאלך איתכם עד קצה גבול היכולת המשפטית האפשרית במקרה זה. גם אם יעלה לי פי 1000 ממחיר הקנס המקורי אעשה זאת.

"ולגבי העובדים שלכם שמסתובבים ברכבת רצוי שתסבירו להם שלפעמים אפשר להיות נחמדים ללקוח שלכם ולעזור לו ולא רק לחפש את הדרך להעשיר את הקופה שלכם! עובד חברת כפיר הצליח בשתי דקות להרוס את החוויה של הבת שלנו כי היא ראתה את ההורים שלה מתרגזים והחליטה שזה בגלל שהיא רצתה את החוויה של הנסיעה ברכבת הקלה".

בשיחה מספר ירקוני כי "הפוסט קיבל הרבה יותר ממה שחשבתי ודמיינתי, 500 שיתופים ומאות תגובות. נכנס לקבוצות של ירושלמים. נראה שלא רק לי נעשה עוול אלא משהו שהוא שיטתי והשאלה אם אפשר לייצר משהו הגיוני. נגיד פעם ראשונה תקבל קנס של 20 שקל. אבל לקנוס אותי ב-180 שקל על כל כרטיס ועוד אומר לי 'תגיד תודה שלא קנסתי את הילדה', כשהילדה בוכה שם".

ירקוני לא מתכוון לוותר. לדבריו, "אני מנסה להגיע למירי רגב ולייצר את המודעות לזה וממשיך לוועדת ערר מטעם המדינה, שזאת ועדה שלא התכנסה מאז 2020, ומצדי הולך גם לבית משפט עד הסוף. הייתי רוצה לעשות שינוי ושאנשים אחרים יצליחו ליהנות ממנו כי זה באמת עוול. ומה קורה אם תייר מגיע לישראל וזאת הנקודה הראשונה שהוא רואה פה? אללה איסתור".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרכבת הקלה בירושלים. אריאל זנדברג, אתר רשמי
הרכבת הקלה בירושלים. "ככל ויוגש מטעמך ערר, חברת כפיר בע"מ תדרוש לחייבך בהוצאותיה בערר בתוספת מע"מ כחוק״/אתר רשמי, אריאל זנדברג

מחברת כפיר הרכבת הקלה נמסר: "נסיעה ברכבת הקלה מחייבת תיקוף באפליקציה טרם הכניסה לרכבת. כניסה לרכבת ללא תשלום משמעה אי תשלום על הנסיעה ומעבר על הוראות החוק שגורמת נזק ישיר לקופה הציבורית.

"יצוין כי בכל התחנות, באתר החברה ובאמצעי התקשורת השונים מפורסם המידע כיצד ואיך ניתן לשלם עבור הנסיעה, במטרה שהנוסעים יבדקו זאת טרם כניסתם לרכבת. כלל שהנוסעים סבורים שנעשה עוול, ניתן לפנות לשירות הלקוחות ו/או לועדת ערר.

"החברה שבה ומזכירה לציבור הנוסעים לוודא את תקינות התיקוף, כדי להימנע ממצבים לא נעימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully