וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה המלאכותית (AI) משפיעה על עולם הקמעונאות, לא רק לטובה

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:05

81% מהקמעונאים מדווחים כי יש להם תקציב ייעודי להטמעת טכנולוגיות AI וזאת מתוך ההבנה כי אימוץ הבינה המלאכותית ושילובה במערך המכירה והשירות, יאפשרו ללקוחות קנייה מותאמת אישית ושיפור חוויית הקניה בחנויות ובאינטרנט - אך ישנן גם השפעות שליליות

קניות אונליין. ShutterStock
בינה המלאכותית (AI) משפיעה על עולם הקמעונאות, לא רק לטובה/ShutterStock

סיילספורס, מובילה עולמית ב-AI-CRM וטכנולוגיות ענן, מפרסמת בשיתוף עם ה- Retail AI Council דו"ח על השפעת הבינה המלאכותית (AI) בעולם הקמעונאות.

ממחקר שביצעה חברת IHL Group, עולה כי ל-AI גנרטיבי צפויה להיות השפעה של כ-9.2 טריליון דולר על מגזר הקמעונאות עד שנת 2029, שכן קמעונאים רואים את היתרון ביישום טכנולוגיה זו כדי לייעל את התפעול, להגדיל את הפרודוקטיביות ולספק חוויות מותאמות אישית יותר לקונים ולשותפים.

מהדו"ח עולה כי קמעונאים שנסקרו מעריכים ש-36% מהעובדים שלהם כבר משתמשים ב-AI גנרטיבי היום, כאשר מספר זה צפוי לגדול ל-45% עד סוף 2025. 93% מהקמעונאים הללו מצהירים שהם כבר משתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית לסוג כלשהו של פרסונליזציה, כגון שליחת מייל מותאם אישית והמלצות למוצרים. ו-81% מהמשיבים מדווחים גם על תקציב ייעודי ל-AI.

AI לשירות לקוחות, שיווק ותפעול חנויות

שלושת התחומים המובילים שבהם הקמעונאים מתכננים להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית הם שירות לקוחות, שיווק ותפעול חנויות, כאשר קמעונאים נותנים עדיפות לשירות לקוחות, מתוך רצון לספק לנציגים הודעות ותכנים מותאמים אישית ואוטומטיים שיוכלו לשלוח ללקוחות במהירות.

השימוש השני בחשיבותו לקמעונאים הוא יצירת עוזרי קניות דיגיטליים שיעזרו לקונים למצוא את המוצר או השירות המתאים.

על פי הסקר, קמעונאים מבינים את חשיבות הנתונים, אך רבים עדיין עובדים על איך לאחד את כל הנתונים שלהם ולבנות תצוגה יחידה של הלקוחות שלהם כדי להשיג תובנות AI יעילות יותר. רק 17% מהמשיבים דיווחו שיש להם תצוגה מלאה ויחידה של הלקוחות שלהם ויכולת לנצל את הנתונים שלהם ביעילות.

49% עדיין נמצאים בשלבים ראשוניים של בניית מאגר נתונים אחיד, ואפילו שוקלים יצירת פרופיל נתוני לקוחות מלא. חוסר היכולת לבצע הרמוניה ולנהל נתונים פירושה שמודל הבינה המלאכותית הגנרטיבית של קמעונאי עשוי לספק תוצאות לא יעילות או לא מדויקות, או תגובות עם הזיות והטיות.

תפוקה לא אפקטיבית

למרות ש-67% מהקמעונאים אומרים שהם מסוגלים לרכז את נתוני הלקוחות, רק 39% אומרים שהם מסוגלים לנקות את הנתונים האלה, ורק 42% אומרים שהם מסוגלים לאחד אותם באופן מלא.

קמעונאים רבים נאבקים בשימוש בנתונים שלהם לצורך קבלת החלטות (40%) והנגשת הנתונים שלהם (47%), מה שמצביע על כך שלקמעונאים רבים יש כמות משמעותית של נתונים שאינם ממונפים לתפוקות בינה מלאכותית אפקטיביות.

עוד עולה מהדו"ח כי קמעונאים מודעים לסיכוני האבטחה והאמון סביב בינה מלאכותית, והם מוכנים לטפל בהם וכבר נוקטים בצעדים לעשות זאת.

50% מהקמעונאים שנשאלו אומרים שיש להם את היכולת לעמוד באופן מלא בתקני אבטחת מידע ותקנות פרטיות נתונים. בנוסף, קמעונאים מציינים הטיות, בתור הסיכון העליון בשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית - כאשר מחצית מהנשאלים ציינו כי זה מדאיג אותם. בנוסף להטיה, קמעונאים רואים בהזיות (38%) וברעילות (35%) סיכונים גדולים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מהפכת הבינה המלאכותית היא חבילה אחת

62% מדווחים שיש להם קווים מנחים לטיפול בשקיפות, אבטחת מידע ופרטיות, בכל הנוגע לשימוש אתי בבינה מלאכותית גנרטיבית בטכנולוגיה.

"מהפכת הבינה המלאכותית עוסקת בנתונים, אמון וחווית לקוח. הסתכלות על בינה מלאכותית במנותק, מבלי להבין את האלמנטים הללו כחבילה, תפגע ביכולתו של קמעונאי לבנות נאמנות ולשפר את קשרי הלקוחות. המחקר הזה, נועד לעזור לקמעונאים להבין טוב יותר את הצורך באסטרטגיית נתונים מאוחדת, איך ליישם מעשית AI גנרטיבי וכיצד ניתן להשתמש בזה כדי לשפר את החוויה הן לקונים והן לשותפים". אמר רוב גארף, מנכ"ל קמעונאות ומוצרי צריכה בסיילספורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully