וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדה: העיריות יוכלו להעלות ארנונה רטרואקטיבית מתחילת 2024

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 12:34

ועדת הפנים אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת כי העיריות יוכלו לשנות את גובה הארנונה ל-2024 על מנת לאפשר למועצת העירייה שנבחרה לקבוע את הסכום: "ממליצים שלא תתבצע העלאה נוספת"; ההחלטה תתקבל ביוני אך תהיה תקפה רטרואקטיבית לתחילת השנה

מהומה בוועדת הפנים על חוק טבריה/ערוץ הכנסת

האם הארנונה תעלה עוד ב-2024? ועדת הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית פה אחד את הצעת החוק הממשלתית שקובעת כי מועד ההחלטה בדבר הטלת ארנונה יידחה כך שהמועצות הנכנסות שנבחרו בבחירות יקבעו אותו, ולא אלה היוצאות. ההוראות יהיו תקפות גם למועצות מקומיות. החוק עוד טעון את אישור הכנסת בקריאות שנייה ושלישית.

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה לקריאה שניה ושלישית פה אחד, את שינוי מועד קביעת גובה הארנונה ברשויות שהתקיימו בהן בחירות, כך שיחול ב-19 ביוני 2024 (ברשויות בהן התקיים סיבוב שני ידחה מועד החלטת המועצה ל-30 ביוני 2024).

ברשויות מקומיות שפונו במלחמה ובהן לא התקיימו בחירות נקבע כי יתאפשר למועצה היוצאת לקבל החלטה לגבי צו הארנונה לשנת 2024 עד ליום 15 באפריל 2024.

לפי החוק הקיים המועד האחרון חלף ורשות מקומית אינה יכולה לפעול לשינוי צו הארנונה בשנת 2024 ונדרשת לפעול בהתאם לצו של שנת 2023 בתוספת שיעור העדכון האוטומטי הקבוע בחוק.

יום הבוחר, אשקלון. אבי רוקח
יום הבוחר באשקלון. הוועדה גם קבעה כי הזמן שבו השרים יידרשו להגיב לבקשת העלאת תעריפים יקוצר מחצי שנה לארבעה חודשים/אבי רוקח

מועדים אלה משליכים גם על המועדים לקבלת החלטה של שר הפנים ושר האוצר בבקשות לקבלת אישורים חריגים לתיקון צווי ארנונה ולהעלאת תעריפים. בהתאם לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, יתוקן חוק הסדרים במשק המדינה ויקבע כי הזמן של השרים לקבל החלטות חריגות בדבר העלאה של תעריף הארנונה יקוצר משישה חודשים לארבעה חודשים מיום הגשת הבקשה לשרים.

נתנאל היימן, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, אמר בישיבה כי "בזמן שמתנהל דיון על הקפאת מחירים בזמן מלחמה אין מקום להעלות את תעריף הארנונה". יו"ר הועדה ח"כ אשר אמר: "אני ממליץ לשר הפנים שאם יש רכיבים בארנונה שכבר קיבלו העלאה לא תתבצע העלאה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully