וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט ירדו ב-5.5% לאחר שצבאות הקואליציה כבשו שדות נפט מרכזיים בנזק מזערי

יהודה שויצר

21.3.2003 / 23:11

מחירי הנפט ירדו ל-26.6 דולר לחבית והשלימו ירידה של 30% בתשעת הימים האחרונים; בשדות הנפט שנכבשו מצויים קרוב לאלף בארות נפט



מחירי הנפט הגולמי נפלו זה יום מסחר שביעי ברציפות על רקע דיווחים כי כוחות הקואליציה כבשו שניים משדות הנפט הגדולים בעיראק ללא נזק ממשי לשדות. הודעה זו הרגיעה חששות רבים כי המלחמה צפויה לפגוע בתפוקת הנפט הסדירה מעיראק עם תום המלחמה. מחירי הנפט ירדו ב-5.5% ל-26.6 דולר לחבית, והשלימו ירידה של 30% בתשעת הימים האחרונים.



ראש הכוחות הבריטיים, האדמירל מייקל בוייס, אמר כי רק שבע בארות נפט בשדה רומליה בפאתי בצרה עולים באש, ולא 30 כפי שדווח בתחילה. לבלבול גרמו הצתות מכוונות של שוחות הקרובות לבארות הנפט על ידי כוחות עיראקים בכדי ליצור אשליה כי שדות הנפט בוערים. מצבא ארה"ב נמסר כי רוב שדות הנפט של עיראק מאובטחים על ידי כוחות הקואליציה עם נזק מזערי.



בשדה הנפט רומליה מצויים כ-600 בארות נפט ובשדה כרכוך, אותו כבש צבא ארה"ב, מצויים כ-330 בארות.



לירידות במחירי הנפט תרמו גם הערכות כי המערכה בעיראק תהיה קצרה ומתוך ציפייה שמשטרו של סדאם חוסיין יתמוטט תוך זמן קצר ולא יכפה על הצבא האמריקאי לבוסס בביצת החול העיראקית.



שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, כינס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת ואמר כי סדאם חוסיין ומשטרו סיימו את שלטונם בעיראק. הוא קרא לבכירי השלטון העיראקי ולחיילי הצבא לא לציית להוראות השלטון, לא להצית בארות ולא לציית להוראה לשימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו יותר ויותר אנשים בתוך השלטון העיראקי מבינים כי סדאם סיים את שלטונו ומי שנאמנותו מבוססת על פחד, ודאי יסייע בקרוב לכוחות הברית.



ראמספלד סירב לאשר או להכחיש ידיעות אודות מצבו של סדאם והאם הוא נפגע בהפצצות האמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully